مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. مهر 1396 - 19:41   |   کد مطلب: 22921
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از پوسیدگی و وارداتی بودن ریل های راه آهن ارومیه ـ مراغه و بی توجهی مسئولین به این امر انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،  نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: مدت طولانی بر روی این قطار فعالیت انجام شده و مدیران و مسئولان مختلف پیگیری رسیدن قطار به ارومیه بوده اند که در هفته های آتی این اتفاق محقق خواهد شد.

وی افزود: در صدد راه اندازی قطار سریع السیر از مسیر بزگراه شهید کلانتری هستیم و رایزنی های لازم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام گرفته که در صورت مساعدت وزارت راه و شهر سازی بدون هیچ هزینه ای شروع به فعالیت خواهند کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورت مساعدت وزارت راه و شهرسازی و ایجاد و راه اندازی قطار سریع السیر، از قطار ارومیه ـ مراغه به منظور فعالیت های حاشیه ای و باری استفاده خواهد شد.

وی، با اشاره به وعده های دولتمردان در مناسبت های مختلف جهت افتتاح قطار ارومیه ـ مراغه گفت: ۱۶ سال است این قطار بر پای میز وعده های مسئولین است و بالاخره پس از سال ها به مرحله افتتاح رسیده، اما این راه آهن عاری از مشکلات نیست.

قاضی پور، با اشاره به مشکلات راه آهن ارومیه مراغه در ابتدا به مشکل ایستگاه قطارارومیه اشاره کرده و بیان داشت: ایستگاه قطار ارومیه در خارج و حاشیه شهر قرار گرفته، در حالی که در تمام نقاط دنیا ایستگاه های قطار در داخل شهر و در دسترس سریع مردم قرار دارد.

وی، ادامه داد: در صدد راه اندازی مسیری در فلکه بازارباش یا دروازه مهاباد ارومیه هستیم و تعیین مکان ایستگاه راه آهن جزو اختیارات نمایندگان نبوده و عملی کاملا مهندسی است و باید توسط طراحان و مهندسان بررسی شود ولی نظر ما مرکز شهر است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شوای اسلامی، با اشاره به وضعیت ریل های موجود در راه آهن ارومیه ـ مراغه گفت: ریل های راه آهن همگی دارای مشکل بوده و پوسیده است و با ضربه دچار از هم پاشیدگی می شوند.

وی، اظهارات نمایندگان دیگر در خصوص زنگ زدگی ریل ها را رد کرده و افزود: مشکل ریل ها زنگ زدگی نیست، هیچ کدام از ریل ها دارای مشخصات تولید نیستند و در برابر سردی، گرمی و سرعت قطار دچار مشکل خواهند شد.

قاضی پور، ریل های راه آهن را وراداتی خوانده و ادامه داد: دولتمردان و بزرگان ریل های قطار کهنه و استفاده شده از کشور های چین و هند که مورد استفاده آنها نبوده اند را وارد کرده اند. این در حالی است که اصفهان خود تولید کننده بهترین ریل ها با استانداردهای بسیار مناسب است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شوای اسلامی، خاطرنشان کرد: مانع آمدن قطار با مسیر و وضعیت موجود به ارومیه نشدم تا نگویند قاضی پور با قطار و پیشرفت استان مقابله کرد اما مسئولین باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار