مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. آبان 1397 - 15:19   |   کد مطلب: 23367
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: هدف غایی تحریم خود تحریم نیست بلکه هدف این است که امنیت کشور را مختل کرده و ثبات کشور را به هم بریزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حسین ذوالفقاری ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار همدان، با بیان اینکه این جلسات یک جلسه انذار و عبرت است، اظهار کرد: ظرفیت‌هایی در استان همدان وجود دارد که مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد؛ استان همدان یکی از استان‌های امن کشور است.

وی با بیان اینکه زمان به سرعت می‌گذرد و فرصت زیادی نداریم، گفت: در شرایط کنونی باید به گونه‌ای دیگر کار کنیم اگر هیچ مشکل، تهدیدی و گرفتاری از سوی استکبار نداشتیم در شرایط رقابتی  امروز باید بسیار کار می‌کردیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بیان کرد: امروز شرایط ویژه‌تری داریم، امروز دشمنان فرهنگ، معیشت، اقتصاد و امنیت کشور را هدف قرار داده‌اند، می‌خواهند اوضاع کشور را به هم بریزند و ناامنی ایجاد کنند؛ هدف غایی تحریم خود تحریم نیست بلکه هدف این است که امنیت کشور را مختل کرده و ثبات کشور را به هم بریزند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این تیم جدید آمریکا علنی صحبت می‌کنند و نیازی به استدلال و اثبات نیست، افزود: در چنین شرایطی فرصت نداریم، وقت را صرف حواشی کنیم.

ذوالفقاری با اشاره به وحدت و یکپارچگی بین مدیریت ارشد، نمایندگان و مدیران استان همدان، تصریح کرد: همدلی و همبستگی به نفع کشور است؛ نیازمند کار، تلاش، وحدت و هماهنگی هستیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: هر زمان تهدیدات یک کشور در بیرون فعال شود، ضعف‌های داخلی آن افزایش یابد و قدرت مدیریت و کنترل نداشته باشد، ثبات آن کشور به هم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه امروز تهیدات هست، ضعف‌هایی نیز در داخل داریم، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه مدیریت و رفع ضعف‌ها موفق نشویم، باید بدانیم با مشکل بیشتری مواجه خواهیم شد.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه امروز جلب رضایت‌مندی مردم مهمترین موضوع است، یادآور شد: ۹۰ درصد وقت و توان ما امروز در مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی گذاشته می‌شود نه مسائل امنیتی، برای تأمین امنیت کشور باید این نقاط ضعف و مسائل حل شود.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی مدیریت در نقاط مختلف را می‌پذیریم، اظهار کرد: منابع غنی داریم اما استفاده کمتری از آنها داریم؛ باید همه جانبه به موضوعات نگاه کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید بر وحدت و انسجام دارند این مهم یک اصل است.

وی مسئولیت‌پذیری، متعهد بودن و امانت‌داری را سه ویژگی لازم در مسئولان برشمرد و بیان کرد: ضایع کردن امانت یکی از عوامل شکست است؛ مسئولان باید با حفظ وحدت و انسجام در اطاعت از امام بوده و صادق، متعهد، امانت دار و متوجه به امور و معیشت مردم باشند.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه امروز مهمترین مسئله در بررسی مسائل و مشکلات کشور، رضایت‌مندی مردم است، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان آماری از مراجعه هر روزه مردم داشته باشند و در استان همدان ارزیابی کنید مردم استان هر روز چند نفر با نیروها  و کارکنان دولتی ارتباط دارند و رضایت‌مندی و یا نارضایتی حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: سیستم بروکراسی در کشور بر اثر انباشت قوانین و مقررات بلا استفاده متأسفانه شرایطی به وجو آورده است  که هم فسادزاست و هم آنقدر قوانین مقررات داریم که اگر کسی بخواهد کاری انجام بدهد انجام می‌دهد و اگر بخواهد کاری انجام ندهد انجام نمی‌دهد.

دولت‌های کارآمد باید بازنگری شوند/باید ساختارهای چابک و روان برای جلب رضایت‌مندی داشته باشیم

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: دولت‌های کارآمد باید بازنگری شوند؛ امروز برای هر موردی در هر حوزه قوانینی داریم و بسیاری از دستگاه‌ها از این امر بی‌اطلاع هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید ساختارهای چابک و روان برای جلب رضایت‌مندی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای انجام یک کار باید جلسات متعدد برگزار و چندین دستگاه را هماهنگ کنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه چرا وقتی در کشور اتفاقی می‌افتد و می‌گوییم، هر دستگاه می‌گوید ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم، یادآور شد: مردم در ادارات سردرگم هستند؛ روش‌ها در دنیا برای انجام یک کار تغییر کرده  است.

باید به سمت کسب رضایت‌مندی مردم به عنوان استوانه اصلی حمایت از نظام  و قوا باشیم/همیشه در معرض نظارت و ارزیابی افکار عمومی هستیم

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت کسب رضایت‌مندی مردم به عنوان استوانه اصلی حمایت از نظام  و قوا باشیم، اظهار کرد: باید فرهنگ و رفتاری در سازمان‌ها برای رضایت‌مندی مردم ایجاد کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: مهمترین ویژگی‌های مردم ایران، مومن بودن، عدالتخواهی، امنیت‌طلبی و امنیت‌خواهی، احترام‌طلبی، تطبیق‌گرایی و تحول‌خواهی است.

 وی با اشاره به اتفاقات دی ماه سال گذشته، بیان کرد: ۱۰۱ شهر دچار تنش شد اما مردم همراهی نکردند، این نیست که مردم مشکل ندارند بلکه می‌خواستند ثبات به هم نریزد؛ مردم ایران امنیت‌طلب و امنیت‌خواه هستند که این یک حسن است، واکنش مردم در برابر ناامنی‌ها بسیار تند است.

ذوالفقاری با اشاره به ویژگی تطبیق‌گرایی مردم ایران، افزود: همیشه در معرض نظارت و ارزیابی افکار عمومی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افتخار می‌‌کنم فرزند استان همدان هستم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار