مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. شهريور 1396 - 10:29   |   کد مطلب: 22390
نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح روابط سیاسی و بین المللی مسئولان و دولتمردان باید حتی روابط سیاسی را به پایین تر سطح ممکن کاهش دهند و کشوری مانند میاتمار که چنین جنایتکارانه در برابر انسان ها عمل می کند کاملا در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار دهند تا از رفتار خودش پشیمان شود و درس بگیرد و به فکر تکرار این جنایت ها نباشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از راه دانا؛ سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به نسل کشی مسلمانان در میانمار ضمن انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت: سازمان های بین المللی معمولا به نسل کشی ها پاسخ مناسبی نمی دهند که این عدم پاسخگویی ها و این نحوه رفتار مجامع بین المللی به یک نحوی جنایتکاران را تشویق می کند تا این جنایات را همچنان تکرار کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر به رفتارهای غیر انسانی و نسل کشی که توسط دیکتاتورهای و ستمگران در طول تاریخ صورت گرفته شده بود پاسخ مناسبی داده می شد شانس تکرار این جنایات کمتر می شد.

به نسل کشی مسلمانان در میانمار پاسخ قاطع داده شود

مره صدق تصریح کرد: پیش از این بارها اتفاقات مشابهی مثل نسل کشی مسلمانان در میانمار در طول تاریخ رخ داده بود که پاسخ مناسب و عملی به این جنایت ها داده نشد و نه تنها توسط جهانیان یکپارچه محکوم نشد بلکه رفتارهایی در توجیه این نسل کشی ها داشتند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: نمونه ای از سکوت جهان در برابر نسل کشی رخ داد جنایت چند سال پیش در یکی از قبایل آفریقا رخ داد بود است و یا حرکت های سازمان یافته ای که علیه مسلمانان در اروپا در حال رخ دادن است، یا حمله هایی که به گروه های دینی در آمریکا و کشورهای دیگر رخ می دهد است و متاسفانه این جنایات هرگز توسط مجامع بین المللی محکوم نمی شود و پاسخ عملی و محکم داده نمی شود که در نهایت باعث می شود جنایتکاران و نژاد پرستان در رفتار خود جری تر بشوند.

چرا به رهبر جنات کار جایزه صلح نوبل می دهند

مره صدق بیان داشت: گاهی نژاد پرستان و جنایتکاران نسل کش نه تنها تنبیه نمی شوند بلکه پاداش غیر مستقیم هم دریافت می کنند، این که رهبر کشوری که جنایت و نسل کشی در آن رخ میدهد جایزه صلح نوبل دریافت می کند نشان می دهد به هیچ وجه نمی توان به سازمان های بین المللی و نهاد های به اصطلاح حقوق بشری اعتماد کرد و برای جلوگیری از تکرار و مقابله با این جنایت ها امید داشت.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ملت ها در مقابله با نسل کشی ها تاکید کرد: تنها راه مقابله با نسل کشی ها این است که همه ملت های دنیا یکپارچه این نسل کشی ها را به صورت عملی محکوم کنند، حداقل کاری که می توان از ملت های آزاده انتظار داشت تحریم کامل اقتصادی کشوری است که این جنایت ها در چهارچوب مرزهایش رخ می دهد و مسئولان آن کشور واکنش مناسب هم برای جلوگیری از این جنایت نه تنها انجام نمی دهد بلکه ارتش آن کشور در این نسل کشی علیه مسلمانان شراکت هم می کند.

حفظ کرامت انسانی در همه ادیان توحیدی تاکید شده است

وی با اشاره به حفظ کرامت انسانی در ادیان مختلف توحیدی تصریح کرد: از آنجایی که حفظ کرامت همه انسانها فارغ از نژاد، دین، جنسیت، زبان و ملیت جزء وظایف همه پیروان ادیان توحیدی است همه مردم دنیا یک صدا و همراه هم باید اعتراضات خود را به صورت عملی با تحریم کامل اقتصادی و عدم خرید کالاهای مربوط به کشوری که نسل کشی در آنها رخ می دهد انجام بدهند تا شاهد این مسئله باشیم که درس عبرتی باشد برای جنایتکاران و هم در آینده شاهد تکرار این نسل کشی ها نباشیم.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس در پاسخ به این سوال که وظیفه دولتمردان سیاسی کشورهای آزاده از جمله ایران در برابر این نسل کشی چه باید باشد؟ تاکید کرد: تعداد محدود کشورهای آزاد اندیش که در جهان وجود دارند باید حتما رابطه اقتصادی خود را به یک کشور نژاد پرست و جنایتکاری که دست به نسل کشی می زند کاملا قطع کنند .

مره صدق تاکید کرد: در سطح روابط سیاسی و بین المللی مسئولان و دولتمردان باید حتی روابط سیاسی را به پایین تر سطح ممکن کاهش دهند و کشوری که چنین جنایتکارانه در برابر انسان ها عمل می کند کاملا در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار دهند تا از رفتار خودش پشیمان شود و درس بگیرد و به فکر تکرار این جنایت ها نباشد.

دولتمردان روابط سیاسی با کشور نسل کش را به پایین تر سطح کاهش دهند

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از رفتار سازمان های بین المللی و حقوق بشری در برابر نسل کشی مسلمانان در میانمار بیان داشت: محکوم کردن صرف هیچ مشکلی را حل نمی کند، اعتراض کردن و محکوم کردن و صدور قطعنامه که در سازمان ملل انجام می شود یعنی محکومیت لفظی بدون هیچ ضمانت عملی که در واقع فقط یک لبخند از سوی جنایتکاران است.

مره صدق در پایان افزود: به نظر باید سازمان های مدعی حقوق بشر کاری کنند که جنایتکاران نسل کش در میانمار شاهد جنایت های خود باشند و نتیجه این جنایت ها را عملا مشاهده کنند در حالی که رفتار سازمان ملل هرگز این را نشان نمی دهد.

گفتگو از مرضیه مهدیلو
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار