مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. مهر 1396 - 10:02   |   کد مطلب: 22585
در روزگاری که ۱۸کشور غربی عربی که همه با هم قسم شده بودند و صدام یزید کافر را عروسک خیمه شب بازی خود ساخته بودند تا بدون هیچ مشکلی مسلط بر ایران اسلامی شوند و انقلاب نو پا را از میان بردارند.

روز وصل دوستداران یاد باد

یاد باد آن روزگاران یاد باد

کامم از تلخی غم چون زهر گشت

بانگ نوش شادخواران یاد باد

 یاد باد روزگار جبهه جنگ یاد باد ایثار و شهامت یاد باد شجاعت ایمان
 سی اندی سال میگذرد از سال های دفاع مقدس سال هایی که مردمانش با روحیه ایثارو شهادت و از خود گذشتگی ،کشور و ملت را برای ده ها سال در برابر هر دشمن خارجی بیمه کردند روزهای ناب دفاع مقدس هرگز تکرار شدنی نیست بیان کردن رشادت های نوجوان هایی همچون حسین فهمیده با هیچ قلمی و‌در هیچ کاغد نگاشته نمیشود ، عشق میخواهد و ایمان تا ندیده های جبهه را با چشم دل ببینی نه با چشم سر.

در روزگاری که ۱۸کشور غربی عربی که همه با هم قسم شده بودند و صدام یزید کافر را عروسک خیمه شب بازی خود ساخته بودند تا بدون هیچ مشکلی مسلط بر ایران اسلامی شوند و انقلاب نو پا را از میان بردارند چرا که یک نفر راه حق را باز گوی میکرد ، یک نفر به مردم ارزش و بها داده بود ، از همه مهم تر شخصی مثل امام راحل دست کثیف استعمار را از کشور قطع کرده بود ، همان جوانانی که شاه خائن را به کمک خدا و ایمان و امام عزیز از کشور رانده بودند و‌انقلاب را شکل داده بودند ، همان سرو های استوار در مقابل دشمن تا دندان مسلح  ایستادند  که سلاح هایشان فقط درد اسلام اعتقاد، ایمان و ناموس بود.

دفاع مقدس زمینه ساز خود سازی افرادی بود که پاک و‌ خالص و بی ریا بودند به معنی کلمه امامزادگان عشق بودن و‌ باید به شکلی خدایی مشیدند ؛ دفاع مقدس یک آزمون الهی بود که شیربچه های خمینی  پیروز آن شدند چرا که به خوبی معنی پیام حق تعالی که میفرمایید: نصر من الله و فتح القریب را در مکتب حسین بن علی آموخته بودند خیلی ها میپرسند که چطور و چگونه میشد با این دشمن که تمام قدرت های جهان حمایتش میکند ؟ جوابش خلاصه میشود در روز عاشورا  خلاصه میشود در حماسه عباس و بنی هاشم چرا که شهیدانمان همه از این بزرگوارن تاسی گرفته بودند.

گاهی اوقات دلگیر میشویم از عزیزانی که به صورت عمد و غیر عمد خون شهیدان راه دفاع مقدس را زیر سوال میبرند  که با غیرت مردانه رفتند تا از کیان کشور دفاع کنند و شاخ غول عربی را بشکنند که گفته بود یک روزه خرمشهر و‌ طی دو هفته تهران را فتح میکنیم ؛ آری غیرت یعنی این.

ما همیشه مدیون شهدا و شرمنده شان هستیم یادمان نرود که از روی خون کدام شهید به خانه امن مان میرسیم.

 

محمد مرام وند فعال دانشجویی

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار