مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. ارديبهشت 1403 - 8:36   |   کد مطلب: 24916
با گذری کوتاه در بازارهای شهر می‌توان فهمید، ما نتوانسته‌ایم برای ترویج حجاب اسلامی در حوزه پوشاک و البسه قدم قابل توجهی برداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، عفت و پاکدامنی نعمت و ودیعه الهی است که باید قدر و قیمت آن را دانست و البته این نعمت نیاز به زمینه‌ای دارد تا در بستری آرام شکوفا شده و تاثیرات آن در همه عرصه‌ها از جمله شخصی، خانوادگی و همچنین جامعه مشهود گردد.

البته که این امر مقدس جزو حدود است و خدای تعالی برای رواج دهنده آن أجر و ثواب بسیاری قرار داده است و نیز برای کسانی که دانسته و ندانسته اسباب کمرنگ شدن عفت و پاکدامنی را فراهم می‌کنند عقاب فراوان قرار داده است.

حالا در این روزها که بحث حجاب داغ شده است و عده‌ای در پی ترویج عفاف و حجاب در جامعه هستند و در مقابل نیز عده متاسفانه آگاهانه یا از روی جهالت با این امر مقدس مخالفت می‌کنند لازم است، یکی از معضلات عمده و بزرگ که سدّ راه دختران و زنان محجبه و حتی کسانی که مردد هستند که حجاب اسلامی را بعنوان یک پوشش مناسب انتخاب کنند است را بررسی کنیم.

این بحث را با این سؤال آغاز می‌کنیم که پیدا کردن چادر و البسه مناسب پوشش اسلامی و کامل در بازار ساده‌تر است یا البسه نامناسب و ضد پوشش کامل زن که منشاء غربی دارد؟

پاسخ این سؤال بسیار ساده و مُبَرهَن است، با گذری کوتاه می‌توان فهمید ما نتوانسته‌ایم برای ترویج حجاب اسلامی در حوزه پوشاک و البسه قدم قابل توجهی برداریم.

بزودی سومین نمایشگاه بزرگ پوشاک ایرانی اسلامی برگزار خواهد شد

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ با بیان اینکه مبحث حجاب از لحاظ ترویج کار بیشتر به بُعد فرهنگی مربوط می‌شود، اظهار کرد: برای این مسئله از لحاظ تامین کار چندین اقدام انجام شده است.

وی افزود: برای تامین اهداف خود در این زمینه نیاز است کسانیکه از اقلام و کالاهای حوزه حجاب استفاده می‌کنند نیز حمایت‌های لازم را از فروشنده‌های استان داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ نمایشگاه پوشاک ایرانی_اسلامی را برگزار کردیم، در سال گذشته هم همین نمایشگاه با کیفیت بهتر در شهر همدان برگزار شد.

شانیان با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم بگوئیم در برگزاری این نمایشگاه‌ها نمره‌ها ۲۰ گرفته‌ایم، اما املای نانوشته، غلط ندارد و مهم این است که از منفعل بودن خارج شده و اقداماتی اثرگذار صورت پذیرفته است.

وی عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها چند رویکرد را در استان ایجاد کرد. یکی اینکه منجربه به راه‌اندازی ۱۰ فروشگاه حجاب در سطح شهر در این مدت کوتاه شد، برخی از هیئت‌های دغدغه‌مند مانند هیئت ثارالله مجموعه حجاب برپا کرده، مجموعه‌های دیگر نیز به همین منوال در سطح شهر توسط مردم راه‌اندازی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح: با راه‌اندازی این مجموعه‌ها مخاطب متوجه شد که لباس‌های مذهبی لباس‌هایی نیستد که بر اساس مُد روز نباشند، در ثانی منجر به این شد تا خیلی از بازاریان دغدغه‌مند ما به این فرصت اقتصادی پی ببرند.

شانیان خاطرنشان کرد: تا جایکه امکان داشته ما نیز بعنوان دغدغه فراسازمانی سعی کرده‌ایم در این حیطه برای فروشندگان قدمی را برداشته و مجموعه‌هایی که در حال راه‌اندازی هستند را حمایت کنیم.

وی در پاسخ به سوال ما مبنی بر ایجاد سکوی دائمی حجاب در داخل استان، عنوان کرد: این امر در گام بعدی محقق می‌شود، باید ببینیم که میزان فروش و میزان استقبال شهروندان در استان چگونه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، یادآور شد: برنامه‌ای را برای استفاده شهروندان از سکوهای دیجیتال در فضای کسب‌ وکار اینترنتی نیز باید ایجاد کنیم. برای این طرح، گام‌ها باید یکی‌ یکی برداشته شود و ما نباید انتظار داشته باشیم که کار عقب افتاد چند ده ساله، یک شبه حل شود!

شانیان همچنین افزود: امروز شاهد این هستیم که در شهر همدان، در دوسال اخیر چندین فروشگاه‌ حجاب و عفاف با مُد روز ایجاد شده است که این اتفاق، یک گام رو به جلو بوده، کمااینکه در این راه کلی قدم‌های جامانده نیز داریم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی‌سازی در اقتصاد و تولید، بیان کرد: مردم می‌توانند با هم‌اندیشی دولت به پیشرفت بهتر اقتصاد کمک کرده و در زمینه راه‌اندازی فروشگاه‌های حجاب نیز قدم‌های خوبی بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر بازتاب بسیار خوب برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب در سال گذشته، عنوان کرد: این نمایشگاه ۱۵ هزار بازدید کننده داشته، سعی کردیم تا این نمایشگاه را با بخش مردمی امسال نیز باقوت بیشتر برگزار نماییم.

برگزاری اولین جلسه کارگروه مُد و لباس در همدان

مسعود ویژه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: با پیگری‌ها و حمایت‌های ما مجموعه‌های دیگری برای فروش ملزومات حجاب ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در این راستا در شهر همدان، هفته آینده اولین جلسه کارگروه مُد و لباس، برقرار خواهد شد، عنوان کرد: در این کارگروه، از اعضای آن مجموعه، صنف خیّاطان، صنف پوشاک، دانشجویان رشته طراحی دوخت دانشکده حضرت زینب(س) هم حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه گفت: بین این موسسات هماهنگی‌هایی ایجاد شده تا باهم، بین صنعت و علم و گروه طراحان لباس ارتباطی برقرار شود که در این زمینه تاحدی موفق بوده‌ایم.

ویژه با اشاره به اینکه تسهیلاتی را هم به مجموعه‌ها و فروشگاههایی در روستاهای شهرستان‌های فامنین و کبودراهنگ پرداخت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: سعی می آنها را برای راه‌اندازی و دوخت ملزومات عفاف و حجاب ترغیب می‌کنیم.

یکی از مواردی که در حوزه حجاب و عفاف مورد توجه است، واردات پارچه‌های چادری است، این عامل باعث بالا رفتن قیمت چادر مشکی می‌شود.

در ایران نیز در استان چهارمحال و بختیاری کارخانه‌ای دوخت چادر با کیفیت بالا و قیمت مناسب‌تر را تولید می‌کند، برای پائین آوردن قیمت چادر با مسئولان این کارخانه نیز مذاکراتی را انجام داده‌ایم تا از تولیدات آنها نیز در فروشگاه‌ها و ملزومات حجاب استان همدان استفاده کنیم.

یکی از فروشنده‌های ملزومات حجاب در این رابطه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها دسترسی آسان به پوشاک اسلامی بر اساس مد روز است.

وی در ادامه با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم در برگزاری این نمایشگاه‌‌ها به ما کمک کنند، عنوان کرد: مسئولان می‌توانند با ایجاد سکوی‌های دائمی حجاب مردم را در تهیه پوشش‌های مناسب و مورد پسند آنها یاری دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم برای ترویج حجاب و عفاف احداث مراکز دائمی فروش البسه‌های عفیفانه است، بنظر می‌رسد اگر مسئولان مربوطه در کارگروه مُد و لباس مراکز ارائه مستقیم محصولات حجاب و عفاف ایجاد کنند، این امر هم باعث آسایش خریداران و هم باعث رونق اقتصادی و رونق کسب و کار برای طراحان لباس و تولید کنندگان خواهد شد.

بنابراین گام اول در ترویج حجاب و عفاف را حمایت از تولیدکنندگان می‌توان دانست، بایستی مسئولان از تولید کنندگان پوشاک اسلامی حمایت‌های مالی از طریق ارائه تسهیلات و پشتیبانی کرده تا این افراد بتوانند به توسعه و گسترش محصولات خود بپردازند.

گام بعدی ترغیب فروشنگان به سمت و سوی ارائه محصولاتی با کیفیت خوب، قیمت مناسب و تکریم مشتری است تا با این کار بتوانند یک فروشگاه در شأن و تراز بانوان شهرمان داشته باشند.

انتهای خبر/ سا

دیدگاه شما

آخرین اخبار