مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. شهريور 1392 - 12:37   |   کد مطلب: 8627
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی گفت: دولت یازدهم باید با رویکرد" نرمش قهرمانانه" انعطاف‌پذیری اصولی داشته باشد.
دولت یازدهم باید با رویکرد" نرمش قهرمانانه" انعطاف‌پذیری اصولی داشته باشد

 

منصور حقیقت‌پور در گفتکو با تسنیم، در مورد بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر «نرمش قهرمانانه» در سیاست خارجی، گفت: در واقع عرصه بین‎‌المللی، سطح کسب منافع ملی است و رقبای بین‌المللی درصد هستند تا حداکثر امتیاز را کسب کنند لذا دیپلمات‌های کشورمان باید از تمام توان خود برای امتیازگیری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برخی سیاست‌ها در مورد دیپلماسی در دولت گذشته برای ما منفعتی نداشت ولی بیانات مقام معظم رهبری نیز می‌تواند نقشه راه تیم مذاکره کننده کشورمان باشد و در واقع رویکرد"نرمش قهرمانانه" به معنی انعطاف‌پذیری بوده اما باید با حفظ اصول و مقررات نظام باشد و ما باید بتوانیم در سطح بین‌المللی بسیار خوب عمل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: دولت یازدهم باید بیانات مقام معظم رهبری در مورد رویکرد"‌نرمش قهرمانانه" را در تمام گفتگوها در عرصه بین‌المللی مدنظر خود قرار داده  و در مقابل طرفین، از هیچ حقوق خود کوتاه نیایند.

حقیقت‌پور تاکید کرد:‌در حال حاضر با شرایط خاصی در عرصه بین‌الملل مواجه هستیم و باید تمام تلاشمان را برای به نتیجه رسیدن اهدافمان به کار بریم و از رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه دیپلماسی استفاده کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار