مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. اسفند 1395 - 23:50   |   کد مطلب: 19632
این بازیگر پیشکسوت سینما ایران گفت: در زمان کنونی وظیفه هنرمندان ما این است که بیشتر به ابعاد شخصیتی این شهدا بپردازند و با رفتن در قالب شخصیت این شهدای بزرگ‌تر، به مردم بگویند که چه در ذهن این شهدا می‌گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از صبح توس، داریوش ارجمند، شامگاه پنج‌شنبه در دومین کنگره شهدای دانشجو استان خراسان رضوی که در تالار ابن‌سینا مشهد برگزار شد اظهار کرد: شهدای دانشجو دارای رتبه و درجه خاصی هستند زیرا فردی که به دانشگاه پای می‌گذارد آرزوهای زیادی برای آینده خود دارد و دل کندن از این آمال و آرزوها کار هرکسی نیست.

وی ادامه داد: مالک اشتر در جنگ صفین زمانی که 10 قدمی معاویه رسید و می‌توانست به‌راحتی معاویه را بکشد اما به دلیل فرمان حضرت علی(ع) او را نکشت و او با این کار به ما درس ولایت مداری داد.

این بازیگر پیشکسوت سینما ایران دانشجویان شهید را مالک اشترهای زمان کنونی خواند و افزود: شهدای دانشجوی مدافع حرم درواقع به ولی زمان خود لبیک گفتند آن‌هم درزمانی تمامی ما غرق مادیات شده‌ایم و پشت این لبیک هیچ منفعت مادی وجود ندارد.

ارجمند تأکید کرد: متأسفانه جوانان نسل جدید مفهوم را کنار گذاشته و فرم گرا شده‌اند و جنگ نرمی که از سوی استکبار جهانی به ما تحمیل‌شده روحیات نسل جدیدمان را تغییر داده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه کنونی مادیات معنویات را بلعیده است، گفت: مدافعان حرم نتیجه میوه تربیتی حضرت علی(ع) هستند که توانسته‌اند از این دنیای ماده رها شوند.

این بازیگر پیشکسوت سینما ایران ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند فرزندان خود را برای زمانه تربیت کنید نه مطابق جامعه و اگر فردی فرزندش را مطابق جامعه پرورش دهد، دیگر آن فرد هر مد و رفتاری و حتی اشتباه و ناهنجاری‌های رایج را که در جامعه وجود دارد را دنبال می‌کند.

ارجمند تصریح کرد: جاسوسان غرب در تمام جامعه گسترش‌یافته‌اند و با ایجاد فرهنگ اشرافی گری و مادی‌گرایی به دنبال از بین بردن معنویات در جامعه هستند.

وی در پایان با تأکید بر زنده نگه‌داشتن و تبیین راه شهدا، مطرح کرد: در زمان کنونی وظیفه هنرمندان ما این است که بیشتر به ابعاد شخصیتی این شهدا بپردازند و با رفتن در قالب شخصیت این شهدای بزرگ‌تر، به مردم بگویند که چه در ذهن این شهدا می‌گذشته است.

این بازیگر پیشکسوت سینما ایران در پایان گفت: امنیت کنونی کشورمان مدیون این شهدا و خانواده شهدا است و هرچه از آن‌ها تقدیر و تشکر کنیم بازهم کم است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار