مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. بهمن 1394 - 9:54   |   کد مطلب: 16763
نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خطاب به وزیر بهداشت
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی،نارضایتی خود را از سیاست جدید وزارت بهداشت اعلام می داریم
ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مراتب اعتراض و نارضایتی خود را از سیاست جدید وزارت بهداشت اعلام می نماییم و ذکر چند نکته را در این مجال مغتنم می شماریم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خطاب به وزیر بهداشت نامه نوشت متن این نامه به شرح ذیل است:

إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلي‏ أَهْلِها  (نساء/58)
خداوند به شما فرمان می‌دهدکه امانت ها را به صاحبانش بدهید!

وزیرمحترم بهداشت،درمان وآموزش پزشکی
جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

سلام علیکم
براساس آخرین مصوبه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور،که طی اطلاعیه ای در تاریخ 17/9/94 اعلام شد:"کسانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، بدون لحاظ شدن رتبه ای که کسب کرده اند با شرط بومی بودن در مناطق اشاره شده می توانند در رشته های کاردانی بهداشت عمومی، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای مشغول به تحصیل شده و سه برابر دوره تحصیلشان به آنها تعهد خدمت داده می شود، که می توانند در پست های بهداشتی شهرستان خود مشغول به کار شوند."

با توجه به شخصیت اندیشمند و دلسوز و اهتمام جدی جنابعالی در محقق نمودن اهداف متعالی نظام سلامت و حوزه بهداشت کشور، انتظار تصمیمات مناسب تر و منطقی تری در زمینه سیاست های استخدامی حوزه بهداشت و درمان میرفت.

جناب آقای دکتر هاشمی
طبق سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه «سلامت و بهداشت و درمان» : "نظام پرداخت مبتنی بر کیفیت عملکرد، افزایش کارآیی، ایجاد درآمد عادلانه، اصلاح و انگیزه‌های مثبت ارائه کنندگان خدمات ترغیب شود و فعالیت‌های ارتقاء سلامت و پیشگیری در مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد."

مگرنه این است که فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد، سوابق تحصیلی و بار علمی بیشتری نسبت به نیروهای کاردانی دارند؟

این مصوبه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این رشته ها که با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد وحتی بالاتر جویای کار هستند را نادیده می شمارد . به گمان؛ وزارت بهداشت از جمعیت بالای جویای کار در این رشته ها در سراسر کشور بی اطلاع است که هزینه هنگفتی برای برگزاری دوره آموزشی خاص «دیپلمه های فاقد قبولی در کنکور سراسری» در نظر گرفته است.

آقای وزیر بومی گزینی به چه قیمت ؟ آیا این طرح به بیکاری و بلاتکلیفی هزاران فارغ التحصیل در این رشته ها می ارزد؟ آیا فعالیت چندماهه ی این فارغ التحصیلان در مناطق مختلف آنان را برای آنچه شما می خواهید آماده نمی کند؟ کدام منطق ، برابری نیروهای دیپلمه ی کاردانی را با کاردانان و کارشناسان فعلی توجیه میکند؟ آیا این کار به جایگاه و وجهه ی علمی و معنوی این کاردانان و کارشناسان لطمه نمی زند؟

اگر وزارت بهداشت به دنبال ارتقای مدرک ارائه دهندگان سطحی ترین خدمات بهداشتی است! چرا پست های بهورزی به این نیروهای پذیرش شده واگذار نمی شود و چرا نیروهای کاردان بهداشت موجود مورد استفاده قرار نمی گیرند؟

از طرفی دیگر دانشجویان کنونی رشته های کارشناسی بهداشت در سطح کشور،که با رتبه های مناسب در کنکور سراسری پذیرفته شده اند و هم اکنون در دانشگاهها مشغول به تحصیل هستند و همچنین جمعیت بالای جویای کار فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های بهداشت نیز قابل چشم پوشی نیستند.

در همین راستا ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مراتب اعتراض و نارضایتی خود را از سیاست جدید وزارت بهداشت اعلام می نماییم و ذکر چند نکته را در این مجال مغتنم می شماریم:

وزیر محترم بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
سوال اینجاست در کدام مورد شما و وزارت تحت امرتان بی رغبتی و بی میلی نیروهای کارشناسی را برای خدمت در مناطق محروم دیده اید که چنین تصمیمی گرفته شده است ؟ اگر مشکل وزارت بهداشت خدمت در مناطق محروم است پس چرا همچون سالیان گذشته تعهد خدمت در مناطق محروم دریافت نمی نماید تا این دانشجویان موظف به خدمت در آن نقاط باشند؟ اصلا آیا نیاز به نیرو در مناطق محروم به نیروهای فعلی اعلام شده است؟

آقای وزیر با این مصوبه تکلیف این همه دانشجو در دانشگاههای کشور چه می شود؟ وزارت بهداشت چرا از راههایی چون آزمون استخدامی با تعهد خدمت ، اخذ تعهد از دانشجویان بومی ،بکار گیری نیروهای طرحی و افزایش ظرفیت دانشجویان مناطق محروم استفاده نمی نماید ؟

وزارت بهداشت تا این لحظه موفق شده است با اقدامات مثبتی همچون افزایش تعداد خانه های بهداشت و پایگاههای سلامت در شهرها و روستاها، توجه به دسترسی به خدمات بهداشتی در تمام کشور و... ، ارزش بهداشت و نیروی انسانی متخصص در این حوزه را برای خود اثبات کند؛ اما همانطور که خود بهتر میدانید این اقدام هم جایگاه علمی کارشناسان بهداشت را بسیار پایین می آورد و هم بر جایگاه معنوی نیروهای بهداشتی لطمه می زند.لذا خواهشمند است نسبت به لغو و بازنگری در این مصوبه اقدامات لازم مبذول گردد. همچنین نسبت به جواب ها و پاسخ های احتمالی جنابعالی مشتاقیم.
و من الله توفیق ...

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار