مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. فروردين 1394 - 15:20   |   کد مطلب: 15091
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای کیفی‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی با حرکت به سوی دانشگاهی کارآفرین، موثر در رشد و توسعه اقتصادی کشور شناخته شده و در مجامع معتبر بین‌المللی که فارغ‌التحصیلان آن جامعة انسانی آینده را خواهند ساخت، گام های موثرتری را برداریم.
سعید جامه بزرگی

به گزارش صدای دانشجو و به نقل از آنا، سعید جامه بزرگی با توجه به فعالیت‌های سال گذشته واحد متبوع خود اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همدان در بیست و هفتمین سال تاسیس در مرتبه جامع قرار دارد و در استان نیز از نظر کیفی بعد از دانشگاه بوعلی سینا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: این واحد دانشگاهی در بیست و هفتمین سال تأسیس با توجه خداوند متعال و همدلی و همیاری مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه و استادان، کارکنان و دانشجویان توانسته است موفقیت های فراوانی را کسب کند که از جمله توفیقات این است که اکنون با فضای آموزشی افزون بر 140 هکتار و بیش از 15 هزار نفر دانشجو 240 نفر عضو هیأت‌ علمی، 295 نفر کارمند، 164 رشته و با حدود 36 هزار نفر فارغ‌التحصیل با داشتن چهار دانشکده (علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و معماری) به همراه 5 مرکز آموزشی تحت پوشش در شهرستان های استان همدان، تاسیس آزمون های زبانی های خارجی ایلیتس و اخذ مجوز اولیه راه اندازی دانشکده پزشکی، در ردیف بزرگترین واحدهای دانشگاهی غرب کشور است که از لحاظ رتبه بندی به عنوان جامع قرار گرفته است.

 

جامه بزرگی بیان کرد: واحد همدان با توجه به نیاز منطقه و با نگاه به طرح آمایش سرزمین در جامعه علمی استان و منطقه نقش مهمی را ایفا می کند که در همین راستا در یک سال گذشته تعداد رشته مقطع‌های واحد همدان به میزان ۵۴ رشته مقطع افزایش یافته و از ۱۲۴ به ۱۷۸ رسیده که از این تعداد ۱۷ رشته دکتری، ۳۶ رشته کار‌شناسی ارشد و یک رشته کار‌شناسی به رشته‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی همدان اضافه شده است.

وی تاکید کرد: استانداردسازی کلاس های آموزشی بر اساس کنترل حداکثر تعداد دانشجویان در کلاس، استفاده از استادان مجرب با مرتبه علمی بالا در تحصیلات تکمیلی، مکانیزه شدن فرایند کدگیری پایان نامه‌ها و تخصیص گروه تخصصی مجزا برای مقطع دکتری با مدیرگروه اختصاصی از جمله ​فعالیت‌های قابل توجه در حوزه تحصیلات تکمیلی واحد همدان است.

در یک سال گذشته تعداد رشته مقطع‌های واحد همدان به میزان ۵۴ رشته مقطع افزایش یافته و از ۱۲۴ به ۱۷۸ رسیده است که از این تعداد ۱۷ رشته دکتری، ۳۶ رشته کار‌شناسی ارشد و یک رشته کار‌شناسی به رشته‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی همدان اضافه شده است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی همدان را از منظر فرهنگی در سطح بالایی ارزیابی کرد و افزود: این دانشگاه از نظر ارتباط فرهنگی با جامعه مخاطب توانسته با برنامه و راهکارهای مناسب در جایگاه خوبی قرار گیرد.

جامه بزرگی بیان کرد: برگزاری جشنواره قومیت های فرهنگی با هدف ایجاد اتحاد و همبستگی و آشنایی با آداب و رسوم قومیت های مختلف، حرکت دسته عزاداری در صحن دانشگاه، کارگاه های آموزشی ویژه کارکنان و مسابقه کتاب خوانی خانوادگی از دیگر روش های جدید در جلب مشارکت دانشجویان، اساتید و کارکنان در برنامه های فرهنگی است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: 114مقاله ISI از ابتدای سال2014 میلادی در شورای پژوهشی واحد همدان تایید شده که این مبین رشد بسیار مطلوب تولیدات علمی پژوهشگران این واحد دانشگاهی است.

وی بیان کرد: از آغاز تأسیس این واحد دانشگاهی، 58 عنوان کتاب از سوی اعضای هیأت علمی واحد همدان به چاپ رسیده که 11 جلد آن در سال 1393 نگارش پیدا کرده است.دریافت مجوز تاسیس اولین نشریه تخصصی بیومکانیک ورزشی کشور و چاپ بیست شماره از فصلنامه علمی پژوهشی عرفانیات در ادب فارسی و هشت شماره از فصلنامه مطالعات محیطی هفت حصار از دیگر کارهای مهم صورت گرفته در حوزه پژوهشی دانشگاه است.

جامه بزرگی با توجه به گردش بیش از چهل هزار جلد کتاب و لوح فشرده در یک سال گذشته در بخش امانت کتابخانه مرکزی دانشگاه بیان کرد: با توجه به حجم بالای درخواست از کتابخانه و لزوم پربار بودن بخش منابع کتابخانه، واحد همدان اقدام به خرید نزدیک به 3000 جلد کتاب به ارزش تقریبی شصت میلیون تومان در یک سال گذشته کرد.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه دانشگاه اظهار کرد: این کتابخانه مجهز به 112 هزار جلد کتاب بوده و کتاب های مرجع و پایان نامه ها نیز در این مکان نگهداری می شوند.

 

جامه بزرگی زیرساخت های آزمایشگاهی را یادآور شد و به آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همدان اکنون با دارا بودن 32 آزمایشگاه، 54 کارگاه آموزشی، 198 کلاس و فضای آموزشی مجهز به دیتاپرژکتور و 30 کارگاه کامپیوتر، جزء به روزترین دانشگاه های کشور به شمار می رود.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون 124 اختراع در دانشگاه آزاد واحد همدان به ثبت رسیده و با شرکت در جشنواره ها موفق به کسب رتبه های خوبی شده است.

در سال 94 ساختمان 5800 متر مربعی و موزه مردم شناسی و تاریخ طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان آماده افتتاح و بهره برداری است

 

وی افزود: فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اقتصادی در دانشگاه به منظور تجاری‏ سازی ایده ‏ها و ارائه امکانات و خدمات به صنعت و سازمان ها، ایجاد و تشکیل مرکز تولید ایده‏ های تجاری در واحد و شناسایی نیازهای اصلی صنعت و تعامل موثر با آنان، اعلام توانمندی های علمی و تجهیزاتی دانشگاه به مراکز برون دانشگاهی و حمایت از ابداعات و اختراعات، توسعه فعالیت های پژوهشی با رویکرد تجاری سازی طرح های پژوهشی و افزایش بازدیدهای علمی از مراکز معتبر صنعتی و اجرای طرح های برون دانشگاهی جزیی از اهداف کلی حوزه پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی است.

رئیس واحد همدان با بیان بخش دیگری از فعالیت های انجام شده در یک سال اخیر به آنا گفت: هفت میلیارد ریال تسهیلات بلندمدت با جذب بودجه وزارت علوم و بیش از 120 میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام های کوتاه مدت، کمک هزینه ازدواج، مسکن و ضروری به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در سال 1393 بیش از 32 میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام های ضروری، صندوق پس انداز، خرید و رهن مسکن و ... به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه پرداخت شده است

جامه بزرگی با تأکید بر ایجاد امنیت شغلی و تقویت روحیه برای پرسنل، از تعیین تکلیف نیروهای ساعتی و تبدیل وضعیت همکاری 21 نفر از این نیروها به قرارداد کار معین و همچنین تبدیل وضعیت 44 نیروی قراردادی به رسمی در سال گذشته خبر داد.

 

وی با توجه به میزبانی همایش دبیران رفاهی سراسر کشور دانشگاه آزاد اسلامی و پنجمین شورای فوق العاده اداری و مالی دانشگاه در سطح سه استان همدان، مرکزی و لرستان، افزود: پتانسیل های بالای واحد همدان در برگزاری چنین میزبانی هایی مورد تایید شرکت کنندگان در این مراسم ها بوده است و همین مبنایی است برای برنامه های سال 94 دانشگاه که استفاده ی بهینه و بیشتری از امکانات واحد همدان بعمل آید.

رئیس واحد همدان گفت: در سال 94 ساختمان 5800 متر مربعی و موزه مردم شناسی و تاریخ طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان آماده افتتاح و بهره برداری است.

جامه بزرگی گفت: تکمیل پروژه ساختمان سابق علوم و تحقیقات به مساحت 5800 متر مربع زیربنا، احداث جاده دسترسی به این ساختمان به طول500متر و عرض 20 متر که این ساختمان را به سایت اصلی دانشگاه متصل می کند، اجرای پست برق و اخذ مجوز انشعاب گاز و برق مختص این ساختمان گام هایی بوده است که این معاونت به منظور آغاز بهره برداری و افتتاح این ساختمان آموزشی در سال 93 برداشته است.

 

وی گفت: اجرای نمای ساختمان آمفی تائتر مرکزی دانشگاه با ظرفیت 950 نفر با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و اجرای سازه های ورودی و خروجی این سالن کم نظیر ، اجرای آسفالت و احداث 960 متر مربع پارکینگ مسقف، محوطه سازی و روشنایی معابر و جاده دسترسی به ساختمان آموزشی جدید دانشگاه از دیگر کارهای انجام شده در حوزه معاونت عمرانی واحد همدان در یک سال اخیر است.

جامه بزرگی ابراز امیدواری کرد با توکل به خداوند متعال و در پرتو حمایت‌های مستمر مسئولان فرهیخته، در امتداد آرمان های مدبرانه مقام عظمای ولایت، این دانشگاه بتواند در راستای کیفی سازی دانشگاه آزاد اسلامی یعنی حرکت به سوی "دانشگاهی کار آفرین و موثر در رشد و توسعه اقتصادی کشور"، "برتر در ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به اقشار مختلف جامعه"، "پیشتاز در تولید علم، نظریه و اندیشه"، "مجهز به مراکز پژوهشی پیشرفته بر اساس استانداردهای بین‌المللی"، "پاسخگو به انتظارات جدید جامعه" و "شناخته شده در مجامع معتبر بین‌المللی که فارغ‌التحصیلان آن جامعة انسانی آینده را خواهند ساخت"، گام های موثرتری را بردارد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار