مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. دى 1402 - 11:53   |   کد مطلب: 24885
هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

 

آخرین مهلت ثبت‌نام خوابگاه دانشجویی اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویان در اطلاعیه‌ای شرایط ثبت درخواست خوابگاه نیمسال دوم (۱۴۰۳-۱۴۰۲) در سامانه صندوق رفاه دانشجویان را اعلام کرد.

 دانشجویان روزانه که برای نیمسال دوم در سامانه صندوق رفاه دانشجویان درخواست اقامت ثبت کرده اند، باید حداکثر تا تاریخ ۷ بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ثبت درخواست اقامت خود در سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی refah.swf.ir اقدام کنند.

در صورت عدم ثبت درخواست اقامت در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ارائه خدمات رفاهی آن‌ها محدود می‌شود.

تذکر: دانشجویانی که به هر دلیل وقفه آموزشی دارند، شامل (فرصت مطالعاتی مرخصی تحصیلی با احتساب و بدون احتساب سنوات - اخراج آموزشی انصراف از تحصیل) نمی‌توانند از امکانات خوابگاهی استفاده کنید.

  

کلیات اصلاح آیین نامه ارتقای مرتبه علمی اعضای هیئت علمی تصویب شد

جلسه ۸۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز دکتر محمدحسین ساعی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه جلسه کلیات ۸ اصل حاکم بر اصلاح آیین نامه ارتقای مرتبه علمی اعضای هیئت علمی تصویب و مقرر شد که جزئیات آیین نامه در شورای معین بررسی شود و براساس اصول ۸ گانه تدوین، تصویب و ابلاغ خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ۵ مصوبه مهم شورای معین نیز در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد که شامل سند موسیقی، تشکیل بنیاد ملی علم ایران، نظام نامه دانشجوی متعهد به خدمت به وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه جذب و پرورش استعداد‌های برتر در حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی و علمی و اصلاح مصوبه تشکیل هیئت عالی جذب هیئت علمی است.

 

 

ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از اساسنامه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران» ابلاغ شد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از اساسنامه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران» که در جلسه ۸۹۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از اساسنامه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران» که در جلسه ۸۹۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

متن کامل ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از اساسنامه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران» که در جلسه ۸۹۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۴۶ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

 

 

دو دستورالعمل با موضوع انتخابات به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دو ابلاغیه با موضوع انتخابات به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، گفت: حضور وزرا در دانشگاه‌ها در ایام انتخابات به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مهدی بادپا در نشست خبری که درآستانه انتخابات توسط معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزار شد با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها گفت: دو ابلاغیه با موضوع انتخابات به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است ابلاغیه اول، یک آذرماه و ابلاغیه دوم ۲۹ آذرماه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: رویکرد ما در انتخابات رویکرد تبیینی و آگاهی بخشی، سیاستی و ساختاری است، تجربه سیاسی اجتماعی نشان می‌دهد که افزایش امنیت، رفاه و اقتدار کشور با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایجاد می‌شود یک مطالعه آماری و نظرسنجی انجام شده است در بین گروه‌های مختلف اجتماعی با مرجعیت فکری گروه‌های مختلف اجتماعی در کشورنشان می‌دهد، بالاترین مرجعیت اجتماعی در کشور در این انتخابات اساتید کشور هستند.

مدیر کل پشتیبانی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: دانشجویان در رتبه بعدی قرار دارند و این نشان می‌دهد که نقش دانشگاهیان از جمله اساتید بالاتر از احزاب و سیاست‌مداران و گروه‌های سیاسی و طیف‌های دیگر فکری است، بنابراین شایسته است که برای افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق و سیاست‌گذاری خوبی در عرصه آموزش عالی کشور انجام دهیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار