مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. آبان 1402 - 13:07   |   کد مطلب: 24854
تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در یک بازی تاریخی برزیل را شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان از ساعت 15:30 امروز اولین بازی خود در جام جهانی زیر 17 سال را مقابل برزیل در ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا آغاز کرد که این بازی در پایان نیمه اول با برتری 2 بر صفر شاگردان فلیپه لئال تمام شد.

در آغاز نیمه دوم و ورود کسری طاهری روند بازی تغییر کرد و شاگردان حسین عبدی با یک بازگشت طلایی موفق شدند حریف خود را با نتیجه 3 بر 2 شکست بدهند.

برزیلی‌ها مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی هستند.

ایران با این نتیجه به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به انگلیس در رتبه دوم گروه قرار گرفت و برزیل نیز با تفاضل گل بهتر در قیاس با نیوکالدونیا سوم شد.

ایران در روزهای ۲۳ و ۲۶ آبان به ترتیب مقابل انگلیس و نیوکالدونیا به زمین می‌رود.

داور: سلوین براون(هندوراس)

کمک‌ها: جرسون اوریا و امانوئل آگیره(هر 2 از هندوراس)

کارت زرد: -

کارت قرمز: -

گل: یعقوب براجعه(54) کسری طاهری(69) و اسماعیل قلی‌زاده(73) برای ایران/ رایان(28) و ابوالضل زمانی(1+45) برای برزیل

ترکیب ایران: رشا شکوری، نیما اندرز، حسام نفری، عرفان درویش عالی، اسماعیل قلیزاده، امیر محمد رزاق‌نیا، یعقوب براجعه، ابوالفضل زمانی(3+90- علی حسنی)، ماهان صادقی(75- محمد عسکری) ابوالفضل ذلیخایی و ابوالفضل موردی(46- کسری طاهری(75- رضا غندی پور)

سرمربی: حسین عبدی

ترکیب برزیل: فلیپه گابریل، پدرو لیما، ویتور ریس(77- پدرو لیما)، دا ماتا، سوزا(61- اسکوئردینا)، لوکاس کامیلو(77- ریکلمه) سیدنی، دودو، رایان، لوران لوکاس(61- لوئیجی هانری) و کائو الیاس(70- استوائو)

سرمربی:  فلیپه لئال

دقایق حساس

دقیقه 5

روی ضد حمله تیم برزیل توپ به رایان رسید اما ضربه پای چپ فوق العاده خطرناک شماره 7 این تیم از کنار دروازه ایران بیرون رفت.

دقیقه 10

دفع ناقص عرفان درویش عالی روی ارسال بازیکن برزیل فرصت شوتزنی را در اختیار لوکاس کامیلو قرار داد که ضربه این بازیکن این بار از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه شکوری عبور کرد.

دقیقه 15

این بار شوت محکم دا ماتا از کنار دروازه ایران گذشت.

دقیقه 18

شوت از راه دور بازیکن ایران در دستان فلیپه گابریل، دروازه‌بان برزیل آرام گرفت.

دقیقه 25

شکوری با یک واکنش خوب ضربه از راه دور ویتور ریس، کاپیتان برزیل را به کرنر فرستاد.

دقیقه 26

 ارسال خطرناک از جناح چپ برزیل روی دروازه ایران با ضربه سر لوران همراه شد که آرشا شکوری در دو مرحله و روی خط دروازه توپ را مهار کرد.

دقیقه 28

ارسال کوتاه کرنر بازیکن برزیل از سمت راست دروازه ایران پشت محوطه جریمه به رایان رسید تا او با یک ضربه بغل پای بی‌نقص گل اول سلسائو را به ثمر برساند.

دقیقه 33

آرشا شکوری این بار توانست شوت لوران لوکاس را مهار کند.

دقیقه 37

جدی ترین موقعیت تیم ایران در نیمه اول روی حرکت انفرادی ابوالفضل موردی ایجاد شد که البته ضربه وی از مقابل دروازه برزیل بیرون رفت.

دقیقه 39
 بار دیگر شوتزنی بازیکنان برزیل خطرساز شد اما این بار ضربه لوران لوکاس در شرایطی که توپ در مقابل شکوری به زمین خورده بود با واکنش دروازه بان ایران راهی کرنر شد.

دقیقه 43

پدرو لیما ارسال خطرناک نیما اندرز که از سمت چپ روی دروازه برزیل ارسال شده بود، به کرنر فرستاد.

دقیقه 1+45

روی یک و دو لوران لوکاس و رایان برزیلی‌ها صاحب فرصت شدند اما توپ با برخورد به ابوالفضل زمانی به گل دوم این تیم تبدیل شد.

دقیقه 46

این بار شوت لوران لوکاس از بالای دروازه ایران گذشت.

دقیقه 50

ضربه بغل پای لوکاس کامیلو در دستان شکوری آرام گرفت.

دقیقه 54

 ارسال نیما اندرز از سمت راست زمین را مدافعان برزیل به طور ناقص برگشت دادند تا توپ به یعقوب براجعه برسد و این بازیکن پس از حرکت در عرض و با پای چپ ضربه زد که توپ پس از برخورد به پای بازیکن حریف تغییر جهت داد و تبدیل به گل شد.

دقیقه 56

پس از بیرون رفتن ضربه سر ویکتور رویس بازیکنان ایران بلافاصله توپ را به گردش درآوردند و ضربه از راه دور و محکم ابوالفضل قلی‌زاده از زاویه بسته به تور کنار دروازه برزیل برخورد کرد.

دقیقه 58

ارسال یعقوب براجعه از سمت راست با ضربه سر ماهان صادقی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 69

آرشا شکوری پس از دریافت توپ با یک ضربه بلند و شروع مجدد بی نظیر کسری طاهری را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن پس از به توپ رسیدن پشت مدافعان برزیل با یک ضربه دقیق آن را از بین پای فلیپه گابریل عبور داده و گل تساوی ایران را به ثمر رساند.

دقیقه 73

 ضدحمله سریع بازیکنان ایران با انتقال توپ از میانه زمین به سمت راست زمین را کسری طاهری بازهم با فرار سریع تبدیل به یک موقعیت جدی کرد که هوشیاری او با پاس در عرض به اسماعیل قلی‌زاده همراه شد تا این بازیکن با شوت فنی زمینی موفق به زدن گل سوم ایران شود.

 

دقیقه 77

ضربه پای راست امیر محمد رزاقی‌نیا از کنار دروازه برزیلی‌ها بیرون رفت.

دقیقه 80

ارسال ضربه ایستگاهی بازیکنان برزیل با ضربه سر سیدنی از کنار دروازه عبور کرد.

دقیقه 1+90

آرشا شکوری با یک عکس العمل دیدنی ضربه سر ویتور را از طاق دروازه ایران راهی کرنر کرد.

دقیقه 6+90 

ضربه سر استوائو پس از برخورد به زمین به شکل خطرناکی از روی دروازه ایران بیرون رفت.

دقیقه 9+90

این بار شکوری ضربه از راه دور استاویو را مهار کرد.

همچنین در دیدار همزمان این مسابقات از گروه D، تیم ملی نوجوانان آرژانتین با نتیجه 2 بر یک مغلوب سنگال، قهرمان قاره آفریقا شد. آمارا دیوف در دقایق 6 و 38 برای سنگالی‌ها و روبرتو در دقیقه 2+90 برای آرژانتین گلزنی کردند تا با این نتیجه، تیم آفریقایی در صدر گروه و آرژانتین در جایگاه سوم بیایستد.

منبع : فارس

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار