مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. فروردين 1396 - 22:30   |   کد مطلب: 20247
حجت الاسلام سلیمی گفت: دولت‌مردان می‌گویند سند 2030 را بومی کرده‌اند اما شواهد نشان می‌دهد ماهیت سند عوض نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با بیان اینکه موضع مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد سند 2030 کاملا مشخص است، ابراز داشت: ما به دولت اعلام کرده‌ایم که باید برای پیشرفت علمی و آموزشی کشور سند بومی تهیه و تدوین گردد.

 

وی افزود: متأسفانه دوستان دولتی اصرار دارند که سند 2030 را بومی کرده‌اند اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد فقط بعضی اصطلاحات و کلمات عوض شده است، از نظر ما سند 2030 نمونه‌ی آشکار نفوذ علمی و آموزشی می‌باشد که باید در مقابل آن بایستیم و تمامی زوایای پنهان آنرا مشخص نمائیم.

 

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به توجیهات صورت گرفته از طرف وزارت علوم و تحقیقات و وزارت آموزش و پرورش در خصوص سند 2030، توضیح داد: دولت برای توجیه رفتارهای خود مدعی است که این سند را بومی سازی کرده اما ما در کمیسیون نیز به دولت گفتیم که این عذر بدتر از گناه است،ما نباید به هیچ وجه اجازه دهیم تا نفوذ علمی در کشور ما اتفاق بیفتد چراکه دشمنان اسلام و انقلاب نمی خواهند تا ما در این زمینه پیشرفت داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: دولت در سایه‌ی برجام می‌خواهد بسیاری از مسائل را به مجموعه‌ی حاکمیتی تحمیل کند، حتی در برجام هم کاری کردند که همه فکر کنند اگر این سند در مجلس تصویب نشود ما بسیار متضرر خواهیم شد، اما الان می‌بینیم که نه تنها مشکلات حل نشده بلکه بسیاری از مشکلات هم اضافه شده است.

 

سلیمی در پایان با اشاره به تخلفات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: پیگیر استیضاح وزیر نیز هستیم، زیرا دانش آشتیانی نتوانسته وزارت را به خوبی اداره کند و دچار سیاسی کاری شده است، از طرفی وعده‌های وی در جلسه رأی اعتماد نیز محقق نشده است.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار