مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. مهر 1391 - 12:10   |   کد مطلب: 2567
مسئولان دانشگاه مفید علی رغم پیگیری ها و توافقات انجام شده برای پرپایی بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در این دانشگاه، از انجام این کار خودداری می کنند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، مسئولان دانشگاه مفید قم با درج اطلاعیه ای با استناد به مصوبه شورای هماهنگی معاونان و مدیران کل دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم به تاریخ 90/2/3 در تابلو اعلانات این دانشگاه، اقدام به دریافت مبلغ 216 هزار ریال از دانشجویان می کنند.

طبق این مصوبه، دریافت این مبلغ از دانشجویان منوط به ایجاد بسیج دانشجویی، کانون های قرآنی و فرهنگی و انجمن علمی در راستاي ارائه خدمات ورزشی، فرهنگی و مشاوره است.

این دانشگاه در حالی اقدام به اخذ این مبلغ می كند که مسئولان دانشگاه علاوه بر مخالفت و سنگ‌اندازی در فعالیت های فرهنگی کانون های دانشجویی موجود، با درخواست جمع کثیری از دانشجویان براي ایجاد تشکل بسیج دانشجویی به شدت مخالفت كرده و مانع این کار شده اند.

پس از پیگیری های مطالبه گرانه دانشجویان این دانشگاه، مسئولان وزارت علوم در روزهای پایانی ترم گذشته با حضور در دانشگاه مفید اقدام به برگزاری جلسه ای با قائم مقام دانشگاه نموده و تصمیماتی را در این راستا اتخاد کردند.

بر اساس گفته منابع آگاه، این جلسه که از ساعات ابتدایی روز کاری آغاز شده بود و تا پاسی از شب به طول انجامید که تفاهمنامه ای بین مسئولین وزارت علوم و مسعود موسوی اردبیلی، قائم مقام دانشگاه امضا شد.

طبق این توافقنامه مسئولین دانشگاه مفید اجازه تاسیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و بسیج دانشجویی را می بایست صادر كند.

با توجه به اینکه سال تحصیلی از ابتدای هفته آینده آغاز می شود، هیچ گونه حرکت و تصمیمی مبنی بر تاسیس این دو تشکل طبق مفاد تفاهمنامه صورت نگرفته است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های قم در پاسخ به سوال خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» مبنی بر اینکه برقراری دفتر نهاد در دانشگاه مفید در چه مرحله ای است، بيان داشت: تاکنون هیچ برنامه ای برای تشکیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مفید قم انجام نشده است.

ملاحسنی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی قم در گفت و گو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به اینکه بررسی ها و پیگیری ها برای تشکیل حوزه بسیج دانشجویی در دانشگاه مفید قم از طرف دانشجویان این دانشگاه صورت گرفته است، گفت: تاکنون هیچ پاسخی به درخواست های دانشجویان مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی صورت نگرفته و همچنان برقراری این تشکل دانشجویی در این دانشگاه همچون سنوات گذشته در هاله ای از ابهام قرار دارد.

با توجه به اینکه طبق مصوبه وزارت علوم مبلغی به عنوان هزینه راه اندازی تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها توسط مسئولین از دانشجویان اخذ می شود، با یک حساب سر انگشتی مشخص می شود، دانشگاه مفید که بیش از 2500 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند، در هر ترم حداقل 54 میلیون تومان مبلغ مازاد دریافتی این دانشگاه از دانشجویان در ناکجا آباد هزینه می شود.

علاوه بر آن یکی از تخلفات آشکار این دانشگاه از مصوبه مذکور در رابطه با بند 2 این مصوبه است که دانشگاه را ملزم به افتتاح حساب مستقل می كند.

مسئولان ذی ربط با تخلفی آشکار وجه دریافتی از دانشجویان را نه در حساب مستقل دیگر بلکه در همان حساب شهریه دانشگاه واریز کرده اند.

در طی سال های اخیر این دانشگاه به پایگاه و محل امنی برای برخی فتنه گران دست چندم جریان فتنه مبدل شده است و فتنه گران بعد از لغو مجوز مجمع محققین در دانشگاه مفید گرد هم آمده اند و حتی مسئولیت هایی نیز در این دانشگاه دارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار