مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. مرداد 1399 - 21:56   |   کد مطلب: 24110
پل ها و پروژه های نیمه کاره شهر همدان کم کم به آثار باستانی تبدیل شده اند و مسئولین به بهانه افزایش قیمت و تحریم از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند بطوری که افتتاح پل شهید همدانی از شهریور به دهه فجر موکول شده و بعد از چندین ماه تازه مشخص شده که طرح موزه میدان امام نقص داشته است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،در حالیکه هنوز پل های نیمه کاره در سطح شهر همدان به اتمام نرسیده و زیبایی شهری و تردد مردم در این مکان ها با مشکل روبرو شده است شاهد احداث ساختمان اسکای مال در خیابان هنرستان همدان هستیم که علیرغم انتقادات شدیدی که به این طرح بود به قوت خود باقی ماند و هم اکنون نیم بیشتری ازفضای خیابان هنرستان با کانتینرهای این مجموعه اشغال شده و تردد ساکنین را با مشکل مواجه کرده است.

پل شهید همدانی به عنوان پروژه ای تاریخی! در ورودی شهر همدان نه تنها برای همدانی ها بلکه برای شهرستان های اطراف نیز مشکلاتی ایجاد کرده است و مسئولین هر روز وعده های جدید می دهند اما از عمل هیچ خبری نیست.

بلوار ارم و موزه میدان امام و پل غدیر و چندین پروژه نیمه کاره شهرداری در سطح شهر بلای جان مردم شده و هیچ خبری از اتمام این پروژه های نیمه کاره و پر درد سر نیست.

مسئولین که در اردیبهشت ماه امسال اعلام کردند در شهریورماه فاز اول پل شهید همدانی افتتاح می شود آن را به دهه فجر موکول کردند.

عزیزاله یوسفی، معاون فنی و عمرانی شهرداری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: شاهد افزایش لحظه ای قیمت مصالح ساختمانی چون میلگرد و بتن هستیم و طبیعی است که پروژه طولانی شود.

وی با اشاره به روند طولانی پل شهید همدانی افزود: مکاتبات و سفارش کابل مورد نیاز پل از دو ماه پیش انجام شده و کابل باید قبل از تحویل حتما تست شود.

یوسفی ادامه داد: متاسفانه کابل بصورت نقد و دلار محاسبه می شود که براساس گفته پیمانکار ۴۵ روز دیگر کابل ها وارد می شوند و در دهه فجر می توانیم شاهد افتتاح فاز اول پل شهید همدانی باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری خاطر نشان کرد: افزایش لحظه ای قیمت ها باعث از بین رفتن اعتمادها در بازار شده و همگی نقد کار می کنند و از طرف دیگر کرونا باعث شد در فروردین و اردیبهشت پروژه تعطیل باشد و همه عوامل بر روند آن تاثیر گذار بوده است.

یوسفی بیان کرد: روزانه کارگران در پل شهید همدانی مشغول کار هستند و امیدواریم با افزایش نا متعارف قیمت ها روبرو نباشیم تا در دهه فجر بتوانیم این پروژه عمرانی را افتتاح کنیم.

وی در خصوص موزه میدان امام عنوان کرد: چند دستگاه متولی موزه میدان امام هستند که طرح توسط میراث فرهنگی ارائه شده و اداره کل راه و شهرسازی اعتبار بودجه را تامین می کند و شهرداری بعنوان مجری این طرح است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گفت: متاسفانه به دلایلی طرح ارائه شده نقص داشت و پیمانکار پروژه را با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی خاتمه داد که منتظر مناقصه هستیم تا با پیمانکار جدید عقد قرارداد کنیم.

منبع:عصرهمدان

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار