مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. مهر 1396 - 13:02   |   کد مطلب: 22753
سال گذشته نزدیک به 200 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد همدان به کربلای معلا اعزام شدند و امسال باتوجه به استقبال خوب دانشجویان پیش بینی ما برای شرکت دانشجویان در حدود نفر 500 نفر می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، فرهاد حقی مسئول ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت : امام صادق علیه السلام فرمود : کسی که با پای پیاده به به زیارت امام حسین (ع) برود خداوند برای هرقدمی که برمی دارد یک حسنه برایش نوشته ویک گناه از او محمو میکنند و یک درجه مرتبه اش رابالا میبرد. حضور ما در اربعین یک وظیفه انسانی و جهانی و دینی است نه صرفا یک وظیفه عبادی ؛عقل میگوید شرکت در اربعین واجب است ، لذا باید فرهنگ زیارت به ویژه زیارت در اربعین را بنیان گذاری کنیم.

 

 

وی افزود : سال گذشته نزدیک به  200 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد همدان به کربلای معلا اعزام شدند  که امسال باتوجه به استقبال خوب دانشجویان پیش بینی ما برای شرکت دانشجویان در حدود نفر 500 نفر می باشد.

 

حقی بیان کرد : دانشجویان برای اخذ مجوز خروج از کشور باید درسامانه "سقا نور دات آی آر"  ثبت نام کنند و در آنجا مشخصات خودوضامن خودرا وارد کنند ؛ دانشجویان در نظر داشته باشند ضامن باید کسی باشد که در آن تاریخ  از کشور خروج نداشته باشد و نکته ی قابل توجه هم این است که خانم هاهم میتوانند به عنوان ضامن حضور یابند. دانشجویان باید بعد از وارد کردن مشخصات خود وضامن همراه با برگه ی تعهدنامه  وضامن به حوزه وپایگاه های بسیج دانشجویی درسطح دانشگاه مراجعه کنند و ادامه ی مراحل کار به عهده ی بسیج دانشجویی می باشد.

 

 

 

وی گفت : بسیج دانشجویی با برپایی غرفه های ثبت نام در سطح دانشگاه از دانشجویان متقاضی ثبت نام به عمل می آورد . بحمدالله از روز آغازفعالیت ستاد اربعین ، جمیعت زیادی از دانشجویان برای اخذ مجوز خروج مراجعه کرده اند و استقبال بسیار خوب بوده است.

 

فرهاد حقی با اشاره به همکاری خوب مسئولین دانشگاه بیان کرد : باتوجه به قول های مساعدت رئیس محترم دانشگاه جناب دکتر جامه بزرگی و نماینده محترم نهاد رهبری در دانشگاه حجت الاسلام دکتر طالقانی ستاد باقوت شروع به کار کرده و ان شالله فردا دومین جلسه ی ستاد اربعین  باهیئت رییسه دانشگاه تشکیل می شود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار