مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. مرداد 1396 - 22:03   |   کد مطلب: 22034
معاون امور اجتماعی بهزیستی از تنظیم سند کنترلی کاهش طلاق به هیئت دولت خبرداد و گفت: تا پایان آباد ماه این سند برای تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به گزارش موج رسا; حبیب اله مسعودی فرید امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش سازمان بهزیستی کشور در 15 کارگروه اظهار کرد: یکی از کارگروه‌ها سرپرست خانوار بوده که مسئولیت آن بهزیستی است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در کارگروه آسیب‌های اجتماعی کودکان نقش دارد ابراز کرد: در کارگروه طلاق نیز براساس برنامه‌ ششم توسعه وظایفی خاصی برعهده سازمان بهزیستی محول شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه وظایف بیشتری برعهده سازمان بهزیستی محول شده است بیان کرد:  در قانون احکام دائمی برنامه توسعه در ماده 57 تولی گری سلامت اجتماعی به بهزیستی سپرده شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در کاهش آمار طلاق در سطح کشور بیان کرد: 194 مرکز متولی طلاق در سطح کشور وجود دارد.

وی به ارائه خدمات مشاوره‌ای یک هزار و 500 مرکز در سطح کشور به منظور کاهش طلاق زوجین گفت: 200 کلینیک مددکاری نیز در بحث کاهش طلاق و آموزش فعالیت دارند.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه براساس خدمات ارائه شده 25 تا 30 منجر به طلاق‌ها سازش شده است افزود: این نشان می‌دهد که کار بسیار گسترده‌ای در حوزه اتفاق افتاده و رسیدن به این درصد‌ها بسیار مشکل است.

وی به راه اندازی سامانه مداخله در بحث طلاق در خراسان رضوی بیان کرد: این سامانه در خراسان رضوی از سال گذشته راه اندازی شده و این سیستم یک کار هدفمندی بوده و شورای هماهنگی نیز ملی شدن این طرح را تایید کرده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به 10 استان کشور که بیشترین طلاق را دارند افزود: استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، تهران، البرز، قم، مرکزی، کرمانشاه، فارس، اصفهان از نظر آمار طلاق نسبت به سایر استانها بیشتر هستند.

وی به افزایش توسعه ازدواج در حین ازدواج را از برنامه‌های مهم در سطح کشور عنوان کرد و افزود: این آموزش‌ها به 6 ساعت افزایش یافته و در تهران و البزر به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

مسعودی فرید به تربیت مربیان در حوزه کاهش میزان طلاق گفت: این مربیان آموزش‌های بهداشت و آموزشهای دینی و شناخت جنس مخالف و غیره می‌بینند تا بعد از اتمام دوره آموزشی خدمات رسانی کنند.

وی با بیان اینکه 50 درصد طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی اتفاق می‌افتد افزود: اعتقاد داریم هر قدر در بحث آموزش‌ها کار شود و این آموزش‌ها در سطح کشور توسعه یابد قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور نقش رسانه‌ها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت آموزی در بین خانواده را بی‌بدیل عنوان کرد و افزود: اگر رسانه‌ها به این موضوعات وارد شوند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاسته می‌شود.

وی از ارائه سند کنترل کاهش طلاق در سازمان بهزیستی خبرداد و گفت: این سند در حال حاضر با همکاری تعدادی از متخصصین در حال آماده سازی بوده و تا پایان آباد ماه برای تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود.

مسعودی فرید همچنین با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در سطح کشور گفت: اورژانس‌ها اجتماعی در زمینه پیش‌گیری از کودک آزاری، همسر آزاری، خودکشی‌ها و غیره مداخله دارند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه باید در همه شهر‌های بالای 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی راه اندازی شود افزود: اورژانس اجتماعی در 140  شهر بالا 5 هزار نفر راه اندازی شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه 197 اوژانس اجتماعی در سطح کشور داریم بیان کرد: امسال نیز راه اندازی 40 اورژانس اجتماعی در برنامه‌ها قرار دارد و اگر این اتفاق بیفتد در این مورد به پوشش 100 درصدی خواهیم رسید.

وی با اشاره به فعالیت مراکز کودکان خیابانی در سطح کشور افزود: در حال حاضر 31 مرکز شبانه روزی و 50 مرکز روزانه در سطح کشور فعال است.

مسعودی فرید با بیان اینکه 50 درصد از کودکان خیابانی در سطح کشور غیر ایرانی هستند افزود: 60 درصد کودکان خیابانی در تهران نیز ایرانی نیستند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار