مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. اسفند 1391 - 17:26   |   کد مطلب: 5803
به گزارش صدای دانشجو سومین جلسه کرسیهای آزاد اندیشی دانشگاه بوعلی سینا در حالی با موضوع "آزاد اندیشی و گفتگوی عالمانه در دانشگاه" که به نسبت کرسیهای قبل با استقبال کمتری از جانب دانشجویان مواجه شد.


به گزارش صدای دانشجو سومین جلسه کرسیهای آزاد اندیشی دانشگاه بوعلی
سینا در حالی با موضوع "آزاد اندیشی و گفتگوی عالمانه در دانشگاه" که به نسبت کرسیهای قبل با استقبال کمتری از جانب دانشجویان مواجه شد.

مهمترین مباحث مطرح شده توسط دانشجویان از این قرار است:

-سیال بودن معرفت بشری در طول تاریخ است.

-حقایق مطلق اند اما انسان در نسبتی از حقایق قرار دارند.ابراز گمانه ها و نظریات منطقی یکی از شاخصه های جامعه دینی است.

-انتقاد از کسانی که دم از نبود آزادی میزنند و در قبال فضای ایجاد شده در دانشگاه برای آزاد اندیشی بی تفاوت اند.

 -اگر فردی تهی باشد در صورت دادن آزادی شروع به ناسزا گویی میکند ولی اگر توانگر باشد با دادن آزادی به دیگران هم سود میرساند.

-اگر عقل های کوچک و جزئی نگر انسانها در فضای آزاد اندیشی کنار هم قرار بگیرد رگه هایی از حقیقت را بر ما روشن خواهد کرد.

-نباید فضای آزاد اندیشی تحت سیطره حب و بغض های گروهها و احزاب سیاسی قرار بگیرد اگر قرار است فضای پر از تعصب و لجوجانه ای بر بحث ها حاکم باشد اگر قرار است سطح صحبت افراد در حد شنیده ها و حرف های اثبات نشده باشد بهتر است که اصلا چنین فضایی نباشد.

سها صالح مسئول کانون کرسیهای آزاد اندیشی  دانشگاه بوعلی سینا طی توضیحاتی اعلام کرد از ابتدای سال سه جلسه کرسی آزاد اندیشی با موضوعات "تحریم،فرصت یا تهدید"،"جایگاه دانشجو در جامعه"و "آزاداندیشی وگفتگوی عالمانه در دانشگاه"برگزارشده.

وی با ارزیابی مثبت از روند کرسیها افزود:از حیث مضمون نسبت به گذشته رشد خوبی داشته ایم اما هنوز تا رسیدن به معنی حقیقی کرسی آزاد اندیشی خیلی فاصله داریم.استقبال از کرسیها در حد و اندازه حجم دانشجو در دانشگاه هماهنگ نیست هنوز موضوع آزاداندیشی و ضرورت آن در عامه دانشجویان جا نگرفته اما روند رو به رشدی را طی کرده ایم و تا رسیدن به نقطه مطلوب که همان رشد فکری جامعه است نیازمند عزم عمومی هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار