مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. آبان 1391 - 7:50   |   کد مطلب: 4160
يادداشتي از صداي دانشجو
مشکلات مردم ومسئولین!
مشکلات مردم ومسئولین!

حکایت این روزهای احمدی نژاد، بی شباهت با روزهای پایانی دوران خاتمی نیست؛ اصرار رییس جمهور بر بازدید از زندان اوین آن هم در شرایطی که یکی از سخت ترین دوران اقتصادی تاریخ جمهوری اسلامی در حال تجربه است، من را فقط به یاد روزهایی می اندازد که در اوج درگیری ها و مشکلات روزمره مردم، خاتمی و یارانش در مجلس ششم دغدغه اصلاح قانون مطبوعات و افزایش اختیارات رییس جمهور را داشتند!

آن زمان که خاتمی و دار و دسته اش کار را به جایی کشاندند که حتی صدای صادق زیبا کلام – این پدر معنوی جریان مدرنیزاسیون در ایران- را هم درآورد که آقای خاتمی! به جای این همه سیاسی کاری کمی هم به فکر مردم باشید(البت باید یادآوری کرد که زیبا کلام این موضوع را بخاطر آینده مدرنیزاسیون در ایران متذکر می شد)

اکنون هم دوران دوسه ساله اخیر احمدی نژاد چیزی شبیه به آن دوران خاتمی است. با این تفاوت که دوران زیبا و سراسر عزت، خدمت و خدمت دولت نهم احمدی نژاد با هیچ دوران دیگری در این چند سال اخیر قابل مقایسه نیست.  اما اوج شرایط بد در دولت دهم احمدی نژاد متاسفانه همزمان گشته با رویارویی تمدن ماتریالیستی غرب با جمهوری اسلامی و این بار حوزه این نبرد حوزه اقتصاد و هدف پا برهنگان انقلاب که در نظر امام خمینی و امام خامنه ای، صاحبان انقلاب و مدافعان و مبارزان حقیقی در راه اسلام هستند می باشد.

در این شرایط که حوزه رویارویی، حوزه اقتصاد و هدف نا امید کردن صاحبان انقلاب از انقلاب و برهم زدن تحلیل های مردم می باشد، توجه به چند نکته ضروری است:

1-کارشکنی دولت و عده ای در بدنه دولت که به دنبال ناآ رام کردن جو داخلی کشور هستند. تا از این طریق بتوانند بر فعالیت های نا مشروع اقتصادی خود سرپوش گذارند. و به فعالیت های خود ادامه دهند.

2-نفوذ عده ای در بدنه دولت دهم با هدف از بین بردن استقلال فرهنگی سیاسی کشور: این عده با بر هم زدن شرایط اقتصادی کشور قصد دارند اینگونه القا کنند که وضعیت اقتصادی کنونی محصول تحریم هاست و به زعم باطل خویش مردم را به این تحلیل برسانند که تنهاراه برون رفت از شرایط فعلی کوتاه آمدن در عرصه سیاست خارجی و برقراری رابطه ذلت بار با آمریکاست.

3- متاسفانه عده ای هم به دنبال اهداف سیاسی و انتخاباتی خود، و گرفتن ماهی از این آب گل الود هستند. و به دعوای سیاسی دامن می زنند. از این دسته نباید مقاله عجیب شهردار تهران در شماره های اخیر مجله همشهری ماه را نادیده گرفت. که در آن مقاله از کلید واژه های «دولت توسعه گرا،  لزوم تنش زدایی» و بالاخره شاهکار فکری مقاله که کلید واژه «رنسانس سیاست خارجی» بود را نباید نادیده گرفت. و نباید نادیده انگاشت. جای تاسف است عده ای  دم از ولایت می زنند اما حاضرند به خاطر پیروزی در انتخابات حتی اصول اصلی نظام، امام و رهبری را نیز زیر پا بگذارند.

4- در این شرایط که رهبری بر لزوم وحدت تاکید دارند شاهد نامه بازیهای مسئولین و توهین به یکدیگر در مقابل دیدگان مردم هستیم. و در حالی که رهبر انقلاب فرمودند: «از امروز تا روز انتخابات، هر كسى احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار بگيرد، قطعاً به كشور خيانت كرده.» برخی نمایندگان بی بصیرت که باید از حقوق ملت در برابر بیگانگان دفاع و در این شرایط حساس به کمک دولت راههای برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی را برنامه ریزی نمایند، به فکر تسویه حسابهای شخصی و حزبی-سیاسی خود افتاده اند و متاسفم که متذکر شوم سه تن از نمایندگان این استان هم جزء این بی بصیرتان و ساده لوحان بوده اند.

5-علی رغم تمام این معضلات مطرح شده آنچه انسان را دلگرم می کند حضور مردم بالاخص پابرهنگان ومستضعفان در صحنه دفاع از حریم انقلاب و ولایت است. همانها که در راه اسلام عزیز از هیچ فداکاری فرو گذار نکرده اند. آری همواره همین مستضعفان و پابرهنگان بوده اند که شرایط را به نفع نظام و ولایت تغییر داده اند. نه برخی مسئولین بالای شهر نشین و شکمباره ای که تنها دغدغه شان قدرت، قدرت و قدرت است نه آنانکه دل به مطامع دنیا خوش کرده اند.

در پایان به این مسئولین و نمایندگان بالاخص این سه نماینده استان یادآوری می کنیم  که تاریخ پر است از بازرگان ها، مصدق ها، بنی صدر ها، میرحسین ها و منتظری ها که تا وقتی در خط انقلاب بودند عزیز و به محض انحراف ذلیل دست ملت گشتند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار