مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1402 - 10:30   |   کد مطلب: 24840
نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای کاهش مدت دوره سربازی به میانگین ۱۲ ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با رأی قاطع به اصلاح قانون نظام وظیفه رأی داد.»

وی توضیح داد: «‏زمان سربازی به ۱۲ ماه کاهش می‌یابد، ‏مشمولان بالای ۳۰ سال، دارای ۲ فرزند از خدمت سربازی معاف می‌شوند. ‬ ‏دانشجویان خارج از کشور باید تعیین تکلیف شوند‬‬ و‬ ‏تلاش مجلس برای حرفه‌ای شدن سربازی محقق می‌شود.»

همچنین محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «با پیگیری و تلاش‌های آقای قالیباف در مجلس یازدهم، بعد از افزایش ۱۲ برابری حقوق سربازان در ۳ سال اخیر، امروز با تصویب حکمی در کمیسیون تلفیق برنامه، در بخش‌های زیر گام مهمی در راستای اصلاح فرآیند سربازی برداشته شد که امیدواریم با تصویب در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان به اجرا برسد:

۱- کاهش مدت دوره سربازی به میانگین ۱۲ ماه

‏۲- تعیین معافیت مشمولان ۳۰ سال دارای دو فرزند و بیشتر

‏۳- تکلیف دولت به تعیین وضعیت مشمولان غایب»

گفتنی است، موارد مذکور مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه است و هنوز در صحن مجلس مطرح و تصویب نشده است. این موارد در صورتی تبدیل به قانون می‌شود که در صحن مجلس تصویب شود و از سوی شورای نگهبان به تأیید برسد.

 

منبع : خبرگزاری دانشجو

دیدگاه شما

آخرین اخبار