مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. شهريور 1398 - 13:12   |   کد مطلب: 23989
علیرضا سلیمی با اشاره به عدم توجه دولت به مصوبات مجلس گفت: استنکاف از اجرای قانون یک بلایی است که امروز به جان کشور افتاده است و متاسفانه آرام آرام هم این مسئله عادی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، «علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به عدم توجه دولت به مصوبات مجلس اظهار داشت: آیین نامه اگر مصوب نشود قانون روی زمین می ماند؛ این استنکاف از اجرای قانون یک بلایی است که امروز به جان کشور افتاده است و متاسفانه آرام آرام هم این مسئله عادی می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که این دولت به دولت قبلی می گرفت که درست هم بود، این بود که رئیس دولت نهم و دهم در مقابل قانون گردنکشی می کرد اما نمی دانم که چطور وقتی خودشان در مسند نشستند همینطور گردنشکی می کنند.

سلیمی خاطر نشان کرد: در زمینه بودجه بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات، دولت در اجرای بودجه سالانه 68 درصد انحراف داشته است، لذا وقتی در بودجه سالانه این همه انحراف داریم "تو خود حدیث مفصل بخوان"؛ بر همین اساس بسیاری از مواد قانون برنامه بودجه روی زمین مانده است.

وی با بیان این که مجلس به بسیاری از قوانین مادر اعتراض دارد تصریح کرد: مجلس به جای این که این همه قانون بنویسد بهتر است تا بر اجرای قوانین نظارت کند.

سلیمی در پایان گفت: اگر هیئت رئیسه نمایندگان را در مسئله نظارت بر اجرای قوانین متمرکز کند، قطعاً منفعت بیش تری دارد؛ درست است که در بیش تر موارد خلأ قانون مشاهده می شود ولی امروز آن چه رنج آورتر از خلأ قانونی است، عدم عمل به همین قوانین موجود است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار