مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. شهريور 1396 - 21:24   |   کد مطلب: 22176
سیدمحمد حسینی جوانی شاداب و معنوی بود وی در کلاس زبان عبری موسسه شرکت می‌کرد و می‌گفت: هدفش این است تا خود را برای نبرد با اسرائیل آماده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، اژدری، یکی از مسئولان قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون گروه جهادی طلوع حق و شهدایی که در این اردو به شهادت رسیدند به گفتگو پرداخت.

وی با اشاره به اینکه گروه جهادی طلوع حق برای اولین باری بود که به صورت مستقل زیر مجموعه قرارگاه جهادی امام رضا (ع) اردو جهادی می‌برد، گفت: این گروه پیش از این تجربه مستقلی نداشتند و در این سفر پروژه رسیدگی به منطقه ویژنال در گیلان غرب را داشتند و هدف شان بازسازی یک حسینیه و احداث چند سرویس بهداشتی و حمام بود.

او با اشاره به اینکه وسایل نقلیه در آن منطقه محدود است، گفت: غروب شنبه که از پروژه به اقامتگاه خود بازمی گشتند حدود ۱۱ نفر سوار نیسان بودند که نیسان به دلیل سنگینی و ناهمواری جاده چپ می‌کند و متاسفانه امین شیرازی و سیدمحمد حسینی به مقام شهادت نائل می‌آیند و دو تن دیگر از جهادگران در حال کما به سر می‌برند و وضعیت خوبی ندارند، اما بقیه به بیمارستان بقیه الله تهران منتقل شده و رو به بهبود هستند.

مجید قلی بیگ از دوستان دو جهادگر شهید درباره آن‌ها گفت: این‌ها به دنبال این بودند که نام امام زمان را در فضای زندگی روزمره مردم بیاورند و از آن طرف نشان بدهند که خادم مردم هستند با این رویکرد که سخنرانی نکنند یا حرف نزنند تن‌ها عامل باشند و با فعالیت هایشان قدم برای امام زمان بردارند. سه شنبه‌های مهدوی برنامه‌ای بود که از هفته‌های اول ماه رمضان شروع شد و با شربت و گل به بعد از ماه رمضان ادامه پیدا کرد. این گروه که تعداد آن‌ها زیاد هم نبود در ولادت‌ها و شهادت‌ها کارهای هنری زیبایی برای کودکان کم سن و سال انجام می‌دادند.

امین شیرازی، جهادگر شهید از مسئولانی بود که در خیریه «خیرینه» زیر مجموعه موسسه طلوع حق فعالیت می‌کرد و از سه نفر اصلی این خیرینه بود.
از فعالیت هایی که او انجام می‌داد می‌توان به توزیع رایگان نان در محلات محروم و کم بضاعت و توزیع بسته‌های ارزاق در میان افراد کم بضاعت اشاره کرد، اما یکی از اصلی‌ترین کارهایی که آن محروم مسئولش بود برنامه‌های سه شنبه‌های مهدوی محسوب می‌شود با اینکه هم سیدمحمد حسینی و امین شیرازی ساکن کرج بودند، اما به تهران می‌آمدند تا این برنامه را اجرا کنند و هدف شان این بود که افراد دغدغه‌مند با این دیدن این برنامه الگو بگیرند و آن را در شهرهای دیگر اجرا کنند، آنان در واقع می‌خواستند نشان بدهند که باید از پشت میز‌ها بیرون آمد و افراد دغدغه‌مند از موسسات شان به بطن مردم وارد شوند و خدمت رسانی کنند.

وی افزود: بعضا شاهد این بودیم که برخی افراد که شباهت ظاهری به اعضای این گروه نداشتند و حتی شاید برخی پوشش‌های نامناسبی هم داشتند اظهار تمایل می‌کردند تا با این گروه در این فعالیت‌های خیر همکاری کنند و تاثیر زیادی از این گروه می‌گرفتند.

این دوست شهید در مورد نحوه اجرای سه شنبه‌های مهدوی گفت: آقای شیرازی هر هفته با همسر و فرزندش برای سه شنبه‌های مهدوی به چهارراه ولیعصر می‌آمد و معمولا از ساعت سه عصر تا نماز مغرب فعالیت شان طول می‌کشید. او فردی بود که علاقه‌ای به مطرح شدن نداشت و ترجیح می‌داد گمنام بماند برای همین معمولا کارهای اجرایی پشت صحنه را خودش انجام می‌داد و مسئولیت هایی مثل توزیع و پخش که در دید مردم بود را به افراد دیگر گروه واگذار می‌کرد. تمام هزینه‌های سه شنبه‌های مهدوی را خود اعضای گروه تقبل می‌کردند و حتی گاهی وقتی که به کمبود بودجه برمی خوردند مرحوم شیرازی مابقی را خودش پرداخت می‌کرد.

قلی بیگ در مورد خصیصه‌های رفتاری این دو بزرگوار گفت: مرحوم شیرازی خیلی خوش خنده و آرام و لطیف بود و به خوش خندگی در میان افراد گروه معروف بود تحلیل خوبی داشت و اعضای گروه معمولا از تحلیل‌های وی استفاده می‌کردند. سیدمحمد حسینی جوانی شاداب و معنوی بود وی در کلاس زبان عبری موسسه شرکت می‌کرد و می‌گفت: هدفش این است تا خود را برای نبرد با اسرائیل آماده کند.

وی در پایان افزود: این دو تن که به شهادت رسیدند جزو افرادی بودند که از نظر میزان تاثیرگذاری فرد دیگری نمی‌تواند جای آن‌ها را پر کند و از وقتی که این حادثه رخ داده تمام اعضای موسسه تحت فشار روحی هستند و تا خلوتی پیدا می‌کنند به گریه و مویه می‌پردازند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفته می‌شود شهید سیدمحمدحسینی روزی که عازم اردوی جهادی بود برای مادرش نامه‌ای نوشت و از او حلالیت طلبید.

نامه وی به شرح زیر است:

سلام
با توکل به خداوند عازم شده ام دعا کنید که از بنده حقیر پذیرفته شود که ان شاالله عاقبت بخیری و شهادتم امضا گردد.
حلالم کنید.

این دو جهادگر اجر خود را از امام زمان گرفتند و عروج کردند، اما تا همیشه فقدان افرادی، چون این دو در بطن جامعه ملموس است.
 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار