مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. آبان 1393 - 17:16   |   کد مطلب: 14480
جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال تحمیل اراده خود به دولت هستند، گفت: اصلا‌ح‌طلبان با دغدغه‌های سیاسی و نه علمی به دنبال تسخیر وزارت علوم هستند.
اصلا‌ح‌طلبان با دغدغه‌های سیاسی و نه علمی به دنبال تسخیر وزارت علوم هستند

به گزارش صدای دانشجو حسن مرادی جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید در گفت‌وگو با فارس در واکنش به معرفی «دانش آشتیانی» به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: اصلاح‌طلبان از دولت به عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند نه شریک در هزینه‌های آن.

وی افزود: اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند شرایطی ایجاد کنند تا بتوانند از طریق دانشگاه‌ها پشتوانه‌های اجتماعی خود را ایجاد کنند و موقعیت خود را توسعه دهند.

مرادی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند که از دانشگاه به عنوان سکوی پرشی برای خود استفاده ببرند. اینان هیچ گاه دغدغه‌شان مسائل اساسی دانشگاه‌ها و آموزش عالی که علم و فناوری است نبوده است. دغدغه آنها تنها مسائل سیاسی است. اصلا‌ح‌طلبان با دغدغه‌های سیاسی و نه علمی به دنبال تسخیر وزارت علوم هستند

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: اصلاح‌طلبان تندرو دولت را تحت فشار قرار می‌دهند تا گزینه‌‌ای را برای وزارت علوم معرفی کند که بتواند اهداف آنان را تامین کند. حال اینکه چه بلایی بر سر منافع ملی می‌آید جزو دغدغه اصلاح‌طلبان نیست.

وی با اشاره به وجود گزینه‌های معتدل در جامعه دانشگاهی برای سکان‌داری وزارت علوم گفت: در جامعه دانشگاهی نیروهای معتدل و علمی زیادی نیز وجود دارند که می‌توانند مدیریت آموزش عالی را برعهده بگیرند اما به خاطر فشار اصلاح‌طلبان این افراد معرفی نمی‌شوند.

مرادی تصریح کرد: از این وضعیت چنین استنباط می‌شود که یا اصلاح‌طلبان دارند اراده خود را به دولت تحمیل می‌کنند و یا دولت بدهکار آنان است و می‌خواهد تعهد خود را انجام دهد.

وی با اشاره به وظیفه مجلس در قبال آموزش عالی گفت: مجلس با توجه به دغدغه‌هایی که در حفظ پیشرفت علمی دارد قطعا به کسانی که برای تصدی وزارت علوم معرفی می‌شوند و این دغدغه‌ها را ندارند رای اعتماد نمی‌دهد.

مرادی در پایان گفت: مجلس به افرادی که پیشرفت علمی را دغدغه فرعی و مسائل سیاسی را در دانشگاه‌ها اصل بدانند رای اعتماد نخواهد داد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار