مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. شهريور 1396 - 11:01   |   کد مطلب: 22291
رییس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: از همان ابتدا كه وارد دانشگاه آزاد شدم بنا شد پرداخت حقوق همه بر اساس قوانین دولت باشد. بر همین اساس حقوق مسئولان دانشگاه آزاد نسبت به گذشته تعدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد صبح امروز در نشست خبری گفت: دانشگاه آزاد یکی از پدیده های مهم بعد از انقلاب بوده و ما تاکید زیادی روی پسوند اسلامی این دانشگاه داریم. این دانشگاه با نظر مبارک حضرت امام تاسیس شد و همان طور که گفته شد بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست و از جمله کسانی که در احداث این دانشگاه نقش اساسی داشتند مرحوم آیت الله هاشمی هستند.
وی افزود: مقام معظم رهبری عنایت خاصی به این دانشگاه دارند و ارتقای کیفیت و جهت گیری درست دانشگاه از اهداف مهم این دانشگاه است. دانشگاه آزاد نه دولتی نه خصوصی و نه انتفاعی است و دانشگاهی متعلق به نظام و مردم می باشد. 
ولایتی تصریح کرد: در هر جایی که امکان داشته این دانشگاه شعبه ایجاد کرده که خدمات زیادی را به مردم ارائه داده است. تلاش مدیریت جدید و هیئت امنای جدید این دانشگاه بر ارتقای کیفی دانشگاه است و جهت گیری های دانشگاه باید در جهت مطلوب نظام و مقام معظم رهبری باشد باید کاری کرد که کسانی که به واسطه مشکلات اقتصادی تا به حال محروم به حساب می آمدند ولی افراد با استعدادی بودند بتوان زمینه تحصیلات آنها را فراهم کرد و مشکلات اقتصادی نباید مانع ادامه تحصیل افراد شود. 
وی با اشاره به اینکه نخبگان و افراد با استعداد باید شامل تحصیل شوند توضیح داد: هدف مهم این دانشگاه جذب نخبگان است یکی از آرمان های جمهوری اسلامی ایران که بر لسان همه مجریان رفته ولی جنبه عملی کمتری گرفته جذب نخبگان است البته اخیرا معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اقداماتی را در این حوزه انجام داده ولی این اقدامات باید فراگیر شود لذا بورسیه کردن افراد مستعد و نخبه در رشته های مختلف یکی از اهداف ماست. همین امر مانع فرار مغزها می شود و مهمترین سرمایه ما پیشرفت و توسعه انسان هاست. 
ولایتی همچنین گفت: اين انقلاب يك انقلاب فرهنگي عقيدتي است و ما دستاوردهاي عظيمي داشتيم كه در راس انها استقلال كشور بوده است.
رییس هیات امنا دانشگاه آزاد اضافه کرد: امیدواریم فعاليت‌هايي شود تا در كنكور سراسري، انتخاب اول داوطلبان، دانشگاه ازاد باشد و اين هدف دور از دسترس نيست.
ولایتی افزود: بسياري از ارزش هاي اسلامي هم هدف انقلاب هم هدف نخبگان بوده است. ما كشوري هستيم كه در تاسيس دانشگاه پيشگاميم و هزار سال مشعل دار علم بوده‌ایم.
وی در پاسخ به این سوال که تکلیف رشته محل‌های دانشگاه آزاد به کجا رسید گفت: با وزارت علوم به تفاهم رسيديم و با همكاري ورارت علوم تعداد رشته‌ها به نحوی پذيرفته شد كه مرضي الطرفين باشد.
ولایتی اضافه کرد: با اینکه رشد جمعيت كم شده و تعداد صندلي‌ها از داوطلبين بيشتر است ولي تاسيس رشته هاي مقبول مي‌تواند كمك زيادي به بهبود شرایط بكند.
همچنین از دیگر برنامه‌هاي ما جايگزيني برخي رشته‌ها است به طور مثال تربيت تكنسين به جاي برخي رشته هاي علوم انساني در برنامه های ما قرار دارد. به نظر می‌رسد که تغيير رشته‌ها و عناوین با موافقت وزارت علوم راهگشا خواهد بود.
ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه من هیچ حقوقی از دانشگاه آزاد نمی‌گیرم، گفت: از همان ابتدا كه وارد دانشگاه آزاد شدم بنا شد پرداخت حقوق همه بر اساس قوانین دولت باشد. بر همین اساس حقوق مسئولان دانشگاه آزاد نسبت به گذشته تعدیل شده است.
رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به چگونگی ترميم هييت امنا و هييت موسس دانشگاه آزاد گفت: هنوز فرد جديدي را معرفي نكرديم ولی در برنامه داريم.
وی همچنین در مورد اسلامي شدن دانشگاه‌ها گفت: در اسلام مردم آزادند هر فكري داشته باشند. بنابراين آزادي عقيده در اسلام پذیرفته شده است. البته اجازه تبليغ يكطرفه لاابالي‌گري در زير پرچم جمهوری اسلامي ايران را نخواهیم داد و اگر كسي ميخواهد چيزي را در اين دانشگاه ترويج كند بايد اسلامي باشد. 
ولایتی همچنین گفت: مثلا يك استادي در دانشگاه آزاد زير پرچم اسلام ميگويد كه مصلحت جمهوری اسلامي اين است كه با رژيم صهيونيستي جنايتكار متحد بشود. ما قطعا اجازه اين را نمي دهيم. در غير اين‌صورت ما به شخص نيازي نداريم و اين مسئله در تمامي كشورها مرسوم است.
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد ادامه داد: غربی ها نیز از سال ها و دهه های قبل طوری برنامه ریزی کرده اند تا افراد نخبه کشورهای به اصطلاح جهان سوم را جذب کنند و آن کشورها را از سرمایه های خودشان تهی کنند که این امر ضررهای کوتاه مدت و بلند مدت برای کشورها دارد. 
وی ادامه داد: بورسیه و جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اهمیت زیادی دارد چرا که آنها آینده سازان این دانشگاه هستند. 
ولایتی در خصوص مسائل فرهنگی توضیح داد: در مسائل فرهنگی تمهیدات مقام معظم رهبری باید نصب العین ما باشد و نباید از آن غافل شد.

 

انتهای پیام/چ
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار