مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. آذر 1402 - 8:52   |   کد مطلب: 24876
دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور گفت: در قالب تسهیلات درگردش در پوشاک و ساماندهی مد و لباس مرحله دوم تسهیلات با همکاری بانک‌های قرض‌الحسنه در قالب وام‌ ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی انجام و تعداد زیادی وام به فعالان حوزه سفال، پوشاک و صنایع فرهنگی اعطا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از قاس، سید مجید امامی دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی در سالن شهدای استانداری اظهار کرد: رسیدن به موفقیت و برنامه‌ها موانعی دارد که با کمک مردم و مسؤولان باید به دنبال آن باشیم.

وی با بیان اینکه باید ابتدا هویت جمعی که در شهرستان وجود دارد را سنجید، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید مرکز زیست بوم فرهنگی باشد و این زیست بوم‌گرایی نکته مهمی است که در احیای سنت ازدواج سالم، ساده و بهنگام مؤثر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه تا زیست‌بوم خانواده در استان کشف نشود، نمی‌توان تصمیمی گرفت، بیان کرد: برای نیازهای کشور باید برنامه محوری تهیه شده و برنامه‌ها را گام به گام پیگیری کنیم که در این راستا باید از دستگاه‌ها حمایت کرده و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت هفته‌های فرهنگی استان‌ها انجام شده است، گفت: ایجاد هفته فرهنگی برای هر استان احیای شادی در استان‌هاست که نشاط سرمایه اجتماعی را به دنبال دارد.

امامی با بیان اینکه ابتدا باید اعتبارات خود را در اختیار هویت جمعی قرار دهیم تا بعد اعتبارات ملی برسد، گفت: فرهنگ بر دوش مردم و حیات اجتماعی ما بوده است برای مثال ابزار مالی وقف صدها سال است که فرهنگ ما را حفظ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات برنامه‌ای که در اختیار دولت است باید اجرایی شود، گفت: حکمرانی نوین فرهنگی یعنی ریل‌گذاری فرهنگی و فکر می‌کنم که در این زمینه می‌توان بیشتر کار کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: گفتمان فرهنگی خانواده را تقویت کنید و نقش خانواده را در به‌زیستی و بعد اجتماعی افزایش دهید تا بار سنگین فرهنگ بدپوششی و زوال حیا را درست کنیم که می‌توان بدون هزینه نیز آن را انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید دست خالی را با خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها پر کنیم تا هزینه نیز برسد، خاطرنشان کرد: کار دستگاه‌های عضو شورا اگر تعاملی شود، کارها بهتر پیش می‌رود اما برای دبیرخانه نیز کارشناسی را مامور کنید تا به صورت اختصاصی امور را پیش ببرند.

امامی با بیان اینکه باید به سمت توسعه خانه‌های خلاق صنایع فرهنگی برویم افزود: در حوزه صنایع فرهنگی بیشترین و بهترین کمک توسعه خانه‌های خلاق صنایع فرهنگی است.

وی تصریح کرد: در استان همدان نیز می‌توان دو تا سه خانه خلاق صنایع فرهنگی به ویژه در صنایع دستی و پوشاک ایجاد شود تا بتوان از این طریق فرهنگ عمومی را ترویج داد.

امامی با تاکید بر اینکه در حوزه پوشاک و صنایع دستی این اتفاق خواهد افتاد بیان کرد: در قالب تسهیلات درگردش در پوشاک و ساماندهی مد و لباس مرحله دوم تسهیلات با همکاری بانک‌های قرض‌الحسنه در قالب وام‌ ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی انجام می‌شود و تعداد زیادی وام به فعالان حوزه سفال، پوشاک و صنایع فرهنگی اعطا می‌شود.

پایان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار