مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. مرداد 1396 - 14:49   |   کد مطلب: 21829
دانشجویان رشته های علوم پایه مدت هاست که حس مفید بودن برای جامعه را ندارند،افزایش ظرفیت این رشته ها امید را از میان خواهد برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دانشجویان رشته ی زیست شناسی در طی نامه ای به معاون آموزشی دانشگاه بوعلی سینا نوشتند :

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر افخمی،معاون آموزشی دانشگاه بوعلی سینا
ضمن عرض سلام و خسته نباشید.

ما جمعی از دانشجویان رشته زیست شناسی با خبری مواجه شدیم که تعجب و تاثر همه مارا برانگیخت.
پذیرش  70 نفر دانشجو زیست گیاهی طبق سوابق تحصیلی توسط دانشگاه بوعلی سینا.

دانشجویان رشته های علوم پایه مدت هاست که حس مفید بودن برای جامعه را ندارند،افزایش ظرفیت این رشته ها امید را از میان خواهد برد.

رشته ی زیست آن هم گرایش گیاهی ظرفیت 70 نفری یعنی نابودی آینده آنها.
ای کاش به جای افزایش ظرفیت این گرایش که معمولا برای دانشجویان زیست از علاقه مندی کمتری برخورد دار است گرایش های دیگری به آن اضافه میشد.

این عمل نشان از این دارد که تدبیری صورت نگرفته و متناسب با نیازهای کشور ظرفیت سازی نشده است!
مشکل ریشه ای تراز این مسائل است.وقتی ارزش گذاری ها اشتباه باشند شاهد آن خواهیم بود که هر ساله جمعیت کثیری کنکور تجربی میدهند و اکثرا هم مشتاق قبولی در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی(آن هم رشته های معدود)هستند و مسئولین محترم بجای چاره اندیشی اساسی و بنیادی، ظرفیت رشته هایی از علوم تجربی را زیاد میکنند که عملا بازار کاری ندارند یا بسیار محدود هستند.

و در حال حاضر میبینیم و متاسفانه خواهیم دید افرادی که تحصیلکرده هستند و جامعه و بازار کار پذیرای علم و دانش دانشگاهی آنها نیست.آینده کشور با وجود این نا امیدی ها و ناکارآمدی ها افق روشنی را پیش روی خود نخواهد دید.

از مسئولین محترم وزارت آموزش پرورش،وزارت علوم خواستار این هستیم که باز نگری بین نیاز های جامعه و ظرفیت رشته های تحصیلی بفرمایند.
ومتناسب با احتیاجات کشور جهت رسیدن به اقتدار و جامعیت جمهوری اسلامی ایران ارزش گذاری بکنند.

و از شما و مسئولین محترم دانشگاه بوعلی سینا از جمله رئیس دانشکده علوم پایه،جناب آقای دکتر صادقی فر و مدیر گروه زیست جناب آقای دکتر رنجبر تقاضای تجدید نظر برای رشته زیست داریم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار