مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. تير 1395 - 12:38   |   کد مطلب: 18253
در ادامه اعتراضات دانشجویی به دریافت حقوق های نامتعارف عنوان شد؛
مسئولین مردم را فراموش کرده اند/ حقوق های متعارف تاجران مسئول شده را سیر نمی کند!
عضو شورای مرکزی قرارگاه دانشجویی شهید همدانی از مسئولین ارشد استانی خواست تا حقوق های دریافتی خود برای مردم را شفاف سازی بکنند.

امیر موسیوند در گفتگو با صدای دانشجو در واکنش به صدور فیش های حقوق نجومی برای برخی مسئولین گفت: به نظرم مسئولین مردم را فراموش کرده اند، یعنی اگر واقعا آن لحظه ای که ایشان فیش ها را برای خود مصوب می کردند؛ مردمی را که بعضا برای مبالغ خیلی ناچیز گرفتار هستند را به یاد می آوردند هیچ وقت این کار را نمی کردند، واقعا آن ها باید از این رفتار خود خجالت بکشند.

موسیوند در خصوص چرایی به وجود آمدن این مسائل گفت: یکی از مسائلی که باعث می شود این مدل اتفاقات رخ بدهد این است که افرادی که قبلا به نوعی تاجر بوده اند و کار اقتصادی گسترده می کردند را الآن در مسئولیت های دولتی به کار گرفته اند. یعنی کسی که قبلا درآمد های کلان داشته الآن طبیعی هست که نتواند به حقوق متعارف دولتی قانع بشود و در این مسئولیت ها هم همان درآمد را دنبال می کند که منجر به صدور چنین فیش های حقوقی می شود.

وی گفت: این چنین مسئولانی در واقع شاگرد مکتب آن مربی هستند که قائل بود، ما یک پروژه ای مانند سد سازی را برای مردم انجام می دهیم و اگر کسی هم از قبل آن 500 میلیون اختلاس کرد اشکالی ندارد!، چنین تفکراتی در بین برخی مسئولین وجود دارد که چنین رفتاری را بروز می دهد.

موسیوند افزود: به نظر من از ابتدایی ترین حقوق مردم در این قضیه شفاف سازی حقوق مسئولین می باشد. مسئولین استانی همدان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

وی گفت: البته دیدیم استاندار تهران دارای حقوق 17 میلیونی در ماه هست – خوب البته با افتخار این را بیان کردند - اما خوب در جایی که یک کارمند، یک میلیون یا هشتصد هزار تومان حقوق دریافت می کند - خیلی ها هم این را ندارند – این که یک نفر 17 میلیون حقوق دریافت بکند هم شامل حقوق های غیر عادی می شود، این مبالغ اگر برای آقایون عادی محسوب می شود برای قشر مستضعف نجومی به نظر می رسد.

موسیوند گفت: لازم است مسئولین ارشد استانی و تمام کسانی که از بیت المال ارتزاق می کنند و بیم آن میرود که حقوق نامتعارف دریافت بکنند، مبلغ دریافتی خود را برای مردمی که در فشار اقتصادی هستند روشن بکنند.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار