مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. شهريور 1394 - 20:04   |   کد مطلب: 15869
مجلس خبرگان از یک جهت مظهر کامل مردم سالاری دینی و مردم سالاری اسلامی است و از طرف دیگر مظهر حاکمیت ارزشها و احکام اسلامی است.

به گزارش صدای دانشجو،مقام معظم رهبری( دام ظله العالی ) در دیداری که روز پنج شنبه 12/6/94 با اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری داشتند مجلس خبرگان را مظهر کامل مردم سالاری دینی و مایه سکینه و آرامش  دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم درخصوص انزال سکینه الهی در قلب های مؤمنین، بواسطه تسلیم بودن در برابر خدا و داشتن حسن ظن به وعده های الهی، مجلس خبرگان را زمینه ساز سکینه و آرامش در جامعه خواندند و در تبیین علت این موضوع افزودند: مجلس خبرگان تنها مجلسی است که دو انتخاب در آن انجام می گیرد. یکی انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان که بوسیله مردم انجام می شود و دیگری انتخاب رهبری که بوسیله مجلس خبرگان انجام می گیرد.

ایشان افزودند که براساس این دو انتخاب، مجلس خبرگان از یک جهت مظهر کامل مردم سالاری دینی و مردم سالاری اسلامی است و از طرف دیگر مظهر حاکمیت ارزشها و احکام اسلامی است.

وقتی مجلس خبرگان با چنین ویژگیهای منحصر بفردی تشکیل می شود نمایندگان این مجلس و استقلال فکری و آگاهی خود را نشان می دهند، این موضوع زمینه ساز سکینه و آرامش در جامعه می شود.

. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید در هر دو انتخاب مجلس خبرگان دقت لازم و استقلال فکری رعایت شود، گفتند: استقلال فکری به معنای آن است که نمایندگان این مجلس اسیر کلیشه ها و ادبیات نظام سلطه نباشند.

با بررسی سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری به چند نکته دست پیدا می کنیم که:

الف) مجلس خبرگان مظهر مردم سالاری دینی است که خود این مجلس با رای مردم انتخاب می شود و اعضای این مجلس با رای خود رهبر جمهوری اسلامی ایران را انتخاب می کنند بنابراین علاوه بر ریاست جمهوری که در جمهوری اسلامی ایران با رای مستقیم مردم انتخاب می شود رهبری هم در نظام اسلامی با یک واسطه با رای مردم انتخاب می شود. و این مجلس برعملکرد رهبری هم نظارت مستقیم دارد.

ب) مجلس خبرگان به عنوان زمینه ساز سکینه و آرامش در جامعه باید مواظب باشد که استقلال فکری خود را حفظ نماید و اسیر کلیشه و ادبیات نظام سلطه نباشد در غیر این صورت باعث سلب اعتماد جامعه شده و خدای نکرده در تشخیص و عملکرد و موضع گیری خود دچار مشکل می شود.

ج) در هر دو انتخاب مجلس خبرگان باید دقت شود و استقلال فکری حفظ شود: به این معنی که مردم عزیزمان در انتخاب مجلس خبرگان دقت لازم را داشته باشند و خود اعضای مجلس خبرگان هم در انتخاب رهبری و عمل به وظیفه خود، همین دقت و استقلال فکری را حفظ نمایند.

د) مجلس خبرگان مظهر حاکمیت ارزشها و احکام اسلامی است: مجلس خبرگان به عنوان نهادی متشکل از فقهای واجد شرایط و آگاه به ارزشهای اسلامی نماد اسلامیت و حاکمیت ارزشهای اسلامی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار