مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. شهريور 1396 - 23:20   |   کد مطلب: 22458
وزیر کشور با تاکید بر اینکه عدم تعادل در چرخه توسعه یافتگی از عوامل مهم عقب ماندگی است، گفت: در حال حاضر به هیچ وجه در حوزه دفاعی و امنیتی کشور مشکلی نداریم اما در حوزه اقتصادی هنوز نتوانسته ایم در شان مردم حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از هرمز؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع جاسم جادری و معارفه فریدون همتی هرمزگان با بیان اینکه حجم بالای عقب ماندگی در اکثر نقاط کشور از قبل به ما رسیده است، اظهار کرد: علی رغم برخورداری از امکانات خوب از شتاب کلی توسعه و پیشرفت جهانی عقب مانده ایم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه عدم توازن و تعادل در چرخه توسعه یافتگی از عوامل مهم عقب ماندگی است، بیان کرد: اگر به 200سال گذشته نگاهی بیندازیم متوجه می شویم رعیت بودن یکی از افتخارات حاکمان ایران بوده و قانون گذاری در یک فرد خلاصه می شد همچنین در حوزه های سیاسی و اقتصادی به شده وابسته بودیم حال ما وارثان چنان شرایطی هستیم.

رحمانی فضلی ادامه داد:  بعد از انقلاب اسلامی توانسته ایم آزادی، استقلال و  مشارکت نمایندگان واقعی در صحنه های تصمیم گیری با اراده ملت، امام خمینی(ره) و  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را داشته باشیم و نیز علی رغم همه سختی ها جهش بسیار خوبی داشته ایم.

 آسیب های اجتماعی نتیجه عدم توازن در برنامه ریزی توسعه مناطق

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه گفت:  تشکیل کلان شهرهای بی قاعده، شهرنشینی با ویژگی های شهری  وحشیانه، افزایش وقوع جرم و بزهکاری در حاشیه شهرها ، خالی شدن مناطق اصلی کشور از جمعیت و بلااستفاده بودن برخی از ظرفیت های مناطق از نتایج  عدم توازن و تعادلی در برنامه ریزی های توسعه مناطق هستند.

وزیر کشور با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه های سیاسی، امنیتی، دفاعی تصریح کرد: در حال حاضر به هیچ وجه در حوزه دفاعی کشور مشکلی نداریم و اقتدار و قدرت بازدارندگی بسیار بالایی داریم همچنین در حوزه سیاسی داخلی از وحدت، انسجام، استقلال و آزادی مردم در انتخابات برخوردار هستم به نحوی که در منطقه هیچ کشوری توانایی رویارویی با ما را ندارد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی و اعتقادی از اصول ثابت الهی مبتنی بر وحدانیت برخورداریم، اظهار کرد: پس از انقلاب در حوزه خدمانت رسانی موفق بوده ایم  و همه مردم بصورت متعادل و متوازن از خدمات آب، برق، گاز و جاده بهره مند شده اند و آن هم به این دلیل است که  نمایندگان واقعی و دلسوز مردم در سطوح مختلف دولت ناظر و مجری بوده اند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی هر چند که نسبت به قبل از انقلاب گام هایی برداشته شده است اما بر خلاف موفقیت در حوزه سیاسی، دفاعی و امنیتی هنوز نتوانسته ایم در شان مردم حرکت کنیم و همین دلیل در سال های اخبر رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را موضوع اول کشور مطرح نمودند و به شدت  پیگیری می کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه هم دولت و هم مردم بطور جدی پیگیر مساله اقتصاد هستند، تاکید کرد: باید معضل توسعه نیافتگی مناطق را با ایجاد توازن و توزیع عادلانه امکانات  در دستور کار خود قرار دهیم که در این راستا همگرایی، همکاری و همدلی از اصول بسیار مهمی هستند.

انسجام وحدت داخلی بزرگترین موضوع سیاست داخلی کشور است

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه انسجام وحدت داخلی بزرگترین موضوع سیاست داخلی کشور است،گفت: افتراق و انشقاق از بزرگترین آسیب هایی است که متوجه یک ملت می شود .

وی علل وقوع جنگ در سوریه و عراق راعلاوه بر تهدیدات دشمن، تحریم ها و جاهلیت، فقدان رهبری، وحدت و انسجام داخلی آنها دانست و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور رهبری و وحدت و انسجام سبب شد همه موانع را پشت سر بگذاریم و باید بدانیم این دوران همچون آیینه ای در مقابل ماست که در حوزه های سیاسی و اقتصادی  وحدت، اطاعات و تبعیت از رهبری  را در اولویت قرار دهیم.

وزیر کشور تاکید کرد: در حوزه امنیتی مشکلی نداریم اما تهدیدات دشمن بسیار زیاد است چون آزادی، استقلال و حریت مردم مانع و مخالف منافع آنهاست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه جابه جایی مدیران برای بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم است، گفت: مردم مبنا و نقطه ثقل تمام برنامه ها، بهره بردار، مجری و صاحب اصلی همه فعالیت های دولت هستند و باید به مردم اعتقاد داشته باشیم، نباید آنها را در قالب برگه رای، صندوق های انتخاباتی و شعارهای انتخاباتی ببینیم.

وی با تاکید بر شناسایی و ارتقا نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خاطرنشان کرد: استان هرمزگان از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است اما زمانی این ظرفیت ها موثر واقع می شوند که با شیوه های جدید و مبتکرانه و اندیشه های  مثبت به کار گرفته شوند و اگر ضعف وجود دارد باید آن بدون اختلاف اصلاح کنیم.

 

انتهای پیام/ چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار