مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. شهريور 1396 - 22:40   |   کد مطلب: 22193
نخست وزیر عراق در پیامی، آزادسازی استان نینوی و شهرستان تلعفر واقع در شمال این کشور را رسما اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ نخست وزیر عراق، یازده روز پس از آغاز عملیات «تلعفر» آزادی کامل استان نینوی و شهرستان تلعفر را رسما اعلام کرد.

به گزارش شبکه سومریه، حیدر العبادی امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که استان نینوی و شهرستان تلعفر، بزرگترین شهرستان عراق به طور کامل از اشغال داعش آزاد شد.

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این بیانیه تأکید کرده است: تروریست‌های داعش هر کجا که باشند، برای آزادسازی آن منطقه آماده‌ایم. آن‌ها راهی جز مرگ یا تسلیم شدند ندارند.

در این بیانیه آمده است: تلعفر عزیز دوباره آزاد شد و پرچم عراق بار دیگر به دستان رزمندگان قهرمان ارتش، پلیس فدرال، نهاد مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی، واکنش سریع و اهالی این شهرستان بر فراز ساختمان‌های آن به اهتزاز درآمد.

نیروهای عراقی چهارشنبه شب توانستند منطقه العیاضیه، آخرین منطقه باقی مانده از شهرستان تلعفر را آزاد کنند و بدین ترتیب، استان نینوی به طور کامل از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

سرتیپ عبدالأمیر رشید یارالله، فرماندهی عملیات «قادمون یا تلعفر» با بیان اینکه منطقه تلعفر با کمک جنگنده‌های عراق و ائتلاف آمریکا کاملا آزاد شده، از پایان این عملیات خبر داد.

نیروهای عراقی از 20 آگوست به فرمان حیدرالعبادی، نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، عملیات آزادسازی شهر و شهرستان تلعفر موسوم به «قادمون یا تلعفر» را آغاز کرده‌ بودند.

نیروهای ارتش، واکنش سریع، نهاد مقابله با تروریسم، پلیس فدرال و الحشد الشعبی در این عملیات مشارکت داشتند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار