مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. مهر 1396 - 16:45   |   کد مطلب: 22618
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای همدان برگزار گردید و ائمه جمعه در خطبه های امروز به ایراد سخنرانی پیرامون مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی روز پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته نیز با حضور پرشور و ولایتمدار مردم استان همدان اقامه گردید و ائمه جمعه سراسر این استان به ایراد خطبه ها پرداختند.

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

همدان

ما باید در هر دو عرصه عمل و نظر یک حسینی کامل باشیم

امام جمه همدان در خطبه های نماز جمعه گفت: آنهایی که دم از حسین می زنند نباید نسبت به مشکلات برادرشان بی تفاوت باشند باید از خدا حیا کنیم و تا جایی که می توانیم نسبت به رفع مشکلات اطرافیانش کوشا باشد .

وی ادامه داد: اینقدر دنیا پرستی برای ما جلوه کرده که اخلاق و ... .در جامعه در حال از بین رفتن است باید انقدر که برای امام حسین سینه می زنیم برای محرومان و مستضعفان تلاش کنیم .
امام جمعه همدان تصریح کرد: حدیث داریم کافر سخاوتمند به بهشت خداوند از مسلمان بخیل نزدیکتر است و شیعه نباید دنیا پرست و بخیل باشد حتی اگر شیعه ای شهید شود و بخل در سینه اش باشد اجر شهید را نمی برد.
وی عنوان کرد: متاسفانه بعضی از شیعیان ما را می دزدند و در حال تغییر دین آن هستند در حالیکه ما می توانستیم آن ها را هدایت کنیم و معرفت دینی به آن دهیم تا با آگاهی و بینش نتواند گمراه شود .
آیت الله محمدی عنوان کرد: هدایت انسان در دنیا ارزشش با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و اجر زیادی دارد .

وی تاکید کرد: هنوز داعش حل نشده است استقلال کردستان عراق ایجاد شد و شیعه گلوگاه اسرائیل را فشار دادند ولی اینها یک اسراییل دیگر پشت گوش ایران درست کردند امیدواریم کشورهای اسلامی مسلمان نمای غریب مزد خود را بگیرد و فتنه ای مثل داعش دوباره درست نکند .

رزن

همه پرسی استقلال کردستان توطئه ای برای ایجاد اسرائیلی کوچک در منطقه است/فاصله گرفتن هیات ها از مساجد تقدس زدایی اماکن مقدس است

امام جمعه رزن در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: همه پرسی کردستان عراق توطئه و‌حماقت بارزانی است، این اقدام برای امنیت منطقه بسیار خطرناک است .
عبدالعظیم مولازاده ادامه داد: از طرفی برای ایران و ترکیه و از طرفی برای عراق خطرهای جدی دارد شاید اینک این خطرات را درک نکنیم .
وی تاکید کرد: با حمایت های آمریکا و اسرائیل می‌خواهند یک اسراییل کوچک ایجاد کنند.
مولازاده با تاکید بر اینکه مسئولین سیاسی و امنیتی کشور ما این مسئله را با دقت دنبال کنند تا ما ضربه نخوریم، گفت: این بی فکری و بی دقتی باید با تلاش خاموش شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روز آتش نشانی را به ‌همه آتش نشان تبریک میگویم حقیقتا افراد زحمت‌کشی هستند.
وی گفت: در این چند روز گذشته آسیبهای عزاداری را با حضور در برخی‌مجالس و‌محافل برآورد کردیم که قبلا هم تذکر دادیم.
امام جمعه رزن تصریح کرد: گفته بودیم‌که‌هیات ها از سخنران استفاده کنند اما متاسفانه برخی هیاتها با وجود جمعیت از سخنران استفاده نکردند.
وی افزود: عاشورا و‌محرم فقط عزاداری نیست بلکه دانشگاهی برای دیدن فضایل ائمه و اسلام است این نقشه دشمن است که‌منبر را از مجالس حذف کنند.
وی گفت: سبقه این منطقه سبقه اهل بیت است، چرا انقدر از مسجد و حسینیه فرار میکنند ،چرا از مساجد و حسینیه فقط به عنوان انباری استفاده میکنیم که طبل و دهل بگذاریم.
وی یادآور شد: چرا حسینیه و‌مساجد را از عزاداری حذف کرده ایم و به خیابانها برده ایم آیا میدانید مکانهایی مقدس را تقدس زدایی میکنیم.

اسدآباد

مسئله کردستان عراق یک کودتای ننگین در برابر مصلحت کل منطقه است

حجت‌الاسلام صادق گلزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با اشاره به اهمیت تقوا در بین جامعه اسلامی، اظهار کرد: داشتن تقوا قدرت بازدارندگی از گناه و ظــرفیت هدایت و تشویق به انجام واجبات است.
وی بابیان اینکه دروغ کلید اتاقی است که تمام گناهان در آن اتاق است، گفت: عده‌ای بی‌حیا شده‌اند حتی از خدا هم حیا نمی‌کنند و این در حالی است که مسلمان باید باحیا باشد که جامعه امــروزه این‌گونه نیست.
امام‌جمعه موقت اسدآباد با اشاره به ایام تاسوعا و عاشورا، گفت: مردم باید در نذرها و قــربــانی مــوارد بــهداشتی را رعایت کنند.
وی با اشاره به هفــتــه امربه‌معروف و نــهی از مــنــکــر، گفت: یکی از ارکان حــفــظ دیــن اســت جــهاد درراه خداست که البته به‌عنوان یک امربه‌معروف هم مطرح می‌شود.
گلزاده با به بیان اینکه امام حسین در کربلا صریحاً فــرمــودنــد که امربه‌معروف هدف اصلی نهضت کربلا بوده است، افزود: حکومت اسلامـی باید متولی امربه‌معروف و نــهی از مـنکـر باشند و البته دولتــمردان باید برای اجرای آن به‌عنوان پــشــتــوانــه بــاشــنــد.
وی با اشاره به اینکه ۸ مهر به‌عنوان روز ناشنوایان نام‌گذاری شده است، افزود: نیاز است که مسؤولان امر برای طــبقاتی که مشکل جسمی دارندتدبیر اســاسـی بیندیشند.
امام‌جمعه موقت اسدآباد با اشاره به انتخابات و همه‌پرسی در کردستان عراق گفت: در دنیا تنها ظرفیتی که در انتخابات غیرواقعی عراق ابراز شادمانی می‌کند ، رژیم غاصب انگلیس است که با دردمنشی و زورگویی و تجاوزگری نمی‌خواهد در منطقه بماند.
وی ادامه داد: عربده‌های رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل نشان داد که تنها راه‌حل و راهکار مسائل و مشکلات منطقه پایان غده سرطانی اسرائیل غاصب است.
گلزاده خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بزرگ‌ترین حامی ملت‌های مسلمان ازجمله مردم مسلمان عراق بوده و هست اما نباید آنان با این انتخابات غیرواقعی گرفتار اسرائیل و انگلیس شوند.
وی همه‌پرسی در کردستان عراق را یک انتخابات غیرواقعی خواند و گفت: این‌یک کودتای بزرگ ننگین در برابر اراده قانون اساسی و مصلحت کل منطقه است.

نهاوند

هدف قیام عاشورا در عزاداری ها تشریح شود

امام جمعه نهاوند گفت: امام حسین(ع) با هدف احیای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد که باید اهداف قیام عاشورا در عزاداری ها به خوبی تبیین شود.
به گزارش پایگاه‌ خبری گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه نهاوند گفت: در عزاداری های ماه محرم باید روحانیون و مبلغان نسل جوان را با هدف قیام عاشورا و فلسفه عزاداری امام حسین(ع) آشنا کنند.
وی اظهار داشت: حضور در هیئت های عزاداری و آشنا شدن جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا می تواند جوانان انقلابی را تربیت کنند.
امام جمعه نهاوند افزود: شهید سرافراز حججی نماد و نشانی از تربیت جوان مومن و انقلابی و پرورش یافته مکتب عاشورا است که تشییع باشکوهش نشان دهنده این موضوع است.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار