مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. مهر 1396 - 15:10   |   کد مطلب: 22561
هزاران مسلمان آراکانی که از خشونت و حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده‌اند، پشت مرزهای بنگلادش محصور مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری آنا به نقل از آناتولی، با وجود اینکه در هفته گذشته از شدت مهاجرت‌های دسته جمعی مسلمانان آراکان کاسته شد، اما شاهدان عینی می‌گویند به دلیل بستن شدن گذرگاه‌های مرزی و تیراندازی نیروهای میانمار، امکان عبور از مرز و رفتن به بنگلادش برای مسلمانان دشوار شده و به همین دلیل در سواحل و جنگل‌ها محصور مانده‌اند.
پناه‌جویان آراکانی که هفته پیش وارد بنگلادش شده‌اند، می‌گویند: تعداد زیادی از مردم به دلیل ترس از حملات نظامیان میانمار به آنان در جنگل‌هایی که در منطقه مرزی قرار دارد پنهان شده‌اند. این نظامیان قایق‌های چوبی را که پناه‌جویان از روی رود "ناف" به بنگلادش می‌رفتند، آتش زده‌اند.
براساس گزارش سازمان ملل از 25 آگوست امسال که خشونت‌های علیه مسلمانان آراکانی درمیانمار شدت یافته است، تاکنون 430 نفر مجبور به ترک خانه‌های خود و رفتن به بنگلادش شده‌اند. در دو سه هفته مداوم هزاران تن از آنان با استفاده از قایق‌ها و با گذشتن از رودخانه‌ای که میان ایالت آراکان و بنگلادش وجود دارد خود را به این کشور رساندند. اما در طول هفته گذشته از این موج مهاجرت تا حدود زیادی کاسته شده بود.
فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان و پناه‌جویان نیز کاهش ناگهانی موج مهاجرت مسلمانان میانماری را تایید کرده است.
سعید نور یکی از اندک پناه‌جویانی است که در روزهای گذشته از مرز گذشته و خود را به بنگلادش رسانده است. به گفته وی هنوز هزاران نفر در آنسوی مرز در تلاش برای رساندن خود به بنگلادش هستند.
وی که از شهر "بوتیندانگ" ایالت آراکان به بنگلادش آمده از پنهان شدن تعدادی از روستاییان در نزدیکی‌های رود ناف خبر می‌دهد و می‌گوید: نظامیان ابتدا آنان را مجبور به خارج شدن از روستاهایشان کرده است و اکنون نیز با تیراندازی هوایی در جنگل و ترساندن آنان در صدد جلوگیری از خروج آنان و رفتن به بنگلادش هستند. به همین دلیل صد‌ها انسان همراه با خانواده خود گیر افتاده‌اند.
نور که به همراه خانواده خود پس از سفری 9 روزه به بنگلادش رسیده، گفت: در چهار روی پایانی هیچ غذایی برای خوردن نداشتند. وی به دلیل آتش گشودن نظامیان هنگام عبور از مرز همسر و بچه های خود را گم کرده است.
گفتنی است پس از خشونت‌های ارتش میانمار و بودیست‌های افراطی هزاران تن از مردم آراکان مجبور به مهاجرت شده‌اند. همچنین به دلیل اینکه دولت اجازه ورود به مناطق مذکور را نمی‌دهد، نمی توان آمار دقیقی از شمار قربانیان در این منطقه ارائه کرد.
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان و پناه‌جویان شمار آوارگان مسلمانان میانماری از 25 اوت تاکنون را 430 هزار نفر اعلام کرده است.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار