مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. آبان 1396 - 12:42   |   کد مطلب: 23108
مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان امروز با حضور دانش‌آموزان و اقشار مختلف جامعه در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مراسم سی‌وهشتمین سالروز گرامیداشت 13 آبا از ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز همزمان با تهران با حضور دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در سراسر کشور آغاز شد.

دانش‌ آموزان تهرانی با حمل پلاکاردهای که شعارهای ضد استکباری بر روی آن نگاشته شده  بود از مناطق مختلف تهران  در این مراسم شرکت کردند و به سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ اسرائیل پرداختند.

**نمایش «موشک بالستیک قدر» در راهپیمایی 13 آبان

موشک بالستیک قدر در محل برگزاری مراسم بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان، روز دانش‌آموز و مقابله با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی استقرار یافت.

**دانش آموزان تهرانی تروریست‌های جهان را به زنجیر کشیدند

 تعدادی از جوانان تهرانی با ساخت ماکتی از چهره‌های دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو ، ابوبکر البغدادی و ملک سلمان پادشاه عربستان به آنها لقب حامیان تروریست‌ها دادند.

**جنازه "ترامپ" تشییع شد

در حاشیه برگزاری مراسم راهپیمایان علاوه بر آتش زدن پرچم آمریکا به صورت نمادین  ماکت تابوت ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را تشییع کردند.

**رونمایی از کتاب تاریخ و جغرافیای آمریکا

کتاب نمادین تاریخ و جغرافیای جدید  با روی جلد خلیج فارس امروز در دست راهپیمایی کنندگان تهرانی رونمایی شد.

**نوجوانان تهرانی پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

**"سقای راهپیمایی‌ها" هم13 آبانی شد

 پیرمردی که سفیدپوش و  مفتخر به سقایی در غالب راهپیمایی‌ها است و به او «آقا سید» می‌گویند امروز نیز در مراسم 13 آبان هم‌پای دانش‌آموزان و جوانان در این مراسم شرکت کرد.

بیشتر بخوانید:تک عکس‌هایی از مراسم راهپیمایی امسال 13 آبان

**ملت ایران رکورد دار ذلیل‌سازی آمریکایی‌هاست

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت‌ملی در این مراسم گفت: 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار و روز دانش آموز امسال متفاوت با سال‌های گذشته صحنه اعتراض علیه سیاست‌های ترامپ  علیه مردم ایران است که آنها  را  به خیابان کشانده و تا زمانی که ملت ایران، ایرانی و حسینی باقی بمانند آنها دست از شرارت علیه ما بر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه  13 آبان 1358 اولین روز علنی و آشکار شدن اقدامات فعال آمریکا علیه ملت ایران و انقلاب کشورمان نبوده و نیست، ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ملت ایران رکورد دار خوار و ذلیل سازی توطئه آمریکایی‌ها هستند.

دبیر شورای عالی امنیت‌ملی اظهار داشت: دفاع‌های جانانه ایرانیان در برابر سیاه و سفید، دموکرات و جمهوری خواه، که در دوران چند قطبی و تک قطبی آمریکا، از ملت ایران به چشم خورده و این خون‌ها تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

دریابان شمخانی ادامه داد: اقدامات آمریکا علیه ایران موجب اقتدار ملت ایران شده است و باعث شده عزت ملت ایران در ناکام گذاشتن توطئه‌های آمریکا افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات آمریکا علیه کشورمان ادامه داد: آمریکایی‌ها از هیچ کوششی علیه ملت ایران از جمله براندازی، تلاش برای توقف پیشرفت‌های موشکی، فضایی و علمی و همچنین فضاسازی تبلیغی علیه ملت ایران و تلاش برای ایجاد تنش بین ایران و همسایگانش فروگذار نکرده‌اند و این تنها فهرست کوتاهی از اقدامات آمریکا در طول کمتر از 4 دهه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: علیرغم همه این توطئه‌ها ملت ایران از گذشته قدرتمندتر شده و در مقابل ذلت نصیب آمریکایی‌ها شده است و در ادامه ملت ایران با عزت و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

دریابان شمخانی با اشاره به عدم عبرت‌گیری آمریکا از شکست‌های گذشته در مقابل ملت ایران گفت: این موضوع آنها را به سمت پرده‌برداری از مادر بمب‌ها و مادر تحریم‌ها برده است و هر دوی این موضوعات توان هسته‌ای و دفاعی ملت ایران را هدف گرفته است اما ملت ایران می‌رود تا تحریم‌های آمریکا را با تلاش اقتصادی بومی بی‌اثر کند.

وی با بیان اینکه پشتوانه اقتدار امروز ملت ایران تکیه‌گاهی خوب برای مدیران و سیاستمداران کشور است گفت: اینکه درخواست گفت‌وگو از سوی رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد ناشی از یاس و ناتوانی آنهاست. رئیس جمهور آمریکا کسی است که حتی سیاستمداران این کشور نیز به سلامت گزینش او شک دارند و ترامپ در سیاست‌های داخلی و خارجی خود شکست خورده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: در عصر چند قطبی‌گرایی در جهان، ترامپ در حال تلاش برای فعال‌سازی لاف‌های خود است اما مدتی است آمریکایی‌ها پس از آنکه توسط ملت ما و ملت‌های منطقه در عراق و افغانستان شکست خوردند دندانهای جنگ‌طلبی را از دهان خود خارج کرده‌اند و در واکنش به آزمایش موشک بالستیک در جنوب شرق آسیا رئیس جمهور آمریکا فقط توییت می‌کند.

دریابان شمخانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از ترامپ فردی دیوانه ترسیم کنند تا دیگران را به سمت خودکشی هدایت‌شده سوق دهند. اما ملت ایران در تاریخ خود اقدامات آمریکا را ثبت کرده و حتی در دوران تک قطبی بودن جهان نیز آنها ملت ایران را مورد تهدید قرار می‌دادند که مردم ما تمامی این تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی ثبات در جمهوری اسلامی و اقتدار منطقه‌ای کشور ما ناشی از همان فرصت‌سازیها در گذشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موضوع برجام عنوان کرد: امروز در حالیکه پایبندی جمهوری اسلامی به برجام بیش از 8 بار توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده تمام کشورهای دنیا بر غیرقابل مذاکره بودن برجام تاکید می‌کنند و اذعان دارند که موضوعات موشکی و منطقه‌ای قابل مذاکره نیست اما شاهد آن هستیم که راهبرد آمریکایی‌ها، اعمال تحریم‌های جدید و تلاش بیهوده علیه ملت ایران است.

دریابان شمخانی خاطر نشان کرد: از دیگر تلاش‌های آمریکایی‌ها متحد کردن همپیمانان متفرق خود در منطقه است و به طور قطع اتحاد و اجماع درون حاکمیت در جمهوری اسلامی کمک شایانی برای ارائه صدای واحد و پرداختن به مشکلات داخلی به منظور ایجاد این راه‌حل‌ها جهت ایجاد یک سکوی پرش در دستور کار ملت و حاکمیت ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در راس قله اقتدار و ثبات قرار دارد گفت: دیگرانی که علیه ملت ایران در طول 4 دهه پس از انقلاب توطئه کردند هم در کشورهای خود عاجز هستند و هم در منطقه فاقد هویت هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا عنوان کرد: آمریکایی‌ها نه تنها به مصدق بلکه به شاه، صدام و حسنی‌مبارک هم وفادار نبودند و ملت ایران این بدعهدی‌های آمریکا را در خاطره خود ثبت کرده است.

دریابان شمخانی در پایان تلاش برای تحکیم اتحاد داخلی‌ و حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور را از جمله مهمترین برنامه‌های در دستور کار خادمان ملت دانست.

**مسئولان در برابر اقدامات اروپایی‌ها مراقبت هوشمندانه داشته باشند

در پایان مراسم امروز نیز قطعنامه پایانی تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان نیز قرائت شد که به شرح زیر است:

با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) حضرت روح‌الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد امت انقلابی ایران، اینک در پایان تظاهرات پرشور یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، ملت استکبارستیز ایران اسلامی با تاکید بر اینکه مقاومت در برابر ظلم و جهاد علیه مستکبران و طاغوت‌ها و اشغالگرها یک تکلیف دینی و رسالت انسانی است، مواضع خود را با ندای الله اکبر - خامنه‌ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌دارد:

1- ملت قهرمان و بیدار ایران، علیرغم لبخندهای فریبکارانه دشمنان مستکبر، روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ نموده و با هوشمندی و بصیرت کامل و نفی هرگونه سلطه سیاسی، نظامی و اقتصادی بیگانگان، آمریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند.

2- ما لفاظی‌ها و لجن‌پراکنی‌ها توهین‌آمیز رئیس جمهور منفور آمریکا نسبت به ملت ایران و نهاد انقلابی سپاه پاسداران و بکارگیری واژه مجعول و غلط برای خلیج همیشه فارس را شدیدا محکوم می‌کنیم.

3- ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان و برهم زننده توطئه‌های استکبار در منطقه و خار در چشم آمریکا و رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل و ضد انقلاب می‌داند. از این رو ما فرزندان امام راحل، ضمن درخواست تقویت و ارتقاء توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور و نیروهای مسلح، سپاه قدرتمند را مایه مباهات و نور چشم ملت ایران دانسته و حمایت قاطع و همه جانبه خود را از این نهاد انقلابی اعلام می‌داریم.

4- عیان شدن چهره بی‌نقاب آمریکا جهانخوار در مقابله با انقلاب اسلامی و مردم ایران برای چندمین بار نشان داد که آمریکا همچنان غیرقابل اعتماد است. ما ضمن حمایت از مواضع ضد آمریکایی‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مقتدای عظیم‌الشان عزیزتر از جانمان، در تبعیت از رهنمودهای حکیمانه معظم له، مخالفت قاطع خود با هر نوع مذاکره درباره هر موضوعی با شیطان بزرگ را اعلام می‌نماییم. 

5- ما بر اساس جوهره انقلاب اسلامی که ضد ظلم و مدافع مظلوم است همدلی خویش را با ملت‌های تحت ستم فلسطین، بحرین، یمن، سوریه، میانمار و شیعیان مظلوم عربستان اعلام داشته و از مبارزات ضد استکباری و حق‌طلبانه همه مظلومین جهان حمایت می‌کنیم.

6- ما ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مشت‌های آهنین مخفی شده در دستکش‌های مخملی به حرکت‌های مرموز و برخوردهای دوگانه کشورهای اروپایی نسبت به مسائل منطقه و موضوع برجام به دیده شک و تردید می‌نگریم و از مسئولان مراقبت هوشمندانه و انقلابی نسبت به عملکرد دولت‌های اروپایی را انتظار داریم.

7- ما ضمن تشکر از هم‌صدایی و هم‌سویی و مواضع قاطع و یکپارچه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برابر اقدامات خصمانه رئیس جمهور نامتعادل آمریکا و تصمیمات ظالمانه کنگره آمریکا، ادامه مواضع متحد و یکپارچه مسئولین را که از حمایت مردمی همه اقشار و جریانها برخوردار است، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان دانسته و تا پای جان گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبان مواضع استکبارستیزانه مسئولان نظام هستیم.

8- ماجرای برجام و بدعهدی آمریکا و ادامه تحریم‌ها ثابت کرد که عزت و استقلال کشور تنها در سایه اتکا به توانمندی‌ها و نیروها و ذخایر خویش است از این رو تبعیت کامل خود را از رهنمودهای امام‌المسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام داشته و اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات کشور و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌دانیم و خواستار جدی گرفتن این مسئله از سوی مسئولان جمهوری اسلامی، فراتر از لفظ و شعار هستیم.

9- ما ضمن درخواست تبیین مستند و غیرقابل انکار دخالت‌ها و توطئه‌های رذیلانه و خلاف عرف بین‌المللی آمریکا پلید بر علیه انقلاب و نظام نوپای اسلامی، اقدام عملی با پرهیز از قرطاس‌بازی و تلاش مجدانه برای جبران مافاد با بهره‌گیری از اسناد لانه جاسوسی طاغوت اعظم و تدریس آن در دانشگاهها و مدارس را خواهانیم.

**تهدید و تحریم سیاست 40 ساله آمریکا علیه ایران است

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت‌ملی پس از سخنرانی در مراسم امروز در جمع خبرنگاران  و در واکنش به قانون تحریم جدید آمریکا علیه ایران موسوم به کاتسا اظهار داشت : تهدید و تحریم سیاست پایدار 40 ساله آمریکایی‌ها علیه ایران است.

وی افزود: نه تهدید و نه تحریم پاسخ داد چرا که اگر این موضوع علیه ملت ایران برجسته می‌شد کشور توان موشکی، توان پرتاب ماهواره، توان هسته‌ای، توان داشتن چند میلیون دانشجو و توان ارائه ملت ایران به عنوان ملتی مستقل را نداشت.

شمخانی با بیان اینکه دشمنان ما از ابتدای انقلاب تحریم و جنگ را بر ما تحمیل کردند تصریح کرد:  اما نتیجه  این ماجرا این شد که ایران در عرصه احترام به ملت‌ها، دفاع از مظلومین و عزت داخلی کشور پیشتاز شد و همچنان پیشتاز است.

وی با اشاره به  پیام حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: مردم ایران هوشیار و زنده و سیاسی و آماده هستند و این ما مدیران هستیم که باید با سخت کوشی و تلاش و جلوگیری از رخوت و توسعه آمادگی و ابتکار و خلاقیت بستر آن را فراهم کنیم تا ملت و کشور هر دو در راستای انقلاب اسلامی جهش یابند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار