مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. مهر 1392 - 7:18   |   کد مطلب: 8923
انسیه شاه‌حسینی، کارگردان، از تولید فیلم سینمایی و یا سریال برگرفته از کتاب «لشکر خوبان» خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال مطالعه این اثر هستم.
تلاش برای ساخت فیلم سینمایی یا سریال «لشکر خوبان»

 

انسیه شاه‌حسینی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به کتاب «لشکر خوبان» گفت: بخش‌هایی از این اثر را مطالعه کردم و حس و حال آن را دوست داشتم. به‌نظرم این اثر روایت جدیدی از جنگ را حکایت می‌کند و از منظره جدیدی به خاطرات رزمندگان نگاه کرده است. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند نوشتن در خصوص جنگ و کار خانم سپهری در این میان مصداق بارز جهاد فی سبیل الله است.

وی با بیان اینکه تولید این اثر به‌عنوان فیلم‌نامه قطعی است، ادامه داد: باید خواندن کتاب را تمام کنم و بعد از آن تصمیم خواهم گرفت که به‌صورت فیلم سینمایی و یا سریال ساخته و تولید شود. حوزه دفاع مقدس حوزه غنی‌ای است و ما هنوز هم به بررسی و پرداختن به آن در قالب اثر هنری نیازمند هستیم. به‌نظرم تا زمانی که کارهای این‌چنینی به اثر هنری تبدیل نشود، نمی‌توان گفت که وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌ایم.

کارگردان «زیباتر از زندگی» به مشکلات در حوزه تولید اثر هنری با محوریت جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: مشکلات متعددی سر راه فیلم‌سازان و هنرمندان ما قرار گرفته است. همین امر مانع از این می‌شوند که با انرژی وارد این عرصه شوند؛ ازاین‌رو ما کمتر فیلم‌ساز و هنرمندی را می‌بینیم که قدم در این وادی بگذارد، اما در این میان برخی از فیلم‌سازان و کارگردانان هستند که به‌رغم وجود مشکلات همچنان پابرجا ایستاده‌اند و فعالیت می‌کنند. اگر همت و انگیزه این دسته از هنرمندان را در یک کفه ترازو و مشکلات را در کفه دیگر قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که همت آنها بر موانع برتری دارد.

«لشکر خوبان» حکایت یکی از رزمندگان واحد اطلاعات عملیات لشکر عاشورا با نام مهدی‌قلی رضایی است که به‌قلم معصومه سپهری به رشته تحریر درآمده است. این اثر برای اولین‌بار در سال 84 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و در سال بعد به‌عنوان برگزیده کتاب سال دفاع مقدس مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب بعد از خواندن این اثر تقریظی بر آن مرقوم فرمودند که در بخش‌هایی از این یادداشت‌ می‌خوانیم: «این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمرده‌ایم بی‌آنکه از ریزه‌کاری‌ها و نقش‌های معجز‌آسای تشکیل دهنده‌ آن و رنگ‌آمیزی‌های بی‌نظیر جزء جزء آن، به‌درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه‌کاری‌های حیرت‌انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است».

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار