به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 6. فروردين 1392 - 18:42   |   کد مطلب: 6023
پلی بوی نام نشریه پورنوگرافی است که ابتدا در سال 1953 در آمریکا چاپ شد.موسس و سردبیر این نشریه "هیو مارستون هیفنر" (Hugh Marston Hefner)، یکی از طرفداران پروپاقرص آزادی های جنسی در آمریکا است. /آیا صحیح است از نمادی که در تمام دنیا به مسائل جنسی مشهور است و نام آن با پورنوگرافی گره خورده است استفاده کنیم؟
 لطفا به خرگوش ها دقت کنید!

در دنیای کنونی که مفاهیم زیادی در پس نمادها هستند ، شایسته است با دقت بیشتری به علائم و نشانه های اطرافمان بنگریم. یکی از علایمی که اخیرا با آن مواجه می شویم نشان خرگوش "پلیبوی" (PLAYBOY)است. یکی از نشان هایی که شاید بدون توجه از کنار آن عبور می کنیم. علامتی که اخیرا بر روی تی شرت ها ، گردنبند ها ، کیف ها و حتی لوازم التحریر مشاهده می شود. اما به راستی این نشانه از کجا آمده است؟

پلی بوی نام نشریه پورنوگرافی است که ابتدا در سال 1953 در آمریکا چاپ شد.موسس و سردبیر این نشریه "هیو مارستون هیفنر" (Hugh Marston Hefner)، یکی از طرفداران پروپاقرص آزادی های جنسی در آمریکا است. در این نشریه مقالات سیاسی، اجتماعی و ادبی هم چاپ می شود اما محور اصلی آن مسائل جنسی است. پلی بوی بعدها با گسترش کار خود وارد حوزه های دیگر رسانه ای از قبیل نمایش ویدئویی نیز شد. یکی از ویژگی های اصلی پلی بوی صرف هزینه های کلان برای نمایش تصویر برهنه زنان است.زني كه تصوير عريانش بر روي جلد مجله چاپ شود 65.000 دلار جايزه ميگريد و از ميان 12 زن هر سال به يك زن جايزه ويژه 140.000 دلاري به همراه يك خودرو و يك موتور سيكلت اعطا ميشود.این مساله باعث وسوسه افراد مشهور مانند بازیگران ، سیاستمداران و ورزشکاران شده است. «ايمی آكاف» (عضو تيم پرش ارتفاع آمريكا)آنانيكول اسميت (بازيگر معروف آمريكايي)پتیديويس(دختر رونالد ريگان، رئيس جمهور گذشته آمريكا)از جمله افرادی هستند که برای این مجله برهنه شده اند.

در پس مسائل جنسی مطرح شده دراین رسانه ، مسائل سیاسی اجتماعی نیز وجود دارد.پلی بوی یکی از پیشگامان مبارزه با ازدواج و ترویج روابط آزاد جنسی ، وهمچنین یکی از حامیان اصلی نظریات فمنیستی است.انتشار و توزیع این مجله در اکثر کشورهای اسلامی و همچنین در هندوستان و چین ممنوع است و خرید و فروش و داشتن آن جرم محسوب می شود.در آمریکا و کانادا نیز فروش آن به افراد زیر 18 سال جرم است.
اما مساله ای که جای تامل دارد، استفاده از این نشان در محصولاتی است که در کشور ما توزیع شده است و متاسفانه افراد بدون اطلاع دقیق از معنی و مفهوم آن ، و صرفا بعنوان یک نماد فانتزی از آنها استفاده میکنند. از اشیائی مانند گردنبند ، گوشواره ودسته کلید گرفته تا تی شرت و کیف و حتی "ست ادکلن" ولوازم آرایشی که تبلیغات فارسی آنها به وفور در اینترنت یافت می شود.و بدتر آنکه این نماد روی کیف و کفش و لباس بچه گانه هم استفاده می شود.در صورتی که در خود آمریکا ورود افراد زیر 18 سال به این حوزه ممنوع است. آیا صحیح است از نمادی که در تمام دنیا به مسائل جنسی مشهور است و نام آن با پورنوگرافی گره خورده است استفاده کنیم؟

زیرنوشت(پروتکل صهیون)

در پروتکل سیاستمداران یهودی آمده است:
ما باید کاری کنیم که اخلاق در همه جا ویران شود تا راه سیطره ما را بگشاید. فروید از ماست و به زودی روابط جنسی زن و مرد چنان آشکارا و برملا انجام می شود که در نظر جوان، هیچ چیز مقدسی وجود نداشته باشد و پیوسته همت او صرف اشباع غرایز شهوانی اش گردد؛ در اینصورت است که اخلاق فرو می ریزد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار