مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. مهر 1396 - 10:07   |   کد مطلب: 22737
گزارش اختصاصی صدای دانشجو از مبارزات دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی:
17مهر سالروز فراموش شده اعتصاب دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا علیه شاه
از جمله رویدادهای مربوط به مبارزات مردم استان همدان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی که کمتر در فضای رسانه ای بازتاب داده شده است، اعتصاب دانشجویان بوعلی سینا در 17مهر57 است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، انقلاب اسلامی نتیجه حرکت مردم از جمله دانشجویان و نقطه شروع حرکتی تمدن ساز در همه ابعاد خود به رهبری امام خمینی می باشد. جنبش دانشجویی نیز همپای همه آحاد ملت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و ادامه آن نقش خود را ایفا کرده است هرچند که این نقش پذیری با فراز و نشیب هایی در دوره های زمنی مختلف همراه بوده است.

نقش پیشرویی اجتماعی، یکی از کارکردهای دانشگاه هاست. در جوامع و کشورهای گوناگون، دانشگاه ها پیشرو حرکت های نوگرایانه و انقلابی جوامع خود هستند و این امر در تاریخ جنبش دانشجویی ایران نیز نمود دارد.

 

17مهر سالروز اعتصاب دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا

از جمله رویدادهای مربوط به مبارزات مردم استان همدان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی که کمتر در فضای رسانه ای بازتاب داده شده است، اعتصاب دانشجویان بوعلی سینا در 17مهر57 است.

در جریان راهپیمایی اعتراضی دانش آموزان دبیرستان های همدان در 30مهر57 که با کشتار برخی از دانش آموزان بدست نیروهای رژیم شاه همراه بود، نقطه شروع اعتراضات گسترده در همدان بود.

از جمله این اعتراضات میتوان به اعتصاب جمعی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در 17مهر57 اشاره کرد.

طبق گزارشی که روزنامه اطلاعات در 21مهر57 منتشر شده است، به دنبال آن کارکنان بیمارستان پهلوی و اعضای هیئت پزشکی دانشگاه بوعلی سینا هم اعتصاب کردند که جریان سازی تظاهرات و درگیری های خیابانی علیه رژیم پهلوی بود.

علی رغم اهمیت اعتصاب دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در 17مهر  اما عدم وجود اطلاعات دقیق درباره این اعتصاب دانشجویان است که متاسفانه هم در منابع مکتوب و هم در منابع مجازی چیزی قابل اعتنایی وجود ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار