مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. ارديبهشت 1396 - 13:37   |   کد مطلب: 20552
مسئول نمایندگی ولی فقیه در در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت:
قوام سپاه به معنویت است
فلسفه ی تشکیل سپاه دفاع از ارزش ها و دستاورد های نظام و تلاش جهت گسترش حاکمیت قانون خداوند و مبارزه با فتنه ها و دسیسه ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی مسئول نمایندگی ولی فقیه در در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز گفت: انقلاب اسلامی ایران یک پدیده ی بی نظیر است؛ و ان شاالله زمینه ساز حکومت وحی خواهد بود. عده ای معتقد بر حکومت عقل بر جامعه هستند که یعنی حکومت قانون بر جامعه  اما در قرآن آمده که در جامعه باید وحی حاکم باشد ؛ انقلاب اسلامی این شرایط را فراهم می کند که ولی فقیه که نایب امام حاضر است به نیابت از امام در جامعه حکومت کند که این به معنی حکومت وحی بر جامعه است.

وی گفت : فلسفه ی تشکیل سپاه دفاع از ارزش ها و دستاورد های نظام  و تلاش جهت گسترش حاکمیت قانون خداوند و مبارزه با فتنه ها و دسیسه ها است. که از اوایل انقلاب شاهد این مبارزات با فتنه گران بودیم. سپاه در عرصه های امنیتی ، نظامی و سازندگی بسیار موفق بود است .امام(ره) می فرمایند : «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما بر نمی گردد اگر سپاه نبود کشور هم نبود...»

 

حجت الاسلام گنجعلی افزود : مقام معظم رهبری فرمودند :« قوام سپاه به معنویت است» ، پس معنویت بسیار مهم است ؛ آن چیزی که سپاه را نگه می دارد معنویت است. سپاه باید در راستای افزایش معنویت قدم بردارد و دمیدن معنویت و معرفت در مجموعه ی سپاه تکلیف نمایندگی است ، لذا نمایندگی در عرصه های مختلف سعی دارد هم بینش معنوی و هم تربیتی ایجاد کند ، بنا به فرمایش قرآن در آیه 65 سوره انفال : « یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنینَ عَلَى الْقِتالِ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ مِائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذینَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَفْقَهُونَ » خداوند به پیامبر اکرم (ص) می فرماید : مردم را به جهاد و شهادت ترغیب کن و به پیامبر و همه ی لشکریان نظامی نوید می دهد که اگر بیست نفر باشید و به ایمان اتکا کنید در مقابل دویست نفر می توانید پیروز شوید ؛ لذا آمادگی روحی از آمادگی جسمانی مهم تر است . یک انسان با ایمان و صبور می تواند در مقابل صد نفر استقامت کند. عامل تعیین کننده در جبهه های نبرد ایمان و صبر است نه تعداد لذا در آغاز اسلام حکم جهاد با وجود ده نفر از مومنان محقق می شد ، پس نتیجه می گیریم سر باز اسلام باید سه ویژگی داشته باشد که عبارت اند از ایمان و صبر و آگاهی.

 

وی گفت: اگر قدرت درونی را افزایش دهیم هیچگاه دشمن نمیتواند به ما ضربه ای بزند ؛ مقام معظم رهبری گفتند:  من در محضر امام (ره) بودم ، امام گفتند تا وقتی سپاه و ارتش در کنار هم هستند این کشور پایدار خواهد بود و دشمن نمی تواند به کشور ضربه بزند ؛ اگر سپاه و ارتش در کنار هم و متحد باشند هیچ قدرتی نمی تواند به کشور ما تعرض کند.

 

حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در انتها با اشاره به ایام انتخابات گفت : ان شاالله در 29 اردیبهشت با حضور پر شورمردم حماسه ای دیگر رقم خواهد خورد که همچون خاری در چشم دشمنان خواهد بود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار