به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،مهرداد آهكي ظهر امروز در مراسم روز ملی ایمنی حمل و نقل در مرکز آموزش و پژوهش استانداری با بيان اينكه کاهش سوانح جادهای از وظایف اصلی ماست و در اين راستا باید کوشا باشیم اظهار كرد: طی یک سال اخير اقداماتي در اين حوزه انجام شده كه ميتوان به ۵۰۴ کیلومتر روکش آسفالت راهها اشاره كرد.وي با اشاره به حذف نقاط حادثهخیز استان عنوان كرد: با اقدامات صورت گرفته رتبه پنجم کشوری را در حوزه منتفع شدن از ردیف اعتباری نقاط پرحادثه كسب كرديم.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای همدان با بیان اينكه ۵۲ نقطه حادثهخیز از ردیف اعتباری لازم برخوردار بوده و حمايت دولتی صورت گرفته است گفت: قرار بود سال گذشته ۲۱ نقطه و امسال ۳۱ نقطه را رفع حادثه كنيم كه با همت و تلاش در استان علاوه بر اینكه ۲۱ نقطهای كه سال گذشته رفع حادثه شد، ۱۰ نقطه هم بيشتر انجام شد.وی با بيان اينكه مابقی نقاط حادثهخيز برای سال جاری باقی مانده و از قبل نيز عمليات آن آغاز شده است افزود: اين نقاط نيز بالغ بر ۴۰ درصد پيشرفت داشته كه اميدواريم در نيمه اول امسال پرونده رفع نقاط پرحادثه را در استان ببنديم.آهکی با اشاره به اينكه انجام اقداماتی نظير خطکشی ۳ هزار و ۸۰۰ كيلومتر در جادهها ادامه داد: در گردنه اسدآباد ۱۴ کيلومتر نیوجرسی نصب شده و روشنایی انجام شده و در گردنه زاغه نيز كارهای زیربنایی صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه همدان در حوزه كاهش تصادفات و مجروحین حائز رتبه برتر شده است گفت: همدان سال گذشته و ايام نوروز امسال رتبه مناسبی در اين زمينه به دست آورد البته بايد در راستای کاهش آمار فوتی ناشی از تصادفات اقدامات بيشتری در دستور كار قرار گیرد.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای همدان افزود: سال گذشته يكهزار ميليارد تومان در حوزه ايمنی و تنها در اداره راهداری همدان هزینه شده و با زحمات ساير دستگاهها نظير راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل و بخش خصوصی چند همت هزینه شده است.وی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی همگان عدم توجه به آن را مصداق حقالناس دانست.رئیس بیمه ایران نيز با بيان اينكه باید در حوزه اعمال قوانين سختگیر باشیم و با متخلفان مماشات نکنیم گفت: قانون در کشور ما وجود دارد اما برخوردها بازدارنده نيست.دهقاني با اشاره به اينكه در تصادفات، افراد زیر ۲۵ سال و بالای ۷۰ سال ريسك بالايي دارند اما برخورد ما با اين قشر سنی چگونه است؟ گفت: افراد بالای ۷۰ سال شايد دو یا سه دهه است گواهینامه رانندگی خود را تمديد نكردهاند كه قانون باید سختگیرانه با این شرایط برخورد کند.وی با بيان اينكه سال گذشته قریب به ۲ هزار همت خسارت تصادفات پرداخت شد افزود: اين خسران مادی است و جبران خسارت معنوی نيز قابل بيان نيست، ضمن اینکه کیفیت خودروی داخل باید افزایش یابد.
منبع: فارس
دیدگاه شما