مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. خرداد 1403 - 11:51   |   کد مطلب: 25081
وزیر علوم گفت: بورس صنعت برای نخبگان، تاسیس صندوق عالی علوم، تاسیس سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها بخشی از اقدامات وزارت علوم در دولت شهید رئیسی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با ذکر اقدامات دولت شهید ابراهیم رئیسی در حوزه آموزش عالی گفت: خوشبختانه ۷۵ اقدام در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام دادیم که اکثر آن‌ها اقدامات نو و جدید هستند.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات ماندگار در دولت آقای دکتر رئیسی می‌توان به تاسیس صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری وزارت علوم، تاسیس سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) که مسائل و نیاز‌های جامعه را منعکس می‌کند اشاره کرد.

زلفی‌گل از دیگر اقدام ماندگار این دولت که به منظور تقویت محصولات داخلی و رشد دانش‌بنیان‌ها انجام شده است نام برد و افزود: تاسیس سامانه جریان اقتصادی نوین که محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را عرضه کرده و آن را به ستاد ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت متصل می‌کند تا بدین وسیله به محصولاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌کنند اجازه واردات داده نشود و محصولات داخلی رشد کنند.

وزیر علوم با اشاره به تصویب افزایش مولفه‌های پایه تشویقی اعضای هیات علمی افزود: نظام انگیزشی جدیدی که برای اعضای هیات علمی مصوب شد و پایه‌های تشویقی به ۶۰ مولفه افزایش پیدا کرد‌ .همچنین قانون جهش علمی بر مبنای عملکرد اعضای هیات علمی از دیگر اقدامات این دوره بود. 

وی در ادامه بورس صنعت برای نخبگان و افراد دارای رتبه برتر و استخدام نخبگان به عنوان اعضای هیات علمی را از جمله اقدامات ماندگار برای جامعه نخبگانی دانست.

به گفته وزیر علوم پذیرش استاد محور دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری که اساتید به طور مستقیما دانشجو بپذیرند بدون آن‌که دانشکده و سازمان سنجش نظر بدهد نیز از دیگر اقدامات جدید دولت شهید رئیسی عنوان کرد. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار