مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. شهريور 1396 - 10:19   |   کد مطلب: 22273
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد بدون تردید یکی از پدیده‌های مهم بعد از انقلاب بوده و هست، بخصوص بر روی پسوند اسلامی دانشگاه تاکید داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد قبل از آغاز نشست خبری صبح امروز خود از مجموعه رسانه ای دانشگاه ازاد بازدید کرد.

وی گفت: دانشگاه ازاد بدون تردید یکی از پدیده‌های مهم بعد از انقلاب بوده و هست، بخصوص بر روی پسوند اسلامی دانشگاه تاکید داریم و از ابتدا هم همین بود، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست که با نظر امام(ره) تاسیس شد و خدمات بسیاری انجام داده است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد افزود: مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در تاسیس این دانشگاه داشت و مقام معظم رهبری هم بر جهت گیری درست و کیفیت دانشگاه تاکید دارند، این دانشگاه نه دولتی است نه خصوصی نه غیرانتفاعی، بلکه متعلق به مردم است و هرجا لازم بوده ایجاد شده تا خدمت رسانی کند.

وی افزود: تلاش مدیریت جدید بر این است که به ارتقای کیفی دانشگاه بپردازیم و جهت گیری های دانشگاه در راستای مطلوب نظام و نظر مقام معظم رهبری باشد،
باید کاری کرد بخشی که به دلیل مشکلات اقتصادی از دانشگاه محروم بودند ولی استعداد دارند بتوانند از این دانشگاه استفاده کنند بنابراین من و هیات امنا اصرار داریم که متناسب با شرایط اقتصادی افراد مستعد برنامه ریزی کنیم.

ولایتی افزود: نباید مشکل اقتصادی مانع تحصیل شود و باید متناسب با محرومیت در شهریه تخفیف داده شود،
یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی که جنبه عملی کمتری داشته است بحث نخبگان است.

وی ادامه داد: البته اخیرا معاونت علمی اقداماتی انجام داده است ولی دانشگاه آزاد متکفل این اقدامات می‌شود، یعنی استعدادها را در رشته های مختلف بورسیه می‌کنیم، این کار مانع از فرار مغزها می شود زیرا امروزه مهم ترین عامل پیشرفت انسان ها هستند و غربی‌ها هم از سال‌ها قبل طراحی کردند که افراد نخبه جهان سوم را جذب کنند که هم ضررهای کوتاه مدت دارد و هم بلند مدت، زیرا اگر کشوری از مجموعه ژنتیکی با استعداد تهی شود ضرر دارد، نکته بعد اینکه اساتید آینده دانشگاه هم از همین نخبگان هستند.

ولایتی با تاکید بر اینکه نباید از مسایل فرهنگی غافل شد، گفت: این انقلاب یک انقلاب فرهنگی و عقیدتی است، حضور پرشور مردم در انتخابات به گونه ای است که گویا ابتدای انقلاب است و افزایش اقبال مردم را نشان می‌دهد بنابراین دانشگاه آزاد هم که متعلق به نظام است باید ارمان های مردم را نصب العین کند، تاکید ما بر مسایل فرهنگی بسیار زیاد است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار