مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. آذر 1395 - 15:53   |   کد مطلب: 18758
یادداشت دانشجویی:
نفوذ با چاشنی تراریخته
محصولات تراریخته ، مواد مغذی و انتی اکسیدان کمتری در ساختار DNA خود دارد که این امر موجب سرطان می شود.آنتی اکسیدان ها از مهمترین عوامل موثر برای مبارزه با سرطان می باشد که در این مرحله به راحتی حذف می شود. چرا رژیم جنایت کار اسراییل ژن های ما ایرانی را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهند چرا به دنبال تکمیل بانک ژنی ایرانی ها هستند؟

به گزارش صدای دانشجو امروزه ارزش واهمیت صنایع غذایی به ویژه صنعت کشاورزی برکسی پوشیده نیست صنعتی که دقیقا با جان واستمرارحیات بشرسرکار دارد این صعنت نیز در کنار دیگر پیشرفت های حال حاضر دنیا همواره دست خوش تغییرات بوده است که یکی از ان تغییرات پرحاشیه درصنعت کشاورزی تراریخته  یا مهندسی ژنتیک میباشد تراریخته چیست؟

تراریخته یا (Transgenic)   به گیاهانی اطلاق می شود که ساختار ژنتیکی آنها از طریق مهندسی ژنتیک تغییر یافته است.این تغییر معمولا جهت بهبود مقاومت گیاه به برخی آفات یا بیماری های گیاهی و برای بهبود عملکرد گیاه و بهره وری بهتر صورت می گیرد.

غالبا هدف از مهندسی ژنتیک در گیاهان انقال یک یا چند ژن به گیاه می باشد.که در صورت موفقیت ویژگی جدیدی به گیاه می بخشد.این ویژگی جدید معمولا در گیاهان هم خانواده یافت نمی شوند.

 

مزایای تراریخته:

تولید محصولات قوی تر

1-محصولات تراریخته در برابر بیماری ها مقاوم هستند.2محافظت محیط در برابر سموم به دلیل اینکه محصولات تراریخته نیاز کمتری به سم پاشی دارند باعث حفظ محیط زیست می شوند.3-ماندگاری بیشتر محصولات:با تغییر در ساختار ژنی این محصولات بدون نیاز به ماده اظافی محصولات مدت زمان بیشتری با کیفیت باقی می مانند.4-تولید محصولات جدید با دست کاری ژنتیکی محصولاتی به وجود می آورد که در محیطی که قبلا قابل کشت نبود حال قابل کشت  می باشد زیرا سازگاری با این کحیط را از طریق مهندسی ژنتیکی به دست آورده است.

 

معایب تراریخته:

صلاح بیولوژیک:

1-در بسیاری از کشور ها مانند رژیم سفاک صهیونسیم محصول تراریخته را به عنوان صلاح بیولوژیک برای کشور های دشمن خود میفرستند.

2- باعث ایجاد انواع بیماری ها برای انسان که این بیماری ها روی حیواناتی نظیر موش و پروانه وقتی اعمال می شوند باعث مرگ آنها شده است .

3-  به دلیل دستکاری در ساختار ژنتیکی میوه ها طعم خوبی ندارند.

4- وقتی محصولات تراریخته مقاوم به ویروس ها و باکتری ها می شوند این خاصیت مقاوم بودن را در خود حفظ کرده و وقتی وارد بدن انسان میشوند بدن را نیز ه هرگونه انتی بیوتیک مقاوم میکنند که این خوشایند سیستم ایمنی نیست.

5-در محصولات تراریخته مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها کاهش می یابند

 

فهرست  کشورهای که رسما کشت واردات تراریخته ها رو ممنوع کردند به شرح زیر است قاره اسیا ( چهار کشور ) :ترکیه،قرقیزستان،بوتان ، عربستان، قارهآمریکا (سه کشور): پرو، ونزوئلا،ایالت متحده آمریکا، قاره اروپا،(28کشور):اسکاتلند،آلمان،فرانسه،هلند،یونان،روسیه،ایتالیا،لهستان،اتریش، اکراین،نروژ،سوئیس و..

 

 

حال با اندکی تعامل و مقایسه هرچند سطحی بین این مولفه ها وهمچنین بررسی تراکنش ممنوع بودن کاشت بذور تراریخته قضاوت آن  رابه صاحبان عقل و خرد واگذار می کنیم.که چرا کشورهای غربی با ممنوع دانستن کاشت این بذور ولی صادر کردن آن به کشورهای جهان سوم را آزاد می دانند البته یک نظر جالب دیگر نیز در این باره هست سرمایه داران بزرگ به فکر 2 سود شیرین خود هستند نه به فکر سلامت غذایی افراد.اولین سود از فروختن و قرار دادن این محصولات در اختیار مصرف کننده هام که به دنبال مصرف این محصولات بیمار شده و ناچاراً به دنبال تهیه دارو هستند که این داروها را نیز خود این شرکتها و یا هم پیمانان شان تولید میکنند مسئله.قابل توجه این است که اولین شرکتی که این نوع بذور را در جهان تولید کرده است یک شرکت اسرائیلی هست به نام مونتسانو که در ابتدا یک شرکت تولید کننده مواد شیمیایی مانند ساخارین که در حال حاضر تبدیل شده است به یکی از بزرگترین شرکتهای تولید محصولات تراریخته در دنیا شده است که تمرکز این شرکت روی دانه های روغنی سویا کلزا، و چغندر قند می باشد.در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

اولین محصول تراریخته ای که وارد ایران شده است برنجی است با رقم طارم مولائی که مقاوم به کرم ساقه خوار می باشد.در حال حاضر 80 درصد برنج های شمال کشور تراریخته است.و همچنبن سویای موجود در بازار ایران 90 درصد  ان تراریخته است و تمام روغن های وارداتی و ذرت نیز تراریخته است.می گویند مصرف سموم کشاورزی برای محصول تراریخته 3 برابر شده است در حالی که می گویند محصولات تراریخته به دلیل مقاوم بودن نیاز کمتری به سموم دارد.

 

دلیل اصلی سرطان در جامعه امروزی ما به نظر شما چیست؟

محصولات تراریخته ، مواد مغذی و انتی اکسیدان کمتری در ساختار DNA خود دارد که این امر موجب سرطان می شود.آنتی اکسیدان ها از مهمترین عوامل موثر برای مبارزه با سرطان می باشد که در این مرحله به راحتی حذف می شود. چرا رژیم جنایت کار اسراییل ژن های ما ایرانی را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهند چرا به دنبال تکمیل بانک ژنی ایرانی ها هستند؟

این امریست بدیهی که دشمنی رژیم غاصب صهیونیرم با  ما بر کسی پوشیده نیست و با این امر به دنبال مصادق پلید خودشان هستن  اگه امنیت غذایی کشور را دچار معضل کرده است این زنگ خطر ی است برای ما چرا که  انها با در اختیار گذاشتن محصولات ناسالم به مابه صورت چراغ خاموش به ما صدمه بزنن که باید به هوش باشیم که اب به اسیاب دشمن نریزیم و از مسولئینی که در این حوزه فعالیت دارن منتظر پاسخ قانع کننده ای هستیم .

 

نویسنده: محسن صالحی مرام-مسئول بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار