مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. مهر 1396 - 12:13   |   کد مطلب: 22609
نگاهی متفاوت به استقبال ایرانیان از شهید حججی؛
محسن حججی نماد انسان تراز انقلاب اسلامی در دوران سلطه ی فرهنگی غرب
نحوه اسارت و شهادت محسن حججی که برای عملیاتی مستشاری و دفاع از حرم عقیله بنی هاشم به کشور سوریه اعزام شده بود تلنگری مهم و جدی بر جامعه ایران زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از،نافع،در حالی که در موضوعات مختلف در سالهای اخیر همواره اختلاف نظرها بعضا اساسی در بین اقشار مختلف جامعه بر اساس نگرشهای فکری پیش می آمد اما در این مورد این شهید عزیز غوغایی ای در جامعه ایران ایجاد کرده است.

اغلب افراد در سطح نخبگانی جامعه در هر صنف و با هر گرایش فکر و سیاسی حججی را به عنوان نمادی از غرور ،غیرت و ایثار ایرانیان معرفی میکنند.

 

غالب سلبریتی هایی که به هر دلیلی دارای فاصله گذاری مشخص با مبانی فکری انقلاب یا جریان ارزشی بودند در این مورد با انتشار پستها و یادداشتهای فراوان در صفحات شخصی در فضای مجازی در یک ماه گذشته ارادت و دلبستگی خود به این شهید را به نمایش گذارده اند ،گویی که برای نشان دادن این ارادت مسابقه ای شکل گرفته باشد.

 

انتشار تصاویر و فایل صوتی شهید حججی خطاب به فرزندش،همچنین منتشر شدن سابقه جهادی و فرهنگی محسن حججی نمایشی از یک انسان در تراز انقلاب اسلامی در دهه چهارم این انقلاب به شمار می آید.

در حالی که غالب جامعه شناسان دهه های چهارم به بعد را دوران مشکل زا برای انقلابهای و تفکراتی با گرایشات انقلابی می دانند اما حججی به بیان رهبر انقلابی حجتی آشکار در دوران استیلای رسانه های دیداری و شنیداری بوده است.

به نظر می رسد شهید حججی به عنوان نماد انسان در تراز انقلاب اسلامی میتواند در دورانی که سالها از از دوران انقلاب و دفاع مقدس گذشته است یک الگوی بی بدیل باشد.

ضمن انکه بررسی چرایی و چگونگی تاثیر عجیب شهید حججی بر همه ی طبقات ساحت جامعه ایرانی در دوران پست مدرنیسم و پسا پست مدرنیسم که بسیاری معتقد به زوال انقلابی گری هستند میتواند موضوع ده ها رساله باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار