مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. آذر 1402 - 18:46   |   کد مطلب: 24873
معاون توسعه و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان به پارک علم و فناوری برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

 بهزاد خزاییان بعد از ظهر امروز در نشست جلسه هماهنگی برگزاری همایش ایده پارک در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد تومان به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این اعتبار توسط استاندار برای پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان به پارک علم و فناوری اختصاص یافته که این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ با نرخ سود چهار درصد است.

وی گفت: استقرار واحدهای فناور در پارک علم و فناوری موجب می‌شود به این واحدها از منابع داخلی پارک ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد با بازپرداخت پنج تا هفت ساله پرداخت کنیم.

معاون توسعه و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان تصریح کرد: اگر این واحدهای فناور ثبت شرکت داشته باشند، برای توسعه کار و خرید تجهیرات حمایت‌های خوبی از آنها در ارزیابی‌ها انجام می‌گیرد و مشکلی در رابطه با منابع مالی حمایت از این واحدهای فناور نداریم.

وی گفت: اگر واحدهای فناور مستقر در پارک علم ‌و فناوری همچنان دارای شرایط استقرار باشند حضور آنها در مجموعه تمدید می‌شود در غیر این صورت باید از پارک خارج شوند.

خزاییان خاطرنشان کرد: یکی از اهدافی که به پارک علم و فناوری و مراکز رشد محول شده ترویج نوآوری و فناوری بوده و از طرفی مخاطبان خاص پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور بیشتر دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کسب و کار و اشتغال هستند.

وی گفت: برای ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری و از طرفی شناسایی افراد خلاق و دارای ایده و جذب و استقرار آنها در مراکز پارک علم و فناوری یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارها برگزاری جلساتی است که دارای طرح و ایده باشد و این افراد بتوانند در چنین جلساتی ایده‌های خود را مطرح و به داوری بگذارند.

معاون توسعه و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان ادامه داد: اگر این ایده‌ها از حداقل فناوری برخوردار بوده و دارای قابلیت تجاری‌سازی و ورود به کسب و کار باشد، در پارک علم و فناوری پذیرش و سپس از مزیت‌هایی که قانون برای واحدها فناور و شرکت‌های دانش بنیان مصوب کرده، بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در رابطه با برگزاری چنین جلساتی پارک علم و فناوری همدان در کشور جزو پارک‌های پیشرو بوده و عنوان «ایده پارک» از ابتکارات همدان بوده که به عنوان برند استان به سایر پارک‌ها اشاعه پیدا کرده است، یادآور شد: تاکنون ۴۰ ایده پارک برگزار شده که چهار مورد مربوط به رزن بوده است.

خزاییان‌ افزود: با توجه به پتانسیل هر شهرستان در برخی از شهرستان‌ها از جمله ملایر همایش ایده پارک به صورت تخصصی از جمله ایده پارک گردشگری و کشاورزی و در برخی از شهرستان‌های دیگر به صورت ایده پارک عمومی برای صاحبان طرح برگزار شده است.

پایان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار