مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. شهريور 1392 - 7:53   |   کد مطلب: 8601
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نرمش قهرمانانه به معنای عقب‌نشینی نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نرمش قهرمانانه به معنای عقب‌نشینی و انعطاف‌پذیری نیست.
نرمش قهرمانانه به معنای عقب‌نشینی نیست

 

محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تحولات اخیر سوریه اظهار کرد: نسخه‌ای که روسیه برای سوریه پیچیده اگرچه مورد استقبال سوریه و بسیاری از کشورها قرار گرفته اما زمانی می‌تواند عملی و اطمینان‌بخش باشد که دیگر کشورهای همسایه نیز همین نگاه را داشته باشند.

وی با اشاره به طرح انتقال سلاح‌های سوریه از این کشور توسط روسیه گفت: باید بدانیم که انتقال سلاح‌‌های سوریه و افزودن این کشور به معاهده منع استفاده از سلاح شیمیایی، در حالی که هیچ منعی برای اسرائیل تعریف نشده، نادرست است.

تناقض آشکار رفتار روسیه در طرح انتقال سلاح‌ها از سوریه/خطر سلاح‌های شیمیایی و میکروبی اسرائیل

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اسرائیل مجهز به سلاح‌های شیمیایی و کلاهک‌های هسته‌ای و سلاح‌های میکروبی بوده و چرا در این شرایط فقط باید بر روی سوریه فشار بیاوریم که به معاهده منع استفاده از سلاح شیمیایی بپیوندد و سلاح‌های خود را به بیرون از کشور منتقل کند.

محسنی‌ثانی گفت: در مورد اسرائیل باید برخورد جدی‌تر صورت گیرد، چرا که اسرائیل نه به معاهده منع استفاده از سلاح شیمیایی پیوسته و هم با عملکرد تروریستی خود از هیچ جنایتی فروگذار نیست.

به تاکید نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اینکه روسیه فقط سوریه را در استفاده از سلاح شیمیایی بر حذر داشته و برای این کشور معذوریت ایجاد کرده و در مقابل هیچ واکنشی در برابر اسرائیل نداشته تناقض آشکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نرمش قهرمانانه به معنای عقب‌نشینی و انعطاف‌پذیری نیست

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فضای دیپلماسی گفتمان خاص خود را دارد و براساس نوع کنش‌ها باید واکنش آرام و یا شدید از خود نشان دهیم.

محسنی ثانی تاکید کرد: باید گفت که در گذشته از بسیاری از راهکار‌های متعارف دیپلماسی بین‌المللی به خوبی استفاده نکردیم و بنا به بیانات مقام معظم رهبری باید تعامل سازنده و مثبت با حفظ اصول و ارزش‌ها در چارچوب قانون صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اذعان اینکه نرمش قهرمانانه به معنای عقب‌نشینی و انعطاف پذیری نیست، گفت: باید با حفظ اصول و در چارچوب و جایگاه باوری و اعتقادی تعامل سازنده و مثبت داشته باشیم.

مجمع نمایندگان به مصادیق برای استانداری خراسان‌رضوی ورود پیدا نکند

وی با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان نباید در مورد انتخاب استاندار به مصادیق ورود پیدا کنند،‌ اظهار کرد: مجمع نمایندگان خراسان رضوی باید بر مبنای شناخت ظرفیت‌ها و وضعیت استان در ابعاد متخلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی اولویت‌ها و شاخصه‌ها را با وزارت کشور درمیان بگذارد تا وزیر کشور بر مقایسه شاخصه‌های معرفی شده از سوی مجمع  و سوابق کاری و توانمندی گزینه‌ها، استانداری شایسته و مناسب استان معرفی کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار