مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. بهمن 1395 - 21:30   |   کد مطلب: 19145
مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه همدان شهری عالم‌خیز است، گفت: آیت الله نجفی همدانی، عالمی وارسته، با اخلاق و جهادی بود.
همدان شهری عالم‌خیز است/ آیت الله نجفی عالمی وارسته، با اخلاق بود/حوزه‌های علمیه عالم‌پرور باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت آیت الله نجفی همدانی(ره)، آیت الله العظمی نوری همدانی در مرحله نخست همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله نجفی همدانی که توسط ستاد بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت آیت الله نجفی همدانی(ره) و به همت موسسه شهید محراب آیت الله مدنی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به جایگاه علم، عالم و هدایت در قرآن اظهار کرد: هدایت و راهنمایی از موضوعات مهم در آفرینش و خلقت است و یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم در خصوص اهل بیت(ع) تکرار شده است، موضوع هدایت و راهنمایی است.

وی با بیان اینکه اسلام توسط انبیا و ائمه(ع) انسان را به سمت راه مستقیم هدایت کرده است، افزود: علما وارث انبیاء هستند و می‌خواهند انسان را در این مسیر قرار دهند تا انسان گمراه نشود، لذا انسان توسط علما می‌تواند در راه مستقیم قرار گیرد.

*نقش علما در جامعه بسیار مهم است

این مرجع تقلید جهان تشییع با بیان اینکه در قرآن کریم در 80 آیه از علما تکریم شده است، یادآور شد: قرآن کریم در خصوص علما بسیار سخن گفته است و از هیچ قشری به اندازه علما در قرآن کریم تکریم نشده، زیرا نقش آنها بسیار مهم است و علما نقش ائمه (ع) را در جامعه بر عهده دارند،

*همدان شهری عالم‌خیز و عالم‌پرور است

وی خاطرنشان کرد: آن هنگام که در همدان حضور داشتم مشاهده کردم که این شهر دارای عالمان بسیاری بود که هریک دارای فضیلت خاصی هستند و آیت‌الله نجفی همدانی یکی از علمای این شهر بود که سخن درباره وی زمان طولانی را می‌طلبد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه همدان نقطه ای عالم‌خیز است، اظهار کرد: علمای بزرگی از این منطقه بیرون آمده‌اند اما نکته حائز اهمیت این است که وقتی علما را از دست می‌دهیم، متأسفانه جایگزینی برای آنها وجود ندارد لذا حوزه‌های علمیه باید در راستای عالم‌پروری حرکت کنند.

آیت‌الله نجفی همدانی، عالمی وارسته، با اخلاق و جهادی بود

وی اخلاق، جهاد و تبلیغ و وارسته بودن را از جمله خصوصیات مرحوم آیت الله نجفی همدانی عنوان کرد و گفت: تحصیلکرده حوزه نجف و تربیت شده  مکتب علمی اخلاقی علمای بزرگی بوده است.

این مرجع تقلید جهان تشییع اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله نجفی همدانی از کسانی بود که به حمایت از انقلاب امام راحل برخواستند و برای تداوم انقلاب و دفاع از ارکان انقلاب تلاش‌های فراوانی کرده است.

*دروس اخلاق در حوزه های علمیه همدان بسیار مورد توجه قرار گیرد

وی یادآور شد: آیت‌الله نجفی همدانی در نجف چندین سال تحصیل کرده و با توجه به اینکه علمای اخلاق در حوزه نجف وجود داشتند، ایشان در محضر آنها بود و در بین دروس حوزه علمیه اخلاق بسیار مهم است که از مسوولان در حوزه‌های علمیه استان خواستارم که اخلاق را مورد تأکید قرار دهند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه باید از علما تمجید شود و آنها که رساله عملیه خود را با مرکب خون خود نوشتند، به مردم معرفی شوند، تصریح کرد: آیت‌الله نجفی همدان در حوزه علمیه نجف اخلاق را مورد تأکید قرار داد و خود نیز در زندگی عارفانه خود اخلاق محمدی را به کار گرفت.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار