به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 7. خرداد 1403 - 11:53   |   کد مطلب: 25084
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی کاریکاتور "کودکان جنگ" در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، هادی فیض منش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از ارسال بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی کاریکاتور کودکان جنگ همدان خبر داد و اظهار کرد: هدف این جشنواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و قرارگاه شهید آوینی برگزار شده، نشان دادن مظلومیت و قربانیان جنگ غزه و جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل بوده که متاسفانه این جنگ با سکوت جوامع بین‌المللی همراه است.وی بیان کرد: یکی از محورهای جشنواره، عملیات غرورآفرین وعده صادق بوده است که بعد از داوری از برگزیدگان با اهدای هدیه نقدی، تندیس و دیپلم افتخار تجلیل خواهد شد. معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به برگزاری آزمون تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز اشاره کرد و گفت: آزمون تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه در محوطه آرامگاه باباطاهر برگزار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: این آزمون طبق برنامه قرار بود هفته گذشته برگزار شود اما متأسفانه به دلیل سانحه هوایی سقوط بالگرد و شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان به تأخیر افتاد. فیض‌منش گفت: در این آزمون بیش از ۲۵ نفر که دوره‌های مختلف در آموزشگاه‌های دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان را گذرانده‌اند شرکت کرده‌اند و به برگزیدگان دوره مجوز تأسیس آموزشگاه داده می‌شود تا زمینه اشتغال‌زایی فرهنگی و هنری افراد فراهم شود. وی به برگزاری المپیاد هنر هم اشاره کرد و گفت: هنرآموزانی که در آموزشگاه‌های زیرنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند قبل از اینکه صاحب آموزشگاه شوند، می‌توانند در المپیادهای هنری شرکت کنند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: این المپیاد هنری که جزو ابتکار استان همدان است به طرح کشوری تبدیل شد و علاقمندان تا ۱۵ خرداد در رشته‌های خوشنویسی، تجسمی و موسیقی به صورت تیمی رقابت می‌کنند و در نهایت از برگزیدگان جشنواره تجلیل می‌شوند و آموزشگاه‌هایی که در این رویداد شرکت کنند از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد. وی از برگزاری ورک‌شاپ سینما نیز سخن گفت و افزود: این طرح به همت معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری شد و در این دوره کارگاه‌های خاصی را در حوزه صنعت سینما برگزار خواهیم کرد که در نیمه اول خردادماه برگزار می‌شود.فیض‌منش بیان کرد: کارگاه‌ها شامل بازیگری، کارگردانی، تصویربرداری و عکاسی است و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این کلاس‌ها به واحد هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده و در این دوره یک روزه شرکت کنند. وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این ورکشاپ یک روزه آشنایی و علاقمند کردن نوجوانان و جوانان با صنعت سینماست تا با شناخت از این رشته هنری بتوانند به عنوان یک شغل و حرفه بهره‌مند شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار