مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. مهر 1392 - 5:47   |   کد مطلب: 8828
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: همان گونه که امام علی (ع) در دوران خلافت، امامت کرد، امام جواد(ع) نیز از همان تدبیر در هفت سالگی برخوردار بودند.
امام جواد(ع) در ۷ سالگی از تدبیر حضرت علی(ع) برخوردار بودند

به گزارش تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری امشب در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: جسم امام با دیگران متفاوت است وائمه اطهار(ع) علاوه بر بعد روحانی از نظر جسمانی هم ممتاز بودند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) غیر از این جسمی که با آن در عالم ما حاضر بوده دارای جسم نوری هم هستند و حضور انبیا در عرش الهی با همین جسم است و فرشتگان و ملائک در آن عالم با جسم این بزرگواران مرتبط هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین منابع علم امام همان روح ایشان است و همه معارف از طریق روح به امام عطا می‌شود و به همین دلیل کمتر مقامی از ائمه اطهار(ع) بوده که به اندازه علم آنان بر روی آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است ائمه اطهار(ع) از نظر علم از موسی و خضر برتر هستند، ابراز کرد: از همان لحظه‌ای که امام جواد(ع) به امامت رسیدند جامعه بزرگ شیعه که در آن علما و مفسران بزرگ شیعه حضور داشتند را رهبری معنوی و سیاسی کردند و این مسئله ارتباطی به سن ایشان ندارد.

حجت الاسلام میرباقری در رابطه با امامت امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: ایشان در زمانی که به امامت رسیدند با قدرت تمام تمامی وظایفی را که بر گردن امام رضا(ع) بود را عهده دار شدند و به گونه‌ای صحیح جامعه شیعه را مدیریت کردند.

وی با اشاره به اینکه امام جواد(ع) در خردسالی و در هفت سالگی به امامت رسید تا شیعه امتحان شود، گفت: علمای بزرگ شیعه آن زمان در امتحان سربلند بودند و به همان گونه امام علی (ع) در دوران خلافت، امامت کرد، امام جواد(ع) نیز از همان تدبیر در زمان هفت سالگی برخوردار بودند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد: بزرگان شیعه علم، تدبیر، تقوا و دیگر شئون امامت را به صورت مجسم در امام جواد(ع) مشاهده کردند و این مسئله سبب تثبیت درک از امامت و عقاید امامیه در دوره امام جواد(ع) شده است.

وی با اشاره به نوع امامت امام جواد(ع) در طول عمر شریفشان اظهار کرد: هدایت جامعه شیعه در آن دوران به دست امام جواد(ع) به گونه ای بود که بزرگان آن دوران همان امامی که شیعه انتظار داشت را در ایشان تجلی یافته دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری به عمر کوتاه امام جواد(ع) اشاره و تصریح کرد: ایشان 25 سال بیشتر سن نداشتند که در چنین شبی توسط همسرشان مسموم شدند و با دسیسه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

آخرین اخبار