به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 20. آذر 1402 - 18:45   |   کد مطلب: 24872
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان از پیشرفت ۲۱ درصدی پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی پرواز خبر داد و گفت: ۲۷ خردادماه کلنگ‌زنی این پروژه آغاز شده و پروژه طی دو سال تحویل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس ، مسعود رضایی ظهر امروز در بازدید از پروژه‌ ۱۱ هزار واحدی کوی پرواز اظهار کرد: فرایند ساخت و ساز مسکن در کشور مشکلات خود را دارد اما تلاش ما این بوده پروژه‌ها طبق هدف‌گذاری دو ساله تحویا متقاضیان داده شود.

وی با بیان اینکه کار شبانه‌روزی در حوزه نهضت ملی مسکن در استان انجام می‌شود گفت: استاندار دغدغه اجرای پروژه را دارد تا طبق وظیفه‌ای که بر عهده بوده بتوان نیاز مردم را رفع کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر پیگیری‌ها به نحوی بوده که مشکل زمین در همدان حل شود افزود: پروژه کوی پرواز با ۱۲۵ هکتار در قالب هشت زون شهری جانمایی شده که دارای ۶۴ بلوک و ۶۴۰ ریز بلوک است.

وی با اشاره به اینکه مجموع طبقات حداکثر در ۵.۵ و ۴.۵ طبقه است ادامه داد: تمام واحدها دارای پارکینگ و انباری مجزا بوده و مجموع مساحت پروژه یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع است‌.

رضایی با اشاره به اینکه در عملیات اجرایی پی کامل شده و فندانسیون و اسکلت در حال انجام بوده و عملیات اجرایی بلوک‌ها در حال شروع است اضافه کرد: فضای درمانی، مدرسه، مسجد، مرکز خرید و... داخل سایت دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی دولت برای هر واحد اعطا می‌شود، زمین رایگان را هم دولت می‌دهد و مابقی نیز آورده صاحب مسکن خواهد بود گفت: به لحاظ ظرفیت فنی در بنیاد مسکن و به لحاظ اعتماد به این مجموعه، مجری ساختمان نداریم و هزینه در این راستا حذف شده، البته ما کار نظارت و مجری‌گری را انجام می‌دهیم.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با بیان اینکه صرف هزینه‌های دولت کمک به ارزان‌سازی پروژه می‌شود عنوان کرد: خط قرمز ما رعایت موارد فنی است که رعایت می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومانی که از متقاضیان درخواست شده تامین شده و مشکلی نداشتند عنوان کرد: در کشور توافق شده ۱۰ درصد مجموعه‌سازی‌ها به افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی تعلق گیرد.

رضایی گفت: استعداد پروژه کوی پرواز ۱۱ هزار واحد است و متناسب با تایید شهرداری ۳ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که قریب ۲۰ تا ۲۱ درصد پیشرفت دارد و ۴ هزار واحد مسکن نیز در مرحله تایید نهایی از نظام مهندسی بوده و مابقی پروژه‌ها به نام تیپ سوم در مرحله تایید است.

وی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی و روبنایی نیز توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود و پیش‌بینی لازم انجام شده است خاطرنشان کرد: اینجا تنها کوی مسکونی است که شبکه برق آن طراحی زیرین دارد و کار بسیار خوبی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان بیان کرد: اداره آب نیز در مرحله طراحی کار است و در مجموع دستگاه‌های خدمات‌رسان اعضای ثابت شورای مسکن استان هستند و در جلسات حضور دارند.

وی با بیان اینکه معمولا صنعت ساختمان صنعت پیشران است و امروز یک‌هزار نفر در پروژه کوی پرواز در حال فعالیت هستند که  اشتغالزایی موثر بوده است گفت: صنایع دیگر مانند فولاد در این پروژه دخیل هستند و سعی کردیم با تمهیدات و فرایند قانونی مصالح را از فولاد، سیمان، شن و ماسه و بتن استان تامین کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه پروژه مسکن قانون است و هر دولتی روی کار آمد باید کار را پیش ببرد افزود: پروژه‌های۱۲۰، ۶۹۰ و ۶۰۰ واحدی در شهرک بهشتی در حال انجام است.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی خاطرنشان کرد: پروژه ۶۹۰ واحدی نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته و برای ۶۰۰ واحدی هم صدور پروانه انجام شده و سایر کارها نیز انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان در پاسخ به این مطلب که یکی از نمایندگان همدان در مجلس گفته پروژه‌های مسکن تعطیل است نظر شما چیست؟ گفت: آنچه عیان است چه حاجت به بیان است، شما امروز روند پروژه‌ها را می‌بینید که به خوبی پیش رفته است.

وی در خصوص نحوه بهره‌مندی از پیمانکاران بومی نیز عنوان کرد: ناظران و مهندسان غیربومی نداریم اما پیمانکارانی که طبق شروط و از طریق سایت ثبت‌نام و پذیرفته شوند، شروع به کار خواهند کرد.

پایان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار