مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. بهمن 1402 - 12:48   |   کد مطلب: 24896
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار بوشهر، دو محصول دانش‌بنیان؛ دستگاه ایستگاه هواشناسی نسیم و دستگاه عیب‌یاب کابل‌های برق زیر زمینی در پارک علم و فناوری خلیج فارس رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار بوشهر، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس، معاون اقتصادی استاندار بوشهر و رئیس دانشگاه خلیج فارس در پارک علم و فناوری خلیج فارس، از دو محصول فناورانه و دانش‌بنیان، ایستگاه هواشناسی نسیم و دستگاه عیب‌یاب کابل‌های برق زیر زمینی رونمایی شد.

محمدعلی زلفی‌گل در آیین رونمایی از ۲ محصول فناورانه و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی دو سال اخیر در استان بوشهر کار‌های بزرگی انجام شده و تلاش‌های استاندار جهادی ستودنی است.

وی افزود: امروز در دشتی و تنگستان بالغ بر ۳۰۰ پروژه اقتصادی و عمرانی افتتاح و کلنگ زنی شد که نشانه توسعه و پیشرفت این مناطق است. وزیر علوم ابراز داشت: امروز شاهد پویایی حوزه‌های علم و فناوری در استان هستیم.

زلفی‌گل تصریح کرد: اکنون نیز در پارک علم و فناوری خلیج فارس، محصولات دانش بنیان و فناور رونمایی شدند که ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارند.

وی اضافه کرد: تولیدات دانش بنیان جوانان بوشهری، علاوه بر اینکه موجب خودکفایی می‌شود، ارزآوری قابل توجهی نیز دارند. وزیر علوم بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: هر گونه هزینه در زمینه توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، در واقع نوعی سرمایه گذاری پرسود است.

زلفی‌گل به اهمیت انتخابات اسفند ماه اشاره کرد و یادآور شد: در ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم همواره در انتخابات، حضوری گسترده داشته و شاهد تحقق مردم سالاری دینی در کشور بوده ایم.

وی افزود: بار دیگر در ۱۱ اسفند ماه سال جاری، مردم با حضور پای صندوق‌های رای، دشمنان را ناکام می‌کنند.

در این آیین، ۲ محصول فناورانه و دانش بنیان از تولیدات جوانان بومی استان بوشهر رونمایی شد. محصول اول "دستگاه ایستگاه هواشناسی نسیم" دارای کاربرد‌های ناوبری حساس مانند کنترل خودکار شناور (اتوپایلوت) و کنترل آتش و... در اختیار داشتن اطلاعات هواشناسی مانند دما، رطوبت، فشار هوا و سرعت و جهت باد بسیار مهم و حیاتی است.

گفتنی است؛ دستگاه‌های قدیمی با استفاده از چرخش مکانیکی سرعت و جهت باد را اندازه گیری می‌کنند که باعث بازدهی کم و استهلاک بالا می‌شود. سامانه هواشناسی نسیم با استفاده از تکنولوژی آلتراسونیک، بدون داشتن قطعات متحرک این پارامتر‌ها را با دقت بالا اندازه گیری کرده و در اختیار سایر سامانه‌ها قرار می‌دهد.

بخش قابل توجه‌ای از انتقال برق به وسیله کابل‌های زیرزمینی انجام می‌شود، کابل‌های برق به دلایل متنوعی معیوب می‌شوند، برای رفع عیب و برقراری اتصال دوباره برق باید محل عیب کابل را شناسایی کرد، برای شناسایی محل عیب یا باید کل طول کابل برق را خاکبرداری و بررسی کرد که روش هزینه بر و زمان‌بری خواهد بود یا باید از فناوری روز استفاده کرد. دستگاه عیب‌یاب کابل‌های برق زیرزمینی نیز بدون نیاز به خاکبرداری در کمترین زمان، محل دقیق عیب کابل برق را شناسایی کرده و به کاربر اطلاع می‌دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار