مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. ارديبهشت 1395 - 13:04   |   کد مطلب: 17917
روز گذشته دانشجویان دانشکده مواد دانشگاه شریف در اعتراض به توقف ساخت دانشکده جدید تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، دانشگاه شریف از چند سال گذشته بودجه ای را برای ساختن دانشکده مواد در دانشگاه اختصاص داد و قرار بر این شد که بودجه ساخت آن توسط دولت و زمین آن توسط دانشگاه تامین شود.

 

بر اساس این گزارش، دانشگاه مدتی بود برای ساخت دانشکده مواد به دنبال زمین بود و در نهایت تصمیم این شد که زمین فعلی کارگاه ریخته گری دانشکده مواد را که تقریبا در وسط دانشگاه قرار دارد، تخریب و دانشکده مواد در این محل احداث شود.

 

پس از تخریب این محل برای احداث دانشگاه و شروع عملیات عمرانی آن، تعدادی از اساتید دانشکده های دیگر به این قضیه اعتراض کردند؛ انتقاد اساتید به این بود که این زمین در میانه دانشگاه قرار دارد و تراکم دانشگاه اجازه وجود چنین دانشکده ای را نمی دهد. بهتر است زمین های اطراف دانشگاه برای ساخت دانشکده مورد استفاده قرار گیرد و زمینی که کارگاه ریخته گری دانشگاه مواد بود و تخریب شد، تبدیل به فضای سبز شود و مورد استفاده عموم دانشجویان قرار گیرد؛ ضمن اینکه این محل در مسیر عبور و مرور دانشجویان قرار داشته.

 

در راستای پیشنهاد اساتید احداث این پروژه برای بررسی بیشتر متوقف شد؛ به همین علت روز گذشته اساتید و دانشجویان دانشکده مواد دانشگاه شریف در اعتراض به این تصمیمات دانشگاه تجمع کردند.

 

دانشجویان در این تجمع خواستار ادامه عملیات عمرانی دانشکده در همین مکان و یا تخصیص زمینی جدید برای احداث دانشکده و حل مشکلات آن شدند.

 

این تجمع در حالی برگزار شد که تاکنون پاسخی به اعتراضات دانشجویان داده نشده؛ ضمن اینکه رئیس دانشکده نیز روز گذشته به دلیل اقدامات دانشگاه مبنی بر توقف ساخت دانشکده استعفا داد.

 

براساس گفته دانشجویان؛ دانشکده مواد دانشگاه شریف ساختمان کوچکی دارد که حتی فاقد سرویس بهداشتی است؛ در صورتی که سایر دانشکده ها مجهز هستند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار