مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. مرداد 1392 - 8:15   |   کد مطلب: 8108
تیم‌های داماش گیلان و استقلال فردا برای نوزدهمین بار به مصاف هم خواهند رفت.
داماش - استقلال؛ بباز و قهرمان شو!

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، تیم‌های استقلال و داماش گیلان فردا (پنجشنبه) در هفته پنجم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. این 2 تیم در حالی به دیدار هم خواهند رفت که تاکنون 18 بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که 12 پیروزی برای استقلال به دست آمده و 5 پیروزی سهم داماش بوده و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. استقلال 29گل زده و 18گل نیز دریافت کرده است.

در زیر مروری بر حواشی‌ گذشته این 2 تیم داریم:

در لیگ هفتم داماش با نام پگاه گیلان موفق شد در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4 بر یک استقلال را شکست دهد. در آن دیدار مجتبی جباری و ابراهیم تقی‌پور با یکدیگر درگیری زیادی داشتند. جباری که از رفتار این بازیکن در زمین عصبانی شده بود با پا به شکم تقی‌پور کوبید که این عکس مدت‌ها سوژه رسانه‌ها شده بود.

شایعه شده بود در آن مسابقه چند بازیکن استقلال دست به کم کاری زده‌اند. در آن بازی هدایت استقلال را فیروز کریمی بر عهده داشت و هدایت تیم پگاه نیز به عهده نادر دست‌نشان بود.

در لیگ هفتم استقلال روزهای بدی را با فیروز کریمی سپری می‌کرد و در پایان فصل سیزدهم شد و تنها امیدش جام حذفی بود. کریمی که سایه امیر قلعه‌نویی را روی سر خود می‌دید بالاخره جای خود را به او داد تا قلعه‌نویی   هدایت استقلال را در دست بگیرد. در فینال جام حذفی استقلال در رشت با یک گل به پگاه باخت اما در بازی برگشت با 3 گل این تیم را شکست داد تا قهرمان جام حذفی شود.

این مسئله به اینجا ختم نشد. در ترکیب پگاه ابراهیم‌ تقی‌پور بازی می‌کرد که پس از پایان بازی شایعه شده بود که این بازیکن مقابل استقلال کم‌کاری کرده است. موضوعی که حتی محمد مایلی‌کهن نیز آن را مطرح کرد ولی با واکنش تند باشگاه استقلال روبرو شد.

اتفاق دیگر این بازی درگذشت پدر مجتبی جباری بود. پدر جباری روز بازی فینال درگذشت اما این موضوع را به وی اعلام نکردند تا جباری بتواند برای استقلال بازی کند. جالب اینکه جباری در فینال برای استقلال گلزنی کرد اما پس از پایان بازی در حالی که خوشحالی می‌کرد از خبر درگذشت پدرش شوکه شد و خیلی زود به خانه‌ پدری‌اش رفت.

در لیگ دوازدهم دیدار رفت 2 تیم به دنبال لغو پرواز تیم استقلال و تعویق یک روزه بازی، با حواشی همراه بود و اعتراض داماشی‌ها قبل از بازی و واکنش استقلالی‌ها بعد از بازی را به دنبال داشت. استقلال در آن بازی با یک گل باخت اما این نتیجه تنها خبر بد برای استقلالی‌ها نبود. یکی از هواداران جوان استقلال در این دیدار ایست قلبی کرد و به دلیل دیر رسیدن به بیمارستان جانش را از دست داد تا کام آبی‌ها در دیدار پایانی نیم فصل اول تلخ شود.

آمارهای دیدارهای 2 تیم در گذشته:

* استقلال هر سالی که به داماش باخته سال خوشی داشته است! فینال جام حذفی سال 87 استقلال در بازی رفت مقابل پگاه شکست خورد اما بازی برگشت را برد و قهرمان جام حذفی شد. در لیگ هشتم و در هفته دوم استقلال مقابل پگاه با یک گل شکست خورد اما همان سال قهرمان لیگ شد. سال گذشته نیز استقلال در هفته آخر نیم‌فصل اول مقابل داماش با نتیجه یک‌ بر صفر شکست خورد اما در پایان قهرمان لیگ برتر شد. جالب‌تر اینکه در همه این سال‌ها که شکست برابر داماش برای آبی‌ها خوش‌یمن بوده، امیر قلعه‌نویی هدایت استقلال را برعهده داشته است.

* داماش فصل گذشته تنها تیمی بود که رفت‌وبرگشت استقلال را شکست داد.

به گزارش تسنیم، نتایج کامل دیدارهای گذشته این 2 تیم از سال 1370 که تیم داماش با نام استقلال رشت و پگاه گیلان در میادین حضور داشته به شرح زیر است:

فصل 71-1370

استقلال رشت صفر - استقلال یک

استقلال یک - استقلال رشت یک

فصل 80-1379

استقلال 6 - استقلال رشت یک

استقلال رشت یک - استقلال صفر

فصل 81-1380

استقلال 3 - استقلال رشت 2

استقلال رشت صفر - استقلال یک

فصل 83-1382

پگاه گیلان صفر - استقلال یک

استقلال 3 - پگاه گیلان 2

فصل 84-1383

پگاه گیلان یک - استقلال 2

استقلال 2 - پگاه گیلان صفر

فصل 87-1386

پگاه گیلان صفر - استقلال یک

استقلال یک - داماش گیلان 4

فصل 88-1387

داماش گیلان یک - استقلال صفر

استقلال 4 - داماش گیلان 2

فصل 91-1390

استقلال یک - داماش گیلان صفر

داماش گیلان صفر - استقلال یک

فصل 92-1391

داماش گیلان یک - استقلال صفر

استقلال ؟ - داماش گیلان؟

فصل 93-1392

داماش گیلان ؟ - استقلال ؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار